Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik ben sinds december bezitter van een Clio III GT, ontzettend leuke en sportieve auto maar heeft sinds een maand of 3 een apart probleem...
Als ik de auto heb gebruikt, als hij dus warm is geweest en ik zet hem een paar uur weg start hij zodra ik hem weer wil gebruiken moeilijker... Hij start wel de 1e keer, gaat goed rond, accuspanning is ruim voldoende maar het aanslaan duurt wat langer dan normaal. Dit lijkt vaker voor te komen na een rit met de airco aan. Het gekke is dat hij na het langere starten wel gelijk goed loopt. Ik kan hem dan uit zetten en als ik hem daarna meteen weer start dan start hij wel gelijk goed...
Het is 1x voorgekomen dat ik 3 startcommando's heb moeten geven met de startknop (startmotor schakelt 10 seconden lang in) maar zonder resultaat. De 4e keer startte hij toen wel (met enige moeite).
Ik ben zelf Renault monteur en heb hem ook uitgelezen maar er staan geen storingen in, iedere rekeneenheid is storingsvrij. Collega zegt dat het een probleem met de nokkenaspositiesensor kan zijn, deze kan intern kapot gaan (interne weerstand verandert dan naargelang de temperatuur)... Iemand bekend met dit euvel of enig idee waar ik zou kunnen kijken? Zat zelf aan een pissende injector of iets te denken want bij een BDP probleem start hij meestal helemaal niet ipv slecht...
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Onze Clio 2 1.2 16v met bouwjaar 2003/10 slaat niet meer aan.
Van het ene moment op het andere.
Diezelfde avond nog geprobeerd en toen startte hij opnieuw.
Stil gelegd, en vanaf dan slaat hij niet meer aan.
Probleem is dat er geen vonk wordt...
Onze Clio 2 1.2 16v met bouwjaar 2003/10 slaat niet meer aan.
Van het ene moment op het andere.
Diezelfde avond nog geprobeerd en toen startte hij opnieuw.
Stil gelegd, en vanaf dan slaat hij niet meer aan.
Probleem is dat er geen vonk wordt...
Vandeweek startproblemen met de2003 Clio 2 1.5 dci 65pk.
Starter gaat vlot rond maar wilde niet aanslaan. Na een uurtje terug geprobeerd en na een paar pogingen kreeg ik hem aan de praat al pompend met gaspedaal. Kwam langzaam op toeren ,...
Ik kocht zonet een Renault Master 2 van 2010.
De batterij en dynamo zijn net vervangen. Ik rijd en parking op en plots geeft de bestelwagen een foutmelding en start niet meer.
De wagen staat nu vast op de parking.
Rood lampje blijft branden en...
Hoi .
Mijn Clio2 1.5 68pk startte vorig jaar heel soms niet goed.
Laatste weken is het zowat dagelijks dat ie niet meteen aanslaat.
Zowel koud/warm.
Als ie niet meteen aanslaat , stop ik met starten. tweede of derde keer doet ie het wel....
Vandeweek startproblemen met de2003 Clio 2 1.5 dci 65pk.
Starter gaat vlot rond maar wilde niet aanslaan. Na een uurtje terug geprobeerd en na een paar pogingen kreeg ik hem aan de praat al pompend met gaspedaal. Kwam langzaam op toeren ,...
Ik heb een Renault Clio uit 2020 met een 0.9 TCe motor en met een LPG installatie van Landi Renzo.
Ik heb de auto de laatste 2 jaar gereden in Spanje bij ons 2e huisje, echter staat de auto nu al weer 2 maanden terug in Nederland.