Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Hallo, tijdje wat minder actief geweest alhier op het forum maar dat gaat de komende tijd vast veranderen daar er weer wat anders voor de deur staat. De lijst aan punten van de Scenic begon echt lang te worden. Die is richting Ukraine vertrokken. Van plan om er even niets meer bij te kopen maarja, drie dagen later en er staat een Megane 1.6 16v automaat bouwjaar 2000 voor de deur.
Er zijn een aantal punten wat bij aankoop bekend was. Eentje ervan is dat de motor vrij hoog stationair loopt. Weet dat dat verschillende oorzaken kan hebben maar mijn vraag in eerste instantie is of het stationair toerental eenvoudig kan worden bijgesteld. De kabel staat in ieder geval niet te strak.
Bvd, Nikk
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Megane Break 1.8 16v midnight blue '02
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v '00
Het stationair toerental is handmatig niet af te stellen, buiten de gaskabel dan.
Mogelijk is er een lucht lekkage, probeer te achterhalen of in de inlaat ergens valse lucht getrokken wordt.
Bijvoorbeeld spruitstuk pakking, of een pakking van een sensor oid. Even met busje remmenreiniger oid aan de gang.
Toegevoegd in 18 secondes:
Welkom terug overigens..
De tijd vliegt!, zit dit jaar vijftien jaar op het Renault forum. Weer bedankt voor de snelle reactie Mechanic. Ga eerst de lekkage uitlaat aanpakken daar ik nu een beetje wordt nagekeken :->.
Druk met de Megane bezig geweest maar niet met het stationair toerental punt. Enige wat opvalt is dat de motor soms wel een normaal stationair toerental draait.
Weer bedankt voor de informatie Mechanic! Ga weer even een tijdje op reis voor mijn werk, pak werkzaamheden aan de Megane in Maart weer op. Ga ondertussen wel een lijstje aan onderdelen bestellen. O.a voor standaard onderhoud.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ongerust ging ik iets tikken met een schroevendraaier op dat gasklephuis en zag een toerental verschil. De auto ging zelf gas geven zomaar. Mijne past het toerental automatisch aan naargelang de bestuurder, het is dan een gevecht denk ik. Cleanen en...
Het inlaattraject van de Megane van nieuwe pakkingen voorzien. In plaats van hoog onregelmatig stationair sloeg de motor nu af. Heb dat voor nu even opgelost door de gaskabel strakker te zetten. Vermoed dat het met deze schroef moet maar is een hele...
De wagen trekt wel goed op, hij doet het niet altijd.
Aan de batterij meet ik 14,3 V
Ik weet niet zeker of de oorzaak te vinden is aan de ontsteking, of bijvoorbeeld iets aan het vliegwiel.
De koppeling is vrij straf.
Mijn auto slaat af als huij bij stilstand stationair draait ,dit gebeurd ook als ik achteruit wil rijden en voor het stoplicht stil sta.
Heeft iemand een idee wat de oplossing is van deze storing?
beste forum leden ik heb sinds twee weken een grand modus 16 16v automaat.
nu heb ik eens onder de auto gekeken toen zag ik op de naat van de carter van de automaat eigenlijk niks geks maar toen ik met mijn vinger over de naat ging was mijn vinger...
hallo, na een jaar goed gereden te hebben is er weer een slang van de CVT automaat gebarsten, nu weer alle olie eruit en maar afwachten hoe de bak nu is maar de slangen zijn nergens meer te krijgen zegt de garage. wie kan mij eventueel wel helpen??...