rubber antennevoet

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
Jamie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:18
Actief als: particulier

rubber antennevoet

Bericht door Jamie »

Ik ben voor de 2e keer in negen jaar aan de beurt het rubberen antennevoet te vervangen van een GS II. De 1e keer heb ik de complete antenne(OEM) vervangen daar het rubber bij Renault niet los te verkrijgen was. Ik ga er niet van uit dat dit nu anders is.
Dan de vraag: iemand die hiervoor een goede oplossing weet? Ik denk niet dat ik de enige ben met dit probleem.
Betreft de antenne voor het nu simpele navigatiesysteem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3234
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: rubber antennevoet

Bericht door Mathijs »

Je bedoeld een goede oplossing om het nu goed te krijgen zodat het niet wéér stuk gaat?

Wat mensen nogal schijnen te doen, is de Renault GPS module af koppelen en een gewone universele GPS module er op zetten, en dan weggestopt onder het dashboard, dan schijnt die nog voldoende ontvangst te hebben.
Kan namelijk wel door plastic en (niet gemetaliseerd of electrisch verwarmd) glas de gps signalen ontvangen, maar niet door blik.

Wel even letten op welke stekker aansluiting er op zit. :idea:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jamie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:18
Actief als: particulier

Re: rubber antennevoet

Bericht door Jamie »

Misschien niet duidelijk gesteld door mij. Het betreft de rubberen voetafdichting van de antenne, tussen de antenne en het dak. Die is danig verweerd en broos. Het rubber was toen niet los verkrijgbaar bij de dealer. Ik heb toen, ter vervanging van het rubber, een complete antenne moeten kopen.
Wat betreft de GPS module. Het originele ingebouwde pijltjes navigatiesysteem(karin?) wordt al jaren niet meer gebruikt. Dus eigenlijk niet meer van toepassing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



BusdriverTheo
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 nov 2018 12:53
Actief als: particulier

Re: rubber antennevoet

Bericht door BusdriverTheo »

ik zou gewoon een stuk rubber van dezelfde dikte kopen, de oude afdichting erop leggen, aftekenen en zelf uitsnijden met een scherp mes.
maar misschien zie ik het wel te simpel hoor :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3234
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: rubber antennevoet

Bericht door Mathijs »

Jamie schreef:Misschien niet duidelijk gesteld door mij. Het betreft de rubberen voetafdichting van de antenne, tussen de antenne en het dak. Die is danig verweerd en broos. Het rubber was toen niet los verkrijgbaar bij de dealer. ...
Iets soortgelijks meegemaakt met een Benz. Idem met dat rubber, alleen nieuw met antenne te verkrijgen, een kleine € 253 als ik mij goed herinner.
Tegenwoordig ook los te krijgen, voor een kleine € 63 (alleen het rubbertje :shock: ), even zoeken, op Amazon.de voor € 36 euro, nog te veel geld voor iets wat nog geen € 5 zou mogen kosten, even verder zoeken, op Amazon.com voor $ 15 , affijn, goedkoper ging niet meer lukken, 15 dollar was toen iets van 11 euro, dus toch nog een beetje fatsoenlijk geslaagd.

Heb je geen artikelnummer voor mij, dan kan ik wel weer zo'n zoektocht doen :lol:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jamie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:18
Actief als: particulier

Re: rubber antennevoet

Bericht door Jamie »

Leuk te lezen dat het niet alleen bij Renault kommer en kwel is/was voor een simpel iets. Tja, een rubber dingetje van een paar euro. De meeste mensen schrikken zich rot als ze dit bij de dealer laten vervangen. Complete antenne plus montage. Geeft een hoop ergernis bij de klant die de volgende keer wel twee keer nadenkt om weer voor dit merk te kiezen.
Eniewee, ik heb hier geen artikelnummer van. Dus kan je niet van dienst zijn. Maar sta nog wel open voor andere suggesties mocht je die weten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3234
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: rubber antennevoet

Bericht door Mathijs »

Artikelnummers kan je misschien via deze site verkrijgen : https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... ?c=Renault

Bijvoorbeeld: Clio IV 2015: Groep 83 -- Navigatie
Met het nummer wat ik daar vond voor die GPS antenna (die ook op andere modellen Renaults zit, maar dat terzijde), verder gaan zoeken en toen vond ik bijvoorbeeld hier een rubber voor 5 GBP op fleebay
Daarmee gelijk geleerd dat Opel en Audi óók deze pasvorm hebben, dus dat geeft nog meer zoekmogelijkheden met andere OEM-nummers.
Tevens: ze staan er ook voor 1.39 GBP op, maar als je nog verder zoekt zal je dichterbij ook wel gaan vinden, dit was slechts bedoeld als een 5 minuten zoektocht voorbeeld :D
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Jamie
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 19
Lid geworden op: 29 apr 2015 15:18
Actief als: particulier

Re: rubber antennevoet

Bericht door Jamie »

Dank voor je meedenken hierin en de links. Stel ik zeer op prijs. Ik kan weer ff vooruit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht