Achterklep elektrische openen?

Plaats reactie

Topic author
denisdaf
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Actief als: particulier

Achterklep elektrische openen?

Bericht door denisdaf »

Hallo,

De achterklep van onze Renault Espace 2,2 DCI (begin 2002) heeft regelmatig kuren en wil dan weer wel, en dan weer niet open.
Er zijn geen duidelijke redenen waarom nu wel en dan weer niet, het is gewoon wat het is.
De vergrendelingen thv beide punten op de hoeken van de deur werken perfect, dus daar zit het niet.
Nu had ik zoiets, waarom deze niet gewoon uitschakelen en ipv de gewone gasveren actuators plaatsen.
Deze zijn mogelijk vanop afstand te bedienen, alleen zijn er een paar vraagjes die hopelijk door ervaringsdeskundigen hier kunnen worden opgelost.
A, Waar kan ik de perfect geschikte zaken vinden of zal het er op neer komen ergens iets te kopen en sowieso aanpassen?
B, Hoe kan ik deze actuators mbv 1 afstandsbesturing bedienen?
C, Hoe kan je zorgen dat als bv 1 van de actuators niet werkt, de andere niet toch gaat werken en de achterklep helemaal tot schroot maakt?
D, Hoe maak je dat bij niet goed werken de klep toch kan openen om bv het zaakje te herstellen?

Vragen genoeg denk ik, hopelijk zijn er hier mensen die me op deze punten kunnen helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mil soluciones
lid
lid

Re: Achterklep elektrische openen?

Bericht door mil soluciones »

denisdaf schreef: A, Waar kan ik de perfect geschikte zaken vinden of zal het er op neer komen ergens iets te kopen en sowieso aanpassen?
Die actuators hebben een bepaalde kracht, die staat ook op de gasveren genoteerd (uitgedrukt in Nm).
denisdaf schreef:B, Hoe kan ik deze actuators mbv 1 afstandsbesturing bedienen?
Geen probleem, men kan zelfs een handenvrije bediening installeren. Men beweegt dan zijn voet onder de achterbumper bij niet-vergrendelde deuren en de klep gaat open (hebben vele automerken reeds).
denisdaf schreef:C, Hoe kan je zorgen dat als bv 1 van de actuators niet werkt, de andere niet toch gaat werken en de achterklep helemaal tot schroot maakt?
Hier beginnen de problemen. Die actuators worden door een stuureenheid gestuurd die de stroom meet die door de (aangepaste) actuators gaat. Bij een te grote belasting hoort ook een te grote stroom en dan wordt de stroom uitgeschakeld (zo werkt trouwens ook de automatische venstersluiting bij Renault, als de stroomopname te groot is, is het venster gesloten of steekt iets ertussen).
Die stuureenheid is meestal in de ECU ingebouwd.
denisdaf schreef:D, Hoe maak je dat bij niet goed werken de klep toch kan openen om bv het zaakje te herstellen?
Daar hebben die standaard ingebouwde systemen een vrijmaakbare verregeling.
Laatst gewijzigd door Admin op 20 mar 2020 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote tag's aangepast zodat onderscheid te zien is tussen quote en gegeven antwoord

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
denisdaf
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Re: Achterklep elektrische openen?

Bericht door denisdaf »

Bedankt,
Duidelijk antwoord.
Nu nog iets vinden dat bruikbaar is en ik kan aan de slag.
Enig tips daar?
Want, zoals je ziet is onze rots in de vervoer…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 7 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken