Achterklep elektrische openen?

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie

Topic author
denisdaf
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2014 17:15
Actief als: particulier

Achterklep elektrische openen?

Bericht door denisdaf »

Hallo,


De achterklep van onze Renault Espace 2,2 DCI (begin 2002) heeft regelmatig kuren en wil dan weer wel, en dan weer niet open.
Er zijn geen duidelijke redenen waarom nu wel en dan weer niet, het is gewoon wat het is.
De vergrendelingen thv beide punten op de hoeken van de deur werken perfect, dus daar zit het niet.
Nu had ik zoiets, waarom deze niet gewoon uitschakelen en ipv de gewone gasveren actuators plaatsen.
Deze zijn mogelijk vanop afstand te bedienen, alleen zijn er een paar vraagjes die hopelijk door ervaringsdeskundigen hier kunnen worden opgelost.
A, Waar kan ik de perfect geschikte zaken vinden of zal het er op neer komen ergens iets te kopen en sowieso aanpassen?
B, Hoe kan ik deze actuators mbv 1 afstandsbesturing bedienen?
C, Hoe kan je zorgen dat als bv 1 van de actuators niet werkt, de andere niet toch gaat werken en de achterklep helemaal tot schroot maakt?
D, Hoe maak je dat bij niet goed werken de klep toch kan openen om bv het zaakje te herstellen?

Vragen genoeg denk ik, hopelijk zijn er hier mensen die me op deze punten kunnen helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



mil soluciones
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 148
Lid geworden op: 27 sep 2018 16:15
Actief als: particulier

Re: Achterklep elektrische openen?

Bericht door mil soluciones »

denisdaf schreef: A, Waar kan ik de perfect geschikte zaken vinden of zal het er op neer komen ergens iets te kopen en sowieso aanpassen?
Die actuators hebben een bepaalde kracht, die staat ook op de gasveren genoteerd (uitgedrukt in Nm).
denisdaf schreef:B, Hoe kan ik deze actuators mbv 1 afstandsbesturing bedienen?
Geen probleem, men kan zelfs een handenvrije bediening installeren. Men beweegt dan zijn voet onder de achterbumper bij niet-vergrendelde deuren en de klep gaat open (hebben vele automerken reeds).
denisdaf schreef:C, Hoe kan je zorgen dat als bv 1 van de actuators niet werkt, de andere niet toch gaat werken en de achterklep helemaal tot schroot maakt?
Hier beginnen de problemen. Die actuators worden door een stuureenheid gestuurd die de stroom meet die door de (aangepaste) actuators gaat. Bij een te grote belasting hoort ook een te grote stroom en dan wordt de stroom uitgeschakeld (zo werkt trouwens ook de automatische venstersluiting bij Renault, als de stroomopname te groot is, is het venster gesloten of steekt iets ertussen).
Die stuureenheid is meestal in de ECU ingebouwd.
denisdaf schreef:D, Hoe maak je dat bij niet goed werken de klep toch kan openen om bv het zaakje te herstellen?
Daar hebben die standaard ingebouwde systemen een vrijmaakbare verregeling.
Laatst gewijzigd door Admin op 20 mar 2020 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote tag's aangepast zodat onderscheid te zien is tussen quote en gegeven antwoord

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
denisdaf
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2014 17:15
Actief als: particulier

Re: Achterklep elektrische openen?

Bericht door denisdaf »

Bedankt,
Duidelijk antwoord.
Nu nog iets vinden dat bruikbaar is en ik kan aan de slag.
Enig tips daar?
Want, zoals je ziet is onze rots in de vervoersbranding niet van de jongste maar ze heeft nog zoveel moois voor haar dat het voor ons sowieso de moeite loont om het te doen. Afhankelijk van het kostenplaatje natuurlijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
denisdaf
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2014 17:15
Actief als: particulier

Re: Achterklep elektrische openen?

Bericht door denisdaf »

Aan het beheer zou ik willen vragen wat er mogelijk verkeerd is bij mijn vraag. Er blijft namelijk een rode tekst bovenaan mijn imput staan met de vraag naar de gegevens van de auto.
Daar ik die reeds in de eerste zin van mijn vraag heb vermeld komt me dat raar over. Vandaar mijn vraag dan weer aan jullie (beheerders)
Met dank natuurlijk,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Achterklep elektrische openen?

Bericht door Mathijs »

Zoek eens op "Go Simply", die maken aftermarket sets. Sommige heel simpel met een veer, anderen weer wat uitgebreide en volledig elektrisch.
Zal even zoeken worden voor de juiste lengte/spullen, maar het is een start. Pekatronic is ook een merk wat ik tegenkwam, moet zelf nog wat zoeken.

https://www.gb-tuning.de/navi.php?qs=gosimply


Dit is bijvoorbeeld een hele simpele, voor een paar tientjes op Amazon, gooit je klep alleen open en ongecontroleerd (denk aan lage parkeergarage) :fp:


edit: Electric tailgate lift ==> ook redelijke zoekterm http://www.che1.com/product/tl105-elect ... st-system/ :think:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
denisdaf
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 4
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2014 17:15
Actief als: particulier

Re: Achterklep elektrische openen?

Bericht door denisdaf »

Vriendelijk bedankt ik ga het eens bekijken. Top.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Achterklep elektrische openen?

Bericht door Mathijs »

Nog een aantal, ze zijn doorgaans universeel omdat ze 'zelflerend' zijn

powertailgatelifts.com Renault Kaptur maar mogelijk ook Espace?
Universele op Alibaba
Hele zwik op Aliexpress.com

Hoop dat de links werken, soms zijn het 'tijdelijke' links :think:

Hier staat iemand hem in een Mazda CX5 te bouwen, het zelflerende zie je rond minuut 11:35 van het filmpje


(waar doet dat deuntje mij toch aan denken (eerste 20 seconden))
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



edo12345
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2016 09:13
Actief als: particulier

Re: Achterklep elektrische openen?

Bericht door edo12345 »

normaal reageer ik niet vaak op Forums maar toen Ik je vraag las wilde ik je laten weten dat ik "bijna" zeker weet dat deze storing veroorzaakt wordt door een kabelbreuk tussen je klep en chassis Ik heb dit zelf ook gehad de ongrendeler deed het dan weer wel en dan weer niet. Niemand kon het vinden (bij Renault zelf ook niet) totdat ik ergens iets tegen kwam over de kwaliteit van de draden die gebruik worden.. Toen ik de hoes van de kabelboon afhaalden en draadje voor draadje trok braken er twee. Aan de buiten kant zag je er nagenoeg niks van maar aan de binnenkant kon je duidelijk zien dat deze al langer kapot waren. Af en toe Kwamen ze nog tegen elkaar aan waardoor de vegrendelaar dan weer werkte (Dit was bij een Renault megane 2). Ik heb ze met van die doorverbinders weer aan elkaar en nooit meer problemen gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 3
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Achterklep elektrische openen?

Bericht door Mathijs »

edo12345 schreef: 21 mar 2020 19:25 ... "bijna" zeker weet dat deze storing veroorzaakt wordt door een kabelbreuk tussen je klep en chassis...
Die kans is inderdaad erg groot, zeker naarmate de auto ouder is dan zijn de draden als het ware 'metaalmoe' aan het worden en krijg je breuken.
Sommige merken (Opel bijvoorbeeld) hebben speciale reparatiesetjes voor dergelijke punten.

Toch wat vaker reageren edo12345 , ik zat al op het traject van 'hop, vervangen en moderniseren die hap' zonder aan jouw oplossing gedacht te hebben :thumb:
(mogelijk omdat ik zoiets zelf ook wel zou willen moderniseren bij mijn auto)
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



edo12345
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 feb 2016 09:13
Actief als: particulier

Re: Achterklep elektrische openen?

Bericht door edo12345 »

Als je het hoesje die om je kabelboom zit (tussen je klep en chassis) verwijderd en je neemt draadje voor draadje in je hand en trekt "redelijk" hard dan zal je het zien. Ik moest nog wel redelijk hard trekken maar toen had ik ze wel te pakken. Maar het zit in dat stukje van de kabelboom.Mijn megane toen was uit 2004 het eene moment ging de klep weer wel weer open een aantal keer en dan zomaar weer niet. Zeker weten kan ik het natuurlijk niet zeggen maar ik weet bijna zeker dat dit het is..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht