Foutmelding/noodloop

Forumregels
27.3.24 :
Het Espace gedeelte van het forum ondergaat op dit moment een voorjaarsschoonmaak en een kleine metamorfose.

Svp help ons door uw nieuwe vraag in de juiste rubriek te stellen.
---
Elektronica
Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.

Motorisch
Alles wat met de motor van de Espace te maken heeft.

Onderstel
Aandrijving, wielophanging, (lucht-)vering, schokdempers, stuurinrichting, remmen, versnellingsbakken

Carrosserie en interieur
Krakende stoelen, slecht sluitende deuren, lekkend schuifdak, scheve bumper, dat soort dingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
georgespace
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 aug 2013 13:25
Actief als: particulier

Foutmelding/noodloop

Bericht door georgespace »

Beste Dame/heren,

Ik heb een Renault Espace 3.5 V6 uit 2003. 257.000km gereden, waarvan de laatste 50.000 probleemloos door mij! Tot nu...
Uit het niets kreeg ik na starten de foutmeldingen ESP defect, ABS defect, Automatische parkeerrem defect, automatische versnelling defect knipperend dashboard. Auto in noodloop, niet harder dan 5km.u kunnen rijden..
ANWB gebeld, alles doorgemeten, dynamo goed, accu goed, motorisch draaide hij mooi. uiteindelijk afgesleept naar Garage Janssen Kerres Maastricht.(Hele slecht geholpen!!)
Deze hebben uitgelezen, nieuwe accu geplaatst, en opnieuw geprogrammeerd a €381.00(accu €264,00,tellen voor een proefrit (€22,50..).
Dag kunnen rijden en weer dezelfde meldingen.. Garage gegaan uitgelegd hoe en wat, kreeg ik de opmerking.. Ja meneer dan zal het iets anders zijn..
Optie dynamo stuk...?
Auto meegenomen, 4 dagen kunnen rijden zonder meldingen, accu leeg. maar helemaal leeg.. druppellader eraan gehangen. dag erna gestart, meteen weer een knipperend dashboard en de auto in noodloop terwijl de accu vol is... Accu al los gemaakt en opnieuw gestart, geen resultaat.

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Iemand een idee, toch dynamo?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 592
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Foutmelding/noodloop

Bericht door rvdgaag »

Ja op zeker je dynamo, start je motor en meet over de accu de spanning op de klemmen, deze moet zo rond de 14v zijn als je dynamo werkt. Wat nog niet zegt dat deze voldoende ampere's levert. Zo'n grote motor en de hoeveelheid electronica in de auto kan niet lopen op een volle accu, heeft echt een flinke stroom van de dynamo nodig.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Foutmelding/noodloop

Bericht door demi »

georgespace schreef:Beste Dame/heren,

Ik heb een Renault Espace 3.5 V6 uit 2003. 257.000km gereden, waarvan de laatste 50.000 probleemloos door mij! Tot nu...
Uit het niets kreeg ik na starten de foutmeldingen ESP defect, ABS defect, Automatische parkeerrem defect, automatische versnelling defect knipperend dashboard. Auto in noodloop, niet harder dan 5km.u kunnen rijden..
ANWB gebeld, alles doorgemeten, dynamo goed, accu goed, motorisch draaide hij mooi. uiteindelijk afgesleept naar Garage Janssen Kerres Maastricht.(Hele slecht geholpen!!)
Doordat er een probleem is met de spanning / voltage krijgen de computers / rekeneenheden te weinig stroom en functioneren ze niet meer waardoor het instrumentenpaneel dan allemaal foutmeldingen gaat geven omdat de rekeneenheden uitvallen

georgespace schreef: Deze hebben uitgelezen, nieuwe accu geplaatst, en opnieuw geprogrammeerd a €381.00(accu €264,00,tellen voor een proefrit (€22,50..).
De vraag is of ze de vorige accu getest hebben op start capriciteit en hoeveel procent de accu nog goed was.
Dan vraag ik mij ook af wat ze hebben moeten programmeren, want een accu is plug and play, hooguit de radio code en tijd wat opnieuw moet worden ingesteld tenzij een backup accu-tje via de sigaretten aansteker hebben geplugd dan is zelfs dat niet nodig

georgespace schreef: Dag kunnen rijden en weer dezelfde meldingen.. Garage gegaan uitgelegd hoe en wat, kreeg ik de opmerking.. Ja meneer dan zal het iets anders zijn..
Optie dynamo stuk...?
Tja dan zijn we weer bij het begin van de cursus auto techniek en dan met name het onderdeel.....meten is weten :clap: En als ze zelfs dat niet onder de knie hebben of niet willen doen, dan is het enkel plaatsen van nieuwe onderdelen en maar hopen dat, dat de oplossing is....zo niet....klant betaalt toch en dan plaatsen we weer wat anders :fp:

georgespace schreef:Auto meegenomen, 4 dagen kunnen rijden zonder meldingen, accu leeg. maar helemaal leeg.. druppellader eraan gehangen. dag erna gestart, meteen weer een knipperend dashboard en de auto in noodloop terwijl de accu vol is... Accu al los gemaakt en opnieuw gestart, geen resultaat.

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Iemand een idee, toch dynamo?
Laat de dynamo eens doormeten, denk dat de spanningsregelaar of diodebrug defect is, een gereviseerde dynamo zal rond de 175,- euro kosten. een nieuwe bij de dealer 360,- ex btw en ex montagekosten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht