Startprobleem Clio 3 GT

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek

Topic author
Fvz403
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2019 20:54
Actief als: professional

Startprobleem Clio 3 GT

Bericht door Fvz403 »

Goedenavond allen,

Ik ben sinds december bezitter van een Clio III GT, ontzettend leuke en sportieve auto maar heeft sinds een maand of 3 een apart probleem...

Als ik de auto heb gebruikt, als hij dus warm is geweest en ik zet hem een paar uur weg start hij zodra ik hem weer wil gebruiken moeilijker... Hij start wel de 1e keer, gaat goed rond, accuspanning is ruim voldoende maar het aanslaan duurt wat langer dan normaal. Dit lijkt vaker voor te komen na een rit met de airco aan. Het gekke is dat hij na het langere starten wel gelijk goed loopt. Ik kan hem dan uit zetten en als ik hem daarna meteen weer start dan start hij wel gelijk goed...

Het is 1x voorgekomen dat ik 3 startcommando's heb moeten geven met de startknop (startmotor schakelt 10 seconden lang in) maar zonder resultaat. De 4e keer startte hij toen wel (met enige moeite).

Ik ben zelf Renault monteur en heb hem ook uitgelezen maar er staan geen storingen in, iedere rekeneenheid is storingsvrij. Collega zegt dat het een probleem met de nokkenaspositiesensor kan zijn, deze kan intern kapot gaan (interne weerstand verandert dan naargelang de temperatuur)... Iemand bekend met dit euvel of enig idee waar ik zou kunnen kijken? Zat zelf aan een pissende injector of iets te denken want bij een BDP probleem start hij meestal helemaal niet ipv slecht...

Bij voorbaat dank :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht