Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
Asterixenobelix
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 sep 2019 14:41
Actief als: particulier

Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

Bericht door Asterixenobelix »

Vandaag mijn RLink 2 van mijn Talisman Estate Initiale Paris laten updaten van 2.2.x naar 7.0.24.166. Daarna is de optie omgevingslicht verdwenen uit het menu Voertuig. Onder Cockpit kan ik geen andere klokken meer selecteren e.d.

Via de persoonlijke multi-sense instellingen kan ik wel nog eea kiezen, dus de software weet dat die mogelijkheden wel nog aanwezig zijn aan in de auto.

Iemand hier ervaring mee of tips om eea te herstellen????

Daarnaast: hoe kan ik de gegevens van de RLink 2 op een USB-stick krijgen zodat die werkt met de laatste versie van de Renault Media NAV Evolution Toolbox? Stick wordt nl. niet meer herkend...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

Bericht door TheSarge »

Ik had een probleem met het update van de nav kaart. Volgens R-link toolbox gekopieerd naar de usb maar de auto deed er niets mee.

Even RN gebeld en die gaven aan even de usb opnieuw te formatteren naar FAT (niet snel formatteren) en even de usb weer 2 minuten in de auto te stoppen om de info op de usb te zetten vanaf de R-Link.

Daarna de kaartupdate opnieuw erop en voila. Update werd herkend en was na 35min klaar.

Wellicht helpt dit bij jou ook.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

Bericht door TheSarge »

Ongevingsverlichting heb ik nog niet naar gekeken eigenlijk. Staat standaard per profiel ingesteld en verander ik eigenlijk niet. Zal eens kijken of het ook nog zichtbaar is. Via “configureer profiel” in ieder geval nog wel. Had gisteren een aanpassing gedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Asterixenobelix
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 sep 2019 14:41
Actief als: particulier

Re: Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

Bericht door Asterixenobelix »

Krijg niet eens meer een fingerprint op de USB-stick. Ik zal de stick eens formatteren als exFAT, de mogelijkheid om FAT te formatteren vind ik niet meer onder Windows10 voor een 64 Gb stick. Hopelijk dan wel een fingerprint op de stick.

Als je wil nagaan of je onder Voertuig nog Omgevingsverlichting vindt: graag. In de profielen inderdaad wel, zowel kleur, intensiteit, waar in de auto, als de stijl van de klok op het dashboard. Niet meer als losse optie. Ik ben benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LeoGroen
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jun 2017 14:10
Actief als: particulier

Re: Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

Bericht door LeoGroen »

Een 64Gb stick formatteren in fat32 gaat alleen als je 2 partities maakt van 32Gb, dit is de maximum grootte van een partitie (schijfdeel) in fat32
Een Austral techno 200 in gebruik, eerste ervaring positief

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

Bericht door TheSarge »

Asterixenobelix schreef:Krijg niet eens meer een fingerprint op de USB-stick. Ik zal de stick eens formatteren als exFAT, de mogelijkheid om FAT te formatteren vind ik niet meer onder Windows10 voor een 64 Gb stick. Hopelijk dan wel een fingerprint op de stick.

Als je wil nagaan of je onder Voertuig nog Omgevingsverlichting vindt: graag. In de profielen inderdaad wel, zowel kleur, intensiteit, waar in de auto, als de stijl van de klok op het dashboard. Niet meer als losse optie. Ik ben benieuwd.
Kan ook ExFAT inderdaad. Ik heb het onder win10 gedaan. Heb niets aangepast dus kan zo maar zijn dat het geen FAT is hoor.

Na 3 mislukte pogingen voor de TomTom update werkte dit vandaag in 1 keer, nadat ik gisteravond de usb geformatteerd had (duurt ongeveer 30min met usb 2.0. Daarna stond binnen 2 min de fingerprint er weer op. Kaartupdate stond gewoon weer klaar en voila

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

Bericht door TheSarge »

Asterixenobelix schreef:Krijg niet eens meer een fingerprint op de USB-stick. Ik zal de stick eens formatteren als exFAT, de mogelijkheid om FAT te formatteren vind ik niet meer onder Windows10 voor een 64 Gb stick. Hopelijk dan wel een fingerprint op de stick.

Als je wil nagaan of je onder Voertuig nog Omgevingsverlichting vindt: graag. In de profielen inderdaad wel, zowel kleur, intensiteit, waar in de auto, als de stijl van de klok op het dashboard. Niet meer als losse optie. Ik ben benieuwd.
Omgevingsverlichting ook in de Espace niet meer onder voertuig te vinden....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GeertJanG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 sep 2019 13:19
Actief als: particulier

Re: Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

Bericht door GeertJanG »

Volgens Renault moet je de USB-stick inderdaad formateren in FAT32 formaat.
Windows ondersteund het formateren naar FAT32 niet voor USB-sticks vanaf 32GB maar kan het wel lezen.

Je kunt dus:
- Een ander partitie en formateer programma gebruiken hiervoor om het toch voor mekaar te krijgen (Heb het draaien met een 128GB stick)
- Een USB-stick van max 32GB pakken
- Kijken of exFAT werkt
Megane 4 RS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Asterixenobelix
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 sep 2019 14:41
Actief als: particulier

Re: Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

Bericht door Asterixenobelix »

GeertJanG schreef:Volgens Renault moet je de USB-stick inderdaad formateren in FAT32 formaat.
Windows ondersteund het formateren naar FAT32 niet voor USB-sticks vanaf 32GB maar kan het wel lezen.

Je kunt dus:
- Een ander partitie en formateer programma gebruiken hiervoor om het toch voor mekaar te krijgen (Heb het draaien met een 128GB stick)
- Een USB-stick van max 32GB pakken
- Kijken of exFAT werkt
Formatteren is gelukt. Kleinere stick. Fingerprint erop zetten ook. Nu eerst de 2015 (!) kaart erop zetten.
Kan ik dan meteen daarna de laatste 2018 versie erop zetten? Groot scherm, versie 7.0.24.166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Asterixenobelix
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 sep 2019 14:41
Actief als: particulier

Re: Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

Bericht door Asterixenobelix »

TheSarge schreef:
Omgevingsverlichting ook in de Espace niet meer onder voertuig te vinden....
Dank voor het nakijken!
Ik wist niet eens dat de Espace dat had. Wel nog in te stellen via multi-sense?

Heeft de Espace verschillende stijlen voor de middelste klok op het dashboard? Die kon ik instellen via Voertuig - Cockpit. In Cockpit kan ik niets meer instellen, wel via de personal style in multi-sense. Hoe is dat in je Espace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

Bericht door TheSarge »

Asterixenobelix schreef:
TheSarge schreef:
Omgevingsverlichting ook in de Espace niet meer onder voertuig te vinden....
Dank voor het nakijken!
Ik wist niet eens dat de Espace dat had. Wel nog in te stellen via multi-sense?

Heeft de Espace verschillende stijlen voor de middelste klok op het dashboard? Die kon ik instellen via Voertuig - Cockpit. In Cockpit kan ik niets meer instellen, wel via de personal style in multi-sense. Hoe is dat in je Espace?
Via multi-sense nog wel alles in te stellen. Ik heb de Initiale Paris uitvoering, misschien dat dit het verschil maakt? Klok is nog wel in te stellen en er is ook een app voor de klok te downloaden in de store.

Alle voorgeprogrammeerde instellingen zijn behoudens geluid (aan/uit) en kleur nog wel aan te passen. Aandrijflijn, demping, schakelgedrag EDC etc niet meer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Asterixenobelix
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 sep 2019 14:41
Actief als: particulier

Re: Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

Bericht door Asterixenobelix »

TheSarge schreef:
Asterixenobelix schreef:
TheSarge schreef:
Omgevingsverlichting ook in de Espace niet meer onder voertuig te vinden....
Dank voor het nakijken!
Ik wist niet eens dat de Espace dat had. Wel nog in te stellen via multi-sense?

Heeft de Espace verschillende stijlen voor de middelste klok op het dashboard? Die kon ik instellen via Voertuig - Cockpit. In Cockpit kan ik niets meer instellen, wel via de personal style in multi-sense. Hoe is dat in je Espace?
Via multi-sense nog wel alles in te stellen. Ik heb de Initiale Paris uitvoering, misschien dat dit het verschil maakt? Klok is nog wel in te stellen en er is ook een app voor de klok te downloaden in de store.

Alle voorgeprogrammeerde instellingen zijn behoudens geluid (aan/uit) en kleur nog wel aan te passen. Aandrijflijn, demping, schakelgedrag EDC etc niet meer
Mijn Talisman is ook een Initiale Paris. Met de klok bedoel ik de klok op het dashboard (snelheidsmeter / toerenteller). Die kon ik voorheen dus instellen via Voertuig - Cockpit. Daar had ik de keuze uit 4 stijlen. Die vind ik nu alleen nog maar bij multi-sense. Onder Cockpit staat niets meer.

Kun je Aandrijflijn, demping, schakelgedrag EDC etc niet meer aanpassen in multi-sense?

De garage was niet bekend met het verdwijnen van de opties. Nu lijkt het iets te zijn wat een fout is in de 7.0.24.166 als het in jouw Espace ook niet meer aanwezig is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheSarge
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 241
Lid geworden op: 05 aug 2016 20:42
Actief als: particulier

Re: Optie omgevingslicht verdwenen bij update naar 7.0.24.166

Bericht door TheSarge »

Asterixenobelix schreef:
TheSarge schreef:
Asterixenobelix schreef:
TheSarge schreef:
Omgevingsverlichting ook in de Espace niet meer onder voertuig te vinden....
Dank voor het nakijken!
Ik wist niet eens dat de Espace dat had. Wel nog in te stellen via multi-sense?

Heeft de Espace verschillende stijlen voor de middelste klok op het dashboard? Die kon ik instellen via Voertuig - Cockpit. In Cockpit kan ik niets meer instellen, wel via de personal style in multi-sense. Hoe is dat in je Espace?
Via multi-sense nog wel alles in te stellen. Ik heb de Initiale Paris uitvoering, misschien dat dit het verschil maakt? Klok is nog wel in te stellen en er is ook een app voor de klok te downloaden in de store.

Alle voorgeprogrammeerde instellingen zijn behoudens geluid (aan/uit) en kleur nog wel aan te passen. Aandrijflijn, demping, schakelgedrag EDC etc niet meer
Mijn Talisman is ook een Initiale Paris. Met de klok bedoel ik de klok op het dashboard (snelheidsmeter / toerenteller). Die kon ik voorheen dus instellen via Voertuig - Cockpit. Daar had ik de keuze uit 4 stijlen. Die vind ik nu alleen nog maar bij multi-sense. Onder Cockpit staat niets meer.

Kun je Aandrijflijn, demping, schakelgedrag EDC etc niet meer aanpassen in multi-sense?

De garage was niet bekend met het verdwijnen van de opties. Nu lijkt het iets te zijn wat een fout is in de 7.0.24.166 als het in jouw Espace ook niet meer aanwezig is.
Klok in het instrumentarium kan ik nog wel instellen via voertuig/display/cockpit....als ik me goed herinner. Althans: de optie heb ik gezien en gebruikt en daarbij ging het niet alleen om helderheid etc.

Ik kan enkel nog maar de demping, schakelgedrag, aandrijflijn aanpassen van mijn persoonlijke stijl. Van de standaard stijlen niet meer. En alles alleen nog maar in Multi-Sense

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht