Modus 1.5DCI 103pk brandstof probleem.

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Modus 1.5DCI 103pk brandstof probleem.

Bericht door cordesweg »

Voor het eerst een diesel gekocht, zonder garantie natuurlijk want het is een goedkoop ding. Enfin, de Modus reed prima de eerste 400km. Maar vandaag dacht hij er anders over. Ineens melding display controleer inspuiting dus China clip erop en uitlezen. Df771, Df053 en Df007. Fouten gewist en ik kon weer rijden. Maar na ongeveer 20min weer de display melding Controleer Inspuiting, dus Anwb gebeld. Want zolang die melding er is, is er geen vermogen. ANWB heeft de Modus uitgelezen en kreeg meerdere foutcodes (dom, niet opgelet).

Maar echt vastleggen waar het probleem zat kon hij niet. Enfin, hij heeft de aansluitingen van de plus op de zekeringenkast onder de motorkap schoongemaakt omdat die geoxideerd was en de Modus liep wonder boven wonder helemaal goed. Foutcodes gewist en ik kon mijn weg vervolgen.

Maar het zat mij niet lekker dus ben ik vanavond nog een stukje gaan rijden met wisselende toerentallen. Snelweg, binnendoor en hup daar was weer een storing. Opnieuw de display melding Controleer inspuiting. Dus ff snel uitgelezen met een random reader welk aangaf P0190. Thuis uitgelezen met de China clip welke ook maar 1 code gaf, DF007.

Nou ben ik absoluut nog geen diesel deskundige dus kan alle hulp gebruiken. Is deze melding terug te leiden tot de sensor op de rail?

Ikzelf had eerst het gevoel dat er te weinig brandstofdruk was omdat de Modus 3 maanden stil heeft gestaan. Hij is 30000km geleden onderhouden bij Renault waarbij ook de distributie is vervangen en ik neem aan ook het diesel filter. Maar door de lange stilstand en de weinige hoeveelheid brandstof dacht ik aan een vervuild filter. Maar krijg je dan ook de melding van deze sensor?

Ik kan nu de melding wissen maar zodra ik het contact aanzet is hij terug. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met advies.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Modus 1.5DCI 103pk brandstof probleem.

Bericht door cordesweg »

Zojuist de Modus gestart en de fout is weer weg uit de display. Tuurlijk staat hij nog wel in het geheugen als je hem uitleest. Heb de stekker doorgemeten van de fuel pressure sensor, die overigens heel ergens anders zat dan ik dacht. Netjes 5v, negatief en wederom 5v op de 3 aansluitingen. Zit nu enorm te twijfelen over het brandstoffilter. De auto heeft dus maanden stil gestaan en als er misschien een proefrit mee is gemaakt is dat gebeurt met een nagenoeg lege tank. Maarja, dat verklaart niet dat ik ruim 400, misschien wel 500km probleemloos heb afgelegd met de Modus.

Ga morgen sowieso nieuw brandstof filter halen en monteren.

Heb nu ook onder al het plastic kunnen kijken en de Modus ziet er onder al die kappen best knap uit. Het lijkt alsof er zelfs een nieuwe EGR op zit. Enfin, ik w8 ff op de experts op dit forum.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Modus 1.5DCI 103pk brandstof probleem.

Bericht door cordesweg »

Overigens, voor de vraag komt, het gaat dus om code DF007 met daarbij de melding 2DEF, below minimum threshold, volgens Clip

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Modus 1.5DCI 103pk brandstof probleem.

Bericht door cordesweg »

Vandaag brandstoffilter vervangen en het probleem lijkt over te zijn. We gaan het aankijken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
cordesweg
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 126
Lid geworden op: 23 jul 2017 10:16
Actief als: particulier

Re: Modus 1.5DCI 103pk brandstof probleem.

Bericht door cordesweg »

Kennelijk was het filter, zoals ik al inschatte, het probleem. Geen last meer gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht