HELP, auto stuurt naar links bij gas geven

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
eeeehmintjes
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2019 21:08
Actief als: particulier

HELP, auto stuurt naar links bij gas geven

Bericht door eeeehmintjes »

Hallo,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn Renault Laguna Grand Tour 1.8 uit 2004.

Als ik aan het rijden ben en ik geef wat gas bij dan stuurt de auto naar links en gaat naar rechts en als ik dan het gas los laat staat het stuur weer normaal. Op minder snelle snelheden is dit geen probleem maar op de snelweg, wordt dit behoorlijk gevaarlijk.

Als ik op een constante snelheid blijf rijden is er niks aan de hand en ook bij het remmen (hard/zacht) blijft het stuur recht staan. Verder hoor ik geen gebonk of andere rare dingen.

De auto is inmiddels bij 3 garage´s geweest, waarbij de eerste de stuurkogel heeft vervangen en de auto heeft uitgelijnd, dit helaas zonder resultaat. De tweede garage heeft de auto op de brug gehad en alle rubbers/ eventuele bijzonderheden bekeken en hij kon niks vinden. Hij heeft mij toen doorverwezen naar een andere garage, waarbij de voorbanden zijn vervangen uitgelijnd en gebalanceerd en helaas ook dit zonder resultaat.

Ik weer nu niet meer waar ik moet beginnen. Het lijkt ook wel alsof je alles maar moet vervangen tot dat er ineens iets vervangen is waarmee het probleem is opgelost. Om mij toch wat kosten te besparen ben ik erg benieuwd of jullie hier misschien ervaring mee hebben en zou ik hier graag wat advies over willen hebben.

Alvast heel erg bedankt!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: HELP, auto stuurt naar links bij gas geven

Bericht door A110 »

Meestal is dit het gevolg van speling op een fuseekogel.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 527
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: HELP, auto stuurt naar links bij gas geven

Bericht door maestro12 »

Als de auto tijdens het gas geven of los laten een kant op trekt, zal de auto, op het moment van gas geven, niet goed sporen. Het is verstandig eerst een aantal zaken van de ophanging te controleren. Zo kan de afwijking bij gas geven of ga los laten bijvoorbeeld ook veroorzaakt worden door slechte schokdempers, motorsteun rubbers, versleten stuur of fusee kogels, afwijking in het stuurhuis, speling op een van de aandrijfassen of het vaak voorkomende probleem versleten draagarm rubbers of lagers. Ook de rubbers van de stabilisatorstang moeten daarbij gecontroleerd worden.
Vaak is het een optelsom van speling in verschillende ophangingsdelen, de stijfheid wordt namelijk bepaald door alle onderdelen samen.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
eeeehmintjes
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2019 21:08
Actief als: particulier

Re: HELP, auto stuurt naar links bij gas geven

Bericht door eeeehmintjes »

Super bedankt, dinsdag gaat hij weer naar de garage en zal dat zeker meenemen! Ik laat daarna nog even weten wat het geweest is. Als het probleem wordt opgelost :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht