Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Aan de kant waar je de aders ziet kun je de tyrap om de krimpkous doorknippen en dan kun je de krimpkous + bescherming opschuiven tot ongeveer het midden van de adapter kabel. Dan heb je meer dan 10cm vrije ruimte om de kabels aan te kunnen passen.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT) Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ) Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Sinds maandag de gelukkige eigenaar van van een Megane 4 Bose 1.3Tce. Nu wil ik natuurlijk graag aan de slag gaan met
DDT4all. Ik kan echter nergens een werkende link met de database vinden. Kan hier iemand mij verder helpen.
Heeft er iemand ervaring met ddt4all en easy link?
En hoe je dit werkend krijg.
Op verschillende forums van alles over gelezen maar niet echt helder hoe je dat aanpakt.
Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of met de knop "Plaats reactie".
Moderator
Renault Kangoo 3 | 2023 → heden
Renault Kangoo 2 | 2015 → 2023
Mijn auto betreft een megane estate 2021 plug-in hybrid
Lezen lukt idd met dd4all maar schrijven idd niet.
Schijnt iets te zien met beveiligde gateway maar als je middels aanpassingen in bcm weet te pluggen zou het wel weer moeten gaan maar dat vergt wel enige durf en handigheid denk ik zo
Ik wil aan de slag gaan met ddt4all met mijn clio 5 door direct op ECU aan te sluiten. Eigenlijk wil ik alleen wireless carplay activeren doormiddel van “Navigation” groep. Als ik deze groep open in ddt4all demo versie zie ik meerdere versies staan. Hoe weet ik nou welke versie relevant is voor mijn auto? Ik heb een aantal videos gezien waarbij wordt gezegd dat je de hoogste versie moet nemen, maar ook een aantal die dit niet doen.
Ik heb een paar jaar geleden ook een Clio 5 gehad, heb toen al eens begrepen dat deze min of meer beveiligd was om er met DDT4all iets mee te kunnen doen, dat ie dan eerst ontgrendeld moest worden door Renault.
Weet niet pof dit verhaal klopt, ik weet wel dat ik met mijn dongle inderdaad geen wijzigingen kon doorvoeren.
Iemand in de buurt van Alkmaar die dit kan? Een neef die automonteur is heeft een achteruitcamera gemonteerd (dus de hardware is al gedaan); het gaat dus alleen om het inschakelen. Model: Zoë 2013-2019.
Op Youtube zag ik dat Hakan Heh (erg actief met ddt4all en zijn Talisman) een charmantere methode had gevonden om Start/Stop uit te schakelen, anders dan de vaak beschreven methode op het Spaande forum. Hakan doet dit door de optie 'disabled for diagnostic tool' te gebruiken. Dat is net of je zelf de knop indrukt om Start/Stop uit te schakelen.
Alleen werkt zijn methode bij mijn Talisman helaas niet.
Als ik via ddt4all naar die parameter ga staat hij al op 'disabled for diagnostic tool' terwijl ik net als bij hem de waarde 'not disabled for diagnostic tool' zou verwachten. Ik kan hem dus niet omzetten om het systeem uit te schakelen.
En dat werkt prima alleen krijg je dan als je stopt op de display uiteraard zo'n A met een streep erdoor om aan te geven dat het systeem uitgeschakeld is. De methode van Hakan leek mij mooier omdat je dan die melding niet krijgt, alleen het brandende lampje.
Is er iemand die de 'Hakan methode' wel heeft kunnen gebruiken?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ik meende toch dat ik niet heel dom was met dit soort dingen, maar daar denkt onze Renault anders over.
Wat ik ook probeer, ik krijg geen verbinding met de auto via mijn Windows laptop.. Alles gedaan zoals het schijnt te horen, programma gedownload, ecu database gedownload, module gekocht, maar wat ik ook probeer, ik krijg geen verbinding.
De android variant heeft af en toe verbinding, maar mijn Windows laptop niet, blijft maar staan op: Proberen om de poort te openen 192.168.0.10:35000 @ 38400
En dat minuten lang. Ik zal zelf iets fout doen, maar wat? Ik heb geen flauw idee..
IK heb zelfs een andere laptop geprobeerd, firewall uitgeschakeld op de laptop.
De module werkt, want ik heb ook het programma ODB auto doctor geinstalleerd, en deze ziet de dongel en de auto. Maar ddt4all.. Helaas niet.
het enige wat ik niet zie in je 'stappenplan' is het verbinden van je laptop met de module. Maar ik neem aan dat je wel zo slim bent om je wifi van de laptop te verbinden met de module. Lukt dat wel zonder problemen?
En ik ga er vanuit dat je een wifi module hebt aangezien het op ip adres is.
Ha, ja, goeie, ik ben inderdaad verbonden met de module, kan hem ook pingen op ip-adres (192.168.0.10) Ik heb ook een poortscan gedaan. Poort 35000 is daadwerkelijk open, maar verder kom ik niet.
Volgende week mag ik mijn 2017 dci kadjar ophalen, is er iemand die de verlichting aan kan passen. (Ergens in overijssel)
Ik zou graag hebben dat mijn verlichting achter ook aan is als alleen de dagrijverlichting aan is.
Ook zou ik graag de verlichting als ik hem ontgrend of vergrendel altijd nog even laten branden, is dit ook mogelijk?
Zijn er nog andere leuke trucjes die er kunnen, dan hoor ik dat graag.
Groet
Erik.
behtjes schreef: ↑12 apr 2024 13:19
en welke module heb je? Niet elke module werkt samen met ddt4all. Werkt het wel met bijv. zo'n diagnosetool uit de play / apple store?
Kirpeknots schreef: ↑13 mei 2021 22:05
Ik heb vandaag het stoffen interieur van mijn 2019 Megane Estate 1.3 Tce 140 limited vervangen voor een interieur met Leer. Dit interieur heeft ook een massage stoel en verwarmde stoelen. De stekker onder de stoel is het zelfde.
Weet iemand hoe je de massage functie en heated seats kan activeren in een Megane IV?
Oh en de voorportieren hebben no ook ambilight aangesloten. Dus dat zou ook leuk zijn om te activeren.
Heb je dit al opgelost? Ik heb zelf excact hetzelfde gedaan maar dan bij een Talisman. Kwam erachter dat ik wat draadjes miste in de stekker onder de stoel waardoor de stoel rechts niet verstelbaar was. Na het toevoegen van de draadjes werkt de stoel wel maar de massage functie niet.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik weet niet waar deze vraag t beste neer te zetten, maar.
Volgende week mag ik mijn 2017 dci kadjar ophalen, is er iemand die de verlichting aan kan passen. (Ergens in overijssel)
Ik zou graag hebben dat mijn verlichting achter ook aan is als...
Lees overal dat er extra opties aangezet kunnen worden via DDT4ALL, is er iemand in de buurt van Bergen op Zoom die dit kan en wil doen? eventueel tegen een vergoeding.
Iemand in de regio Zwolle of , die voor mij met DDT4ALL het e.e.a. kan aanpassen in mijn Mégane IV ?
Het gaat om, Cornerlight oftewel dat mistlicht oplicht als je de bocht neemt. En KM/L i.p.v. L/100km.
En misschien nog andere leuke tweaks....