motor nieuwe wagen houd in bij koude start

Zit het onder de motorkap, dan is dit je plekje
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
eddyboe
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jan 2014 10:41
Actief als: particulier

motor nieuwe wagen houd in bij koude start

Bericht door eddyboe »

Heb mij begin dit jaar een Captur aangeschaft type Renault Captur TCe 90 Intens , na 150 km ondervond ik dat hij bij start soms niet direkt aansloeg, nu na een 500 km houd de wagen in bij koude start , d.w.z. bij vertrek zonder noemenswaardig veel gas te geven rijd hij houd in en zonder meer gas te geven schiet hij vooruit, dat betekent als je bij koude start in file staat je best de wagen voor je een tiental meter laat rijden, want als ik vertrek weet ik niet of hij normaal gaat rijden of zich raar gedraagt.
Als ik de wagen s'avonds in de garage rijd ( 8m ver) , zonder veel gas te geven ruikt gans de garage naar benzinegeur.
Heb er nog niet mee op autostrade gereden om hem eens in te rijden , is dat de reden waarom de wagen hem zo gedraagt of is iets anders aan de hand? Ben er nog niet terug mee naar de garage gereden om het probleem voor te leggen , misschien weet iemand op het forum wat er aan de hand is , in het geval ze in de garage mij iets op de mouw willen spelden. :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TTS
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2019 19:40
Actief als: particulier

Re: motor nieuwe wagen houd in bij koude start

Bericht door TTS »

Ik zou een garage opzoeken waarbij je niet het gevoel hebt dat ze je iets op de mouw willen spelden. Tenzij dat gevoel in jezelf ontstaat. Dan zou ik anders kiezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: motor nieuwe wagen houd in bij koude start

Bericht door FrankV »

In dit soort gevallen, altijd gelijk naar de garage/dealer! Het is een nieuwe auto, dus dit mag niet voorkomen.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
eddyboe
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jan 2014 10:41
Actief als: particulier

Re: motor nieuwe wagen houd in bij koude start

Bericht door eddyboe »

Naar verluidt stelt zich het volgende probleem; wij rijden als het winter is niet veel met de wagen (veelal één maal in de week om boodschappen ongeveer 12 km heen en terug)
Daar ik de wagen iedere dag in de garage plaats , d.w.z; 7 dagen x 2 is 14 maal dat ik de wagen start om enkele meters in of uit de garage te rijden.
Dus iedere keer ik start spuit hij benzine in de carburator met als gevolg daar hij geen km's rijd geraakt hij verzopen en begint hij moeilijk te starten, als ik dan koud weg rijdt houdt hij in ( begrijpelijk men geeft wat gas maar hij zit al bijna verzopen) met als gevolg houdt hij in , éénmaal hij op bedrijfstemperatuur is rijdt hij perfect)
Nu laat ik de wagen buiten staan ,de garage is niet zo groot , en we kunnen met ons fietsen niet langs de wagen, zal nu zien of hij nog zo'n kuren heeft als hij niet meer in en uit de garage gaat.
In de zomer rijden we meer met de fietsen op de trekhaak ,dus rijden we wat meer km's.
Had misschien beter een tweedehandswagen gekocht maar onze oude Renault was 20 jaar ( Tdi), dus je wil wel eens een nieuwe wagen .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: motor nieuwe wagen houd in bij koude start

Bericht door FrankV »

Ten eerste heeft een Captur geen carburateur meer. Alle moderne auto's zijn tegenwoordig voorzien van brandstof inspuiting. "Verzopen" motor komt daarbij bijna niet meer voor.
Iedere dag een paar meter rijden is wel het slechtste wat je met een auto kunt doen. Ik denk dat het veel beter zal gaan als je de auto gewoon buiten laat staan.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
eddyboe
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jan 2014 10:41
Actief als: particulier

Re: motor nieuwe wagen houd in bij koude start

Bericht door eddyboe »

De wagen staat nu buiten en inderdaad, bij koude start houdt hij nu niet meer in .
Stel mij de vraag als ik op één week hem 14 maal starte om hem in en uit de garage te zetten zonder er effectief mee te rijden , wat er dan gebeurt met de motor ( aangezien hij niet kan "verzopen ) geraken zodat hij inhoudt bij koude motor ( is dat omdat hij teveel benzine heeft die de motor niet kan verbranden , rook achter een dag of drie, vier wel benzinedampen in de garage , de overtollige benzine moet toch ergens naartoe ?


Groeten eddyboe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 31508

Re: motor nieuwe wagen houd in bij koude start

Bericht door Verwijderd 31508 »

eddyboe schreef:De wagen staat nu buiten en inderdaad, bij koude start houdt hij nu niet meer in .
Stel mij de vraag als ik op één week hem 14 maal starte om hem in en uit de garage te zetten zonder er effectief mee te rijden , wat er dan gebeurt met de motor ( aangezien hij niet kan "verzopen ) geraken zodat hij inhoudt bij koude motor ( is dat omdat hij teveel benzine heeft die de motor niet kan verbranden , rook achter een dag of drie, vier wel benzinedampen in de garage , de overtollige benzine moet toch ergens naartoe ?


Groeten eddyboe
Hallo eddyboe,
zelf gebruik in mijn Captur ook niet veel, september 2013, 17500 km gereden, hoofdzakelijk stadswerk, beurten volgens boekje.
Wat ik eenmaal per maand wèl doe is even een flinke ronde over de snelweg rondom mijn woonplaats om de motor even goed warm te laten draaien.
Rust roest, 30dagen-test overgenomen uit de vliegtuigbranche, waar antieke vliegtuigen, waar zelden mee gevlogen wordt, eenmaal per maand een totale check-up krijgen en een testvlucht maken.
Nog nooit problemen met de Captur gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht