r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
Gemineye
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2020 13:40
Actief als: particulier

r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

Bericht door Gemineye »

Beste mensen,

ik kwam op dit forum terecht omdat ik problemen ondervind met mijn R-link toolbox. Ik begrijp er niets meer van. Misschien doe ik iets verkeerd, dat zou kunnen, maar ik dacht ik ben vast niet alleen. Ik heb gezocht op dit forum en kom er eigenlijk niet helemaal uit, volgens mij staat mijn exacte probleem er niet tussen.

Ik heb sinds november vorig jaar een nieuwe renault megane estate (ZEN) met een R-link 2 (de uitvoering met het kleine scherm dus). Ik wil hier graag een update voor doen met betrekking tot de kaarten, en daar begint eigenlijk de ellende.

Ik heb R-link toolbox gedownload en een USB stick gepakt van 8GB. Ik heb sinds de kerstvakantie meerdere pogingen ondernomen om deze eerst in de auto te doen voor een paar minuten, en daarna in de PC in de hoop dat de toolbox de USB herkent. dit werkte nooit omdat de toolbox aangeeft dat de USB niet wordt herkend. Nou heb ik gisteren ten einde raad het toch nóg maar een keer geprobeerd, en heb toen met de netwerkinstellingen lopen pielen (van "automatisch" naar "directe internetverbinding"), en ipv dat de toolbox aangaf dat de "verbinding mislukt" was, gaf hij opeens aan verbonden te zijn en toen werd ook opeens de USB herkend! Ik heb toen updates gedownload, en omdat niet alles op de USB paste eerst maar eens alleen de systeemupdate gedaan, met het idee dat ik dan later de kaartupdate zou doen.

En nou probeer ik het vandaag nog een keer op dezelfde manier, maar het hele gezeur begint weer van voren af aan! de usb wordt wéér niet herkend, en de internetverbinding is weer mislukt. Ik heb geen instellingen veranderd en krijg het nu ook niet meer aan de praat.

Hebben meer gebruikers dit probleem? Het lijkt zo simpel allemaal, maar het werkt gewoon niet! (of nou ja, het heeft 1x gewerkt, maar nu dus niet meer!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gemineye
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2020 13:40
Actief als: particulier

Re: r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

Bericht door Gemineye »

Ik heb even door gezocht op internet, ik ben inderdaad niet alleen; https://www.renaultkadjarforum.com/foru ... t-usb.html Deze beschijft eigenlijk hetzelfde probleem als wat ik ook heb, met de uitzondering dat het bij mij op mijn computer wel 1 keer gewerkt heeft, maar ik ben me eigenlijk niet bewust van wat er toen anders was dan voorheen. Zelfde laptop, zelfde netwerk, zelfde virusscanner, etc.

Ik heb ook een Lenovo laptop met windows 10.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

abbenhui
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 sep 2013 13:50
Actief als: particulier

Re: r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

Bericht door abbenhui »

In een ander forumitem kwam ik onderstaand tegen. Misschien helpt het:

EDIT: Opgelost.....
Deze ochtend nog maar eens een poging gedaan.
Bij het opstarten van R-Link2Toolbox gelijk weer dezelfde error.
Ben even gaan pluizen en ik kwam erachter dat er meer inhoud zat in de vorige installatie versie zoals ik al aangaf dat de Toolbox die ik nu heb versie 1.7.3 is.
OHja, en nog gekker ipv 4Mbps is het nu inees 20 tot 40Mbps tegenover gisteren en hij ging dan weer wel verder netjes vanwaar hij was afgebroken.
Ik heb opnieuw ge-de-installeert, ervoor gezorgd dat er geen overblijfselen van bestanden of Folders waren in 'AppData' (je moet hidden folders aanzetten anders vind je deze folder niet --> C:\Users\<jouw windows gebruikers naam>\AppData)
Ook JDB and JRE8 geïnstalleerd en de bin folder van JRE locatie vooraan in het %path% gezet als ook een JAVA_HOME aangemaakt.
De Toolbox als Administrator opnieuw geïnstalleerd en tataaaaaa. nu doet ie het weer.
Kadjar TCe 160 GPF Intens - 2019
Talisman Zen Energy TCe 150 EDC - 2017-2019
Laguna 1.5 Dci Collection 2013-2017 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gemineye
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2020 13:40
Actief als: particulier

Re: r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

Bericht door Gemineye »

@abbenhui; dank voor je reactie. Dat klinkt alsof het echt een software dingetje is, deze info had ik nog nergens kunnen vinden.

Het wordt een vreemd verhaal; gisteravond nog een tijd lopen pielen, USB formatteren, weer naar de auto, nog eens proberen, software opnieuw installeren, virusscanner aan, virusscanner uit, allemaal geen enkel effect. Ik werd er gisteravond moedeloos van en heb de laptop maar weer uit gezet.

Vanmorgen start ik te laptop op, en ik dacht ik doe nog eens een poging. En waarempel; hij geeft nu opeens weer aan verbonden te zijn, en dan opeens herkent hij de USB ook weer. Het zit hem dus wel echt in de internetverbinding, maar waarom hij dan vanmorgen opeens weer verbinding heeft is mij een raadsel. Hoe dan ook; hij is nu de nieuwe wegenkaart aan het installeren, en met die kaart erop ben ik eerst wel weer even klaar met dit ietwat foutgevoelige systeem :fp:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

abbenhui
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 sep 2013 13:50
Actief als: particulier

Re: r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

Bericht door abbenhui »

Succes!
Kadjar TCe 160 GPF Intens - 2019
Talisman Zen Energy TCe 150 EDC - 2017-2019
Laguna 1.5 Dci Collection 2013-2017 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Gemineye
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2020 13:40
Actief als: particulier

Re: r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

Bericht door Gemineye »

Afbeelding

Nou het is gelukt lijkt het!

Trouwens nog ter info; een collega hier rijdt ook megane en had hetzelfde probleem. Hem viel op dat het probleem ook te omzeilen is door geen WiFi te gebruiken maar utp kabel en dan in de instellingen “directe internetverbinding” te kiezen. De instellingen daar dan dus niet op automatisch laten staan. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

abbenhui
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 43
Lid geworden op: 18 sep 2013 13:50
Actief als: particulier

Re: r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

Bericht door abbenhui »

Het blijven toverdozen. Maar ach, hij doet het.
Kadjar TCe 160 GPF Intens - 2019
Talisman Zen Energy TCe 150 EDC - 2017-2019
Laguna 1.5 Dci Collection 2013-2017 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 29386

Re: r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

Bericht door Verwijderd 29386 »

Nou ik snap er ook niets meer van. Ik heb al diverse malen een fingerprint gemaakt en dat ging altijd prima. Nu lukt het echter niet meer om een fingerprint te maken. Ik doe het nog gewoon zoals ik het voorheen ook deed maar er staat alleen maar een lege map op de usb stick. Ook een ander usb stick lost niets op. Weet iemand meer van dit probleem af?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pim1955
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jan 2020 17:54
Actief als: particulier

Re: r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

Bericht door Pim1955 »

Dit is mij dus ook al een paar keer overkomen. Om onverklaarbare reden werkte het kort daarna gelukkig weer zoals het hoorde en stond de fingerprint keurig op mijn (geformatteerde) USB stick.
Wat ik nu wel doe is eerst de motor starten en daarna de USB stick in de poort steken. En ik zet ook maar één update per keer op de USB stick. Daarna formatteer ik de USB en zorg voor een nieuwe fingerprint enz. enz. totdat alle updates overgezet zijn.
Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TheWizardbc
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:04
Actief als: particulier

Re: r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

Bericht door TheWizardbc »

Onnodig citaat verwijderd.
Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.
Moderator
Nieuwe fingerprint is niet nodig, is nl altijd dezelfde. Ik heb deze op mijn harde schijf staan en kopieer deze naar de USB en download vervolgens de update. Werkt perfect.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mojitoke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 nov 2011 18:43
Actief als: particulier

Re: r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

Bericht door mojitoke »

is uw usb stick FAT32 geformateerd ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 29386

Re: r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

Bericht door Verwijderd 29386 »

Het probleem was dat er ook een SD kaartje was geplaatst en dan komt de fingerprint blijkbaar op de SD te staan. Kaartje er uit en probleem opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



m.atthijs
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2010 23:11
Actief als: particulier
Locatie: West-Betuwe

Re: r-link 2 toolbox, ik snap er helemaal geen hout meer van

Bericht door m.atthijs »

*Kick* :wink:
Gemineye schreef: 21 jan 2020 08:40 Afbeelding

Nou het is gelukt lijkt het!

Trouwens nog ter info; een collega hier rijdt ook megane en had hetzelfde probleem. Hem viel op dat het probleem ook te omzeilen is door geen WiFi te gebruiken maar utp kabel en dan in de instellingen “directe internetverbinding” te kiezen. De instellingen daar dan dus niet op automatisch laten staan. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Dit heeft *mijn* probleem ook opgelost. Ineens wordt alles uit de Toolbox naar mijn usb-stick gekopieerd. Fijn, zo'n forum! :thumb: :dance:
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 05-2018 Rouge Flammé; sinds 08-2021
Renault Kadjar 1.5 dCI EDC Intens 06-2016 Bleu Cosmos; 06-2016 tot 04-2020

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht