keyless entry hapert

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
danmirjor
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2016 07:51
Actief als: particulier

keyless entry hapert

Bericht door danmirjor »

hallo ik heb een nieuwe captur phase 2 bj juni 2018
het is de edition one uitvoering met keyless entry

nu wil het volgende de auto zou als je uitstapt en de deuren sluit hij op slot moeten gaan en spiegels inklappen
nu is het zo dat het af en toe voorkomt dat ik daarna bij mijn auto kom hij gewoon open is soms ren je vlug naar binnen ofzo dus ik let niet op of hij wel afsluit dit komt soms 2x pw voor dan weer weken niet de dealer weet het ook niet meer ze hebben al vergrendeling van achter portier vv ook de aansturings module die de vergrendeling aanstuurt is vv maar probleem blijft ook is het soms zo dat er iemand van de passagiers uitstapt en iets uit achterbak wil pakken de klep niet open gaat dan moet ik enkele keren op ontgrendel knop drukken ook renault nl kent het probleem niet ik ben blijkbaar de eerste en enige met dit probleem zijn er hier mensen met zoiets of suggesties?
captur x-mod phase 1
captur edition one phase 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

cortrans
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 feb 2018 11:45
Actief als: particulier
Locatie: Beverwijk (nl)
Contacteer:

Re: keyless entry hapert

Bericht door cortrans »

Dat antwoord krijg je altijd standaard van Renault Nederland, dus daar moet je geen waarde aan hechten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
(ex) bezitter van een Mégane 1.5 dCi Bose uit 2016, Kleur: Rouge Flamme, Easy Life Pack, 8,7 inch R-Link 2

Gr. Cor

Zonder (auto)transport staat alles stil
www.beroepschauffeurs.com

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 31508

Re: keyless entry hapert

Bericht door Verwijderd 31508 »

Ik weet geen antwoord op het probleem, maar ik weet wel dat het veiliger is de auto te vergrendelen met de knop op de card en ook weer te ontgrendelen met de knop op de card. Dit om 'kaping' van de codes te voorkomen en dus diefstal.
Met andere woorden geen gebruik (meer) maken van de draadloze functie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansvw2
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 aug 2017 11:08
Actief als: particulier

Re: keyless entry hapert

Bericht door hansvw2 »

danmirjor schreef:hallo ik heb een nieuwe captur phase 2 bj juni 2018
het is de x-mod uitvoering met keyless entry

nu wil het volgende de auto zou als je uitstapt en de deuren sluit hij op slot moeten gaan en spiegels inklappen
nu is het zo dat het af en toe voorkomt dat ik daarna bij mijn auto kom hij gewoon open is soms ren je vlug naar binnen ofzo dus ik let niet op of hij wel afsluit dit komt soms 2x pw voor dan weer weken niet de dealer weet het ook niet meer ze hebben al vergrendeling van achter portier vv ook de aansturings module die de vergrendeling aanstuurt is vv maar probleem blijft ook is het soms zo dat er iemand van de passagiers uitstapt en iets uit achterbak wil pakken de klep niet open gaat dan moet ik enkele keren op ontgrendel knop drukken ook renault nl kent het probleem niet ik ben blijkbaar de eerste en enige met dit probleem zijn er hier mensen met zoiets of suggesties?
Hallo,
Bij mij gebeurde dat ook, maar dat kwam omdat ik de key in mijn broekzak had en mijn telefoon, die er ook in zit, kennelijk soms tegen de knoppen drukt. Erg vervelend. De knoppen zouden verdiept moeten liggen. Ook is het helaas niet zo dat als de auto ontgrendeld wordt, maar er binnen 30 seconden geen portier wordt geopend, hij automatisch weer vergrendeld. Dat deed mijn Mazda uit 2004 al. De meeste Renaults ook, maar niet de Captur. Mijn key zit voortaan in de binnenzak van mijn jas. Probleem nooit meer gehad. Is dit bij jou misschien ook het geval?

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansvw2
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 aug 2017 11:08
Actief als: particulier

Re: keyless entry hapert

Bericht door hansvw2 »

Capturbo schreef:Ik weet geen antwoord op het probleem, maar ik weet wel dat het veiliger is de auto te vergrendelen met de knop op de card en ook weer te ontgrendelen met de knop op de card. Dit om 'kaping' van de codes te voorkomen en dus diefstal.
Met andere woorden geen gebruik (meer) maken van de draadloze functie.
Goede tip, nooit bij stilgestaan.
Maar stopt de card ook met zenden, als je met de knop vergrendeld? Weet je dat? (Dat aan de dealer vragen zal wel niets opleveren.) Ik verwacht dat alleen de computer in de auto de ontvangst tijdelijk uitschakelt. Dan kan de key code waarschijnlijk nog gekopieerd worden en later gebruikt als hij niet met de knop vergrendeld is. Misschien wat ver gezocht, maar toch... Afbeelding
Voor 's nachts een goede tip, ga ik zeker doen!

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
danmirjor
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2016 07:51
Actief als: particulier

Re: keyless entry hapert

Bericht door danmirjor »

hoi bedankt voor de reacties
maar mijn kaart zit altijd in mijn binnenzak zodat er niks tegen aan kan drukken
heb hiervoor ook een nieuwe captur x-mod gehad nooit geen problemen mee gehad
captur x-mod phase 1
captur edition one phase 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Axel57
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1670
Lid geworden op: 08 aug 2014 12:40
Actief als: particulier
Locatie: Middelburg

Re: keyless entry hapert

Bericht door Axel57 »

Wij hebben zulke problemen gelukkig ook niet maar heb je het bij allebei de kaarten?
Captur Phase 2 Intens 0,9Tce, Pack Easy Life, Pack Premium, zwarte Fastgame velg, luxe kentekens, afneembare trekhaak en haaievin. Afgeleverd 23-10-2017 en ingeleverd 06-08-2021 met net geen 40dkm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
danmirjor
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2016 07:51
Actief als: particulier

Re: keyless entry hapert

Bericht door danmirjor »

ja bij beide kaarten
captur x-mod phase 1
captur edition one phase 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 31508

Re: keyless entry hapert

Bericht door Verwijderd 31508 »

hansvw2 schreef:
Capturbo schreef:Ik weet geen antwoord op het probleem, maar ik weet wel dat het veiliger is de auto te vergrendelen met de knop op de card en ook weer te ontgrendelen met de knop op de card. Dit om 'kaping' van de codes te voorkomen en dus diefstal.
Met andere woorden geen gebruik (meer) maken van de draadloze functie.
Goede tip, nooit bij stilgestaan.
Maar stopt de card ook met zenden, als je met de knop vergrendeld? Weet je dat? (Dat aan de dealer vragen zal wel niets opleveren.) Ik verwacht dat alleen de computer in de auto de ontvangst tijdelijk uitschakelt. Dan kan de key code waarschijnlijk nog gekopieerd worden en later gebruikt als hij niet met de knop vergrendeld is. Misschien wat ver gezocht, maar toch... Afbeelding
Voor 's nachts een goede tip, ga ik zeker doen!

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
Als je met de knoppen vergrendelt en ontgrendelt is er alleen op dàt moment een draadloze verbinding en verder niet, anders zou het geen zin hebben om met de knoppen te werken.
Als je draadloos opent en sluit is er constant een draadloze verbinding omdat de auto en de kaart elkaar proberen te vinden.
Daarom het advies van de beveiligingsexperts om met de knoppen te werken, dan loop je geen risico van hacken meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
danmirjor
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2016 07:51
Actief als: particulier

Re: keyless entry hapert

Bericht door danmirjor »

om bij het onderwerp teblijven het gaat mij niet om het hacken als ze je auto nodig hebben gaat hij toch wel mee
nou hoor ik ook niet vaak dat capturs worden gestolen dus dat zal niet zon vaart lopen :D :D :D :D :D
captur x-mod phase 1
captur edition one phase 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

hansvw2
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 aug 2017 11:08
Actief als: particulier

Re: keyless entry hapert

Bericht door hansvw2 »

hansvw2 schreef: Als je met de knoppen vergrendelt en ontgrendelt is er alleen op dàt moment een draadloze verbinding en verder niet, anders zou het geen zin hebben om met de knoppen te werken.
Als je draadloos opent en sluit is er constant een draadloze verbinding omdat de auto en de kaart elkaar proberen te vinden.
Daarom het advies van de beveiligingsexperts om met de knoppen te werken, dan loop je geen risico van hacken meer.
Natuurlijk is dit een goede manier om te voorkomen dat de auto geopend wordt met een gekaapte code. Dat had ik al gezegd. Vraag blijft of, na sluiten middels de knop, de keycard stopt met zenden. Nogmaals: ik verwacht dat alleen de ontvanger in de auto tijdelijk stopt ( tot na eerste start motor) en de keycard altijd vrolijk zendt. (Hoe weet anders de tweede keycard dat hij ook niet moet zenden? Afbeelding) Dan zou de code alsnog gekopieerd kunnen worden en gebruikt als er een keer niet met de knop vergrendeld is.
Dus zou je hem altijd met de knop moeten openen en sluiten wat niet handig is als je je handen al vol hebt met andere spullen...
Maar voor 's nachts een perfecte tip!

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 31508

Re: keyless entry hapert

Bericht door Verwijderd 31508 »

hansvw2 schreef:
hansvw2 schreef: Als je met de knoppen vergrendelt en ontgrendelt is er alleen op dàt moment een draadloze verbinding en verder niet, anders zou het geen zin hebben om met de knoppen te werken.
Als je draadloos opent en sluit is er constant een draadloze verbinding omdat de auto en de kaart elkaar proberen te vinden.
Daarom het advies van de beveiligingsexperts om met de knoppen te werken, dan loop je geen risico van hacken meer.
Natuurlijk is dit een goede manier om te voorkomen dat de auto geopend wordt met een gekaapte code. Dat had ik al gezegd. Vraag blijft of, na sluiten middels de knop, de keycard stopt met zenden. Nogmaals: ik verwacht dat alleen de ontvanger in de auto tijdelijk stopt ( tot na eerste start motor) en de keycard altijd vrolijk zendt. (Hoe weet anders de tweede keycard dat hij ook niet moet zenden? Afbeelding) Dan zou de code alsnog gekopieerd kunnen worden en gebruikt als er een keer niet met de knop vergrendeld is.
Dus zou je hem altijd met de knop moeten openen en sluiten wat niet handig is als je je handen al vol hebt met andere spullen...
Maar voor 's nachts een perfecte tip!

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
Dan doe je met de 2e kaart ook een keer handmatig openen en sluiten, dan is die vraag ook opgelost.
Verder kies je voor veiligheid of voor gemak, aan jou de keus.
Ik gebruik de kaart(en) alleen nog met handbediening en nooit meer draadloos.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thair
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2015 17:15
Actief als: particulier
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: keyless entry hapert

Bericht door Thair »

Ook ik heb regelmatig last van dit probleem en eveneens weet mijn dealer ook niet wat er aan gedaan moet of kan worden. We zijn er allebei op gespitst dat na het uitstappen en weglopen er een geluid hoorbaar is dat de portieren op slot zijn gegaan. Is een (van de inmiddels vele) problemen met de phase 2 uitvoering van de Captur. Had er bij mijn phase 1 nooit problemen mee. Zo zijn er wel meer zaken die in de phase 1 goed werkten maar in de phase 2 problemen opleveren. op geen van deze problemen heeft mijn dealer het antwoord. De laatste versie van de software zit er op en meer van dat soort algemene dooddoeners. De auto rijdt heerlijk maar met de software is er een flinke achteruitgang te bespeuren.

Theo.
26-3-2018: Renault Captur TCe 120 EDC Intens, Orange Atacama / Ivoire.
Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: keyless entry hapert

Bericht door Burg »

Geen enkel probleem met mijn Fhase 2 Captur.

Gr.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

PedroN
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 609
Lid geworden op: 13 apr 2019 07:37
Actief als: particulier

Re: keyless entry hapert

Bericht door PedroN »

Ik heb nu ook aan den lijve ondervonden dat de Captur spontaan van het slot is gegaan. Ik weet 100% zeker dat de auto afgesloten is achtergelaten, ik check dat altijd als ik weg loop dat ie op slot gaat. Van de week kwam ik bij de auto en probeerde de auto te openen met het knopje op het handvat, de auto ging toen op slot, hij stond dus al open.
Dit was de eerste keer dat mij dit is overkomen maar ik heb de Captur ook nog niet zo lang, nu precies 3 maanden, dus kan ik er nog niet zo veel over zeggen.

Wat mij wel opvalt is dat de software nog wel voor verbetering vatbaar is. Zo start de ene keer de radio bij het openen van de deur en de andere keer blijft alleen de tijd en temperatuur op het scherm staan. Ook bij het stoppen en uitzetten komt de ene keer wel en de andere keer weer niet de rit samenvatting in beeld.
Ook springt de radio wel eens spontaan naar de radio uitzending terwijl er afgespeeld wordt/werd vanaf USB-stick. Zo zijn er wel meer kleine onvolkomenheden, een intensieve debugsessie zou wel op zijn plaats zijn denk ik.
Maar Renault is daar geen uitzondering in, ook met mijn vorige auto, een Baleno 2016 met een Bosch SLDA, bevatte de nodige bugs.

Het automatisch weer sluiten van het slot als de deur niet geopend wordt binnen XX seconden, zoals in het boekje beschreven is, zou het slot probleem in ieder geval kunnen oplossen. Ik begrijp werkelijk niet waarom dit niet werkt of waarom dit bewust eruit is geprogrammeerd.
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader

Voorheen:
Renault Captur TCe 150 EDC GPF Intens (5-2019 t/m 4-2024)
Two-tone Gris Casiopée / Noir Etoilé KNG + GNE & Easy Life Pack

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Vleermuis
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 aug 2017 11:23
Actief als: particulier

Re: keyless entry hapert

Bericht door Vleermuis »

Ik heb het zelfde met de keyles entry card.
Allerlei adviesen al uitgeprobeerd.

Toegevoegd in 8 minuten 16 secondes:
O ja, ook kan ik vaak niet starten zonder de kaart in de sleuf te stoppen.
Garage heeft al vaker naar gekeken maar tot op heden geen oplossing aangedragen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht