Radio/navigatie weigert dienst.

De Carminat voor alle modellen Renault. dus één rubriek om al die kennis te bundelen.
Plaats reactie

Topic author
Zensence
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2020 09:18
Actief als: particulier

Radio/navigatie weigert dienst.

Bericht door Zensence »

Hallo ik ben nieuw op dit forum. Sinds kort doen mijn radio en mijn garmim Tom Tom navigate het totaal niet meer. Ik kan hem ook niet meer aan/uit zetten en op mijn navigatie komt enkel een volledig zwart scherm. Ik heb de zekeringen nagekeken en die lijken op het eerste zicht nog intact. Het gaat om een renault Trafic passenger uit 2013. Het model van radio is de 2811575 20R met stuurbediening en navigatie. Weet iemand of er intern die radio nog een zekering zit of een andere oplossing die ik kan proberen zodat ik de originele radio kan behouden? Indien er niets te recupereren valt en de radio toch stuk blijkt te zijn is via Renault een identiek model nieuw aankopen sterk overdreven van prijs en ik vroeg me af of er alternatieven zijn die dan minder prijzig zijn maar toch het merendeel van de mogelijkheden blijven aanbieden.
Alle suggesties/ hulp zijn meer dan welkom.
Alvast heel erg bedankt,
Jan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Zensence
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2020 09:18
Actief als: particulier

Re: Radio/navigatie weigert dienst.

Bericht door Zensence »

Ondertussen heb ik een identiek vervangtoestel gekocht bij NNP (want een nieuwe kosttevolgens mijn renault verdeler bijna 450 euro) maar nog steeds geen teken van leven... Noch de radio, noch het display treden in werking als ik de motor start. De aan/uit kop reageert niet. Zitten er nog ergens anders zekeringen dan links aan de bekerhouders in het dashbord (of is het mogelijk dat zij mij een radio verkocht hebben die ook stuk is :()?
Als ik een andere radio installeer dan geeft die wel contact en kan ik muziek spelen, het originele display kan ik daar echter niet op aansluiten.
Is er een mogelikheid om vb. enkel de tijd en temperatuur te laten weergeven op dit scherm (dus geen navigatie)?En welke fiches (kleur?) moet ik hiervoor dan gebruiken? Ik vind immers nergens online terug voor welke functie een fiche dient. Ik meen dat ik deze vraag al eens zie passeren heb op dit forum maar vindt hem niet meer terug.
Dank voor alle eventuele reacties,
Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht