Twee storingen in Grand Scenic 2017

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Gebruikersavatar

Topic author
Sollavie
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2018 23:23
Actief als: particulier

Twee storingen in Grand Scenic 2017

Bericht door Sollavie »

Hallo,

Ik ben sinds april 2017 in het bezit van een Grand Scenic 2017 dCI 110 EDC.

Hoewel de auto dus nieuw is aangeschaft ( nu op ca. 37.000 km) heb ik toch al twee serieuze storingen gehad die ik graag wil delen.
Alles is netjes binnen de garantie opgelost dus daar gaat het niet om ,maar de storingen waren volgen mij wel bijzonder genoeg om te vermelden. Ik wil wel graag weten of anderen deze storingen ook hebben gehad of dat ik gewoon pech heb gehad.

De eerste storing was in juli 2017.
Toen blokkeerde de veiligheidsgordel van de bestuurder en het hele gordelsysteem moest vervangen worden Dat duurde ca. 1,5 week. En alles was verder goed geregeld (vervangend vervoer etc).

De tweede storing had nog meer impact.
In februari was ik met de auto naar wintersport geweest. Nadat de auto een week had stilgestaan met wisselende temperaturen sneeuwval en dergelijke, heb ik de auto de dag voor vertrek sneeuwvrij gemaakt zodat ik de volgende dag makkelijk kon inpakken en vertrekken. Ik heb de auto zelfs nog even gestart gehad en van de plaats gehad om ook niet gehinderd te worden door sneeuw resten. Groot was de verbazing de volgende middag toen ik had ingepakt en wilde vertrekken dat de auto niet wilde starten en aangaf dat er een probleem was met de automatische transmissie.
Om een lang verhaal kort te maken. De auto is na een paar dagen ongerepareerd gerepatrieerd voor herstel in NL. Daar werd uiteindelijk geconstateerd dat de startmotor was beschadigd door (dooi-) waterschade en dat er ook nog een of andere hulpaccu kapot was. Uiteindelijk heeft het hele verhaal ca. 5 weken geduurd voordat alles weer in orde was. Ook hier niets dan lof over de garantie en afhandeling van de partijen maar ik vraag me dus af. heb ik pech gehad of hebben anderen ook zoiets meegemaakt want mij is wel verteld dat wat betreft dit laatste een en ander tot een vorm van modificatie heeft geleid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht