Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Hallo medeforumleden. Heeft iemand ervaring met het bovenstaande onderwerp?
Ik vroeg me af of het goed te doen is om uit mijn CC dCi 1.9 (130pk) de alombekende dpo automaat te vervangen voor een 6-bak. Mijn vorige type 1.9 CC dci (120pk) was een 6-bak en eerlijk gezegd mis ik dit (het schakelen) wel. Tel daarbij op dat die dpo nogal een ouderwetse bedoeling is (4 traps) en veel vermogen en diesel slurpt tov de handbak.
Omdat mijn huidige cc technisch helemaal perfect is met een lage km stand, wil ik er eigenlijk geen afstand van doen. Vandaar mijn vraag. Wie kan me helpen?
Alles is mogelijk,het is echter wel een beste ingreep.
Extra pedaal,leidingen,koppelomgscilinders,koppelingset,schakelmechaniek,bak,vliegwiel,ophangsteun,etcetera
Een hoop arbeid verder,heb je een mégane die naar je zin is maar niet meer waard is.
Of het financiëel ook wijsheid is..
Bovendien heeft een motor waar een automaat aan zit een ander indice nummer, wllicht past een schakelbak er niet eens zomaar aan.
Ik zou op zoek gaan naar een 2e hands wagen met schakelbak.
mvg WillemS
p.s. een dieselmotor met een automaat is eigenlijk ideaal, omdat de schakelmomenten heel goed passen binnen de koppelkromme van zo'n motor.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een twingo I uit 2007 (lpg G3) met een slippende koppeling, is die handbak eenvoudig te vervangen door een volautomaat uit een '98-er?
( die heb ik nog kompleet staan maar daar zit (te)veel laswerk aan ).
wat zijn de grootste...
We hebben al een poosje iedere keer water staan in de binnenbak van de rechterrportier.
Weet niet waar dit weg komt.
Iemand hier ook ervaring mee gehad en wat te doen
Mijn Captur moet eerdaags voor de 1e jaarlijkse beurt naar de dealer. Bij de afspraak maken heb ik gevraagd of ze meteen de nieuwe easylink software erop zetten. De persoon aan de telefoon zei dat zij daar wel naar kijken.
Hallo, tijdje wat minder actief geweest alhier op het forum maar dat gaat de komende tijd vast veranderen daar er weer wat anders voor de deur staat. De lijst aan punten van de Scenic begon echt lang te worden. Die is richting Ukraine vertrokken....
Ik heb hier een vraagje over mijn renault megane 4 gt van 2017 1.6 165dci.
Met chiptunen en de automatische versnellingsbak te flashen blijven we de melding krijgen risico op versnellingsbak schade hoe komt dit eig ? Zijn al maande al probere...
Sinds kort valt mijn renault megane grandtour 1,5 dci , 110 pk uit vooral bij optrekken of gas geven in 2e versnelling , ook bij terugschakelen .
Dus heel kort valt alles uit . Soms hele ritten bijna niks uitval en nu constant....
Afgelopen weken tijdens onze vakantie gestrand met onze Megane IV 1.5 DCI (tellerstand ongeveer 145.000). Motor liep erg onregelmatig en gaf foutmeldingen. Na diagnose bleek dat 1 verstuiver niet goed was en 2 af en toe niet lekker meer meedeed....