ScenicII faseI stroomuitval boardcomputer

Plaats reactie

Topic author
schag03
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

ScenicII faseI stroomuitval boardcomputer

Bericht door schag03 »

Beste Scenicrijders,

ben net nieuw hiero en heb scenic-topics bekeken, maar kon geen item hierover vinden. Dus ik denk ik stel de vraag even:
Net een ScenicII faseI 1.5dCi gekocht. Prima auto en ook nog 3 maand garantie maar zomaar ineens, onafhankelijk van de rijtijd zet de boardcomputer zich weer op 0. Gevolg, eigenlijk nix maar de dagtellers staan weer op nul, verbruik volgens mij niet en het klokje moet weer ingesteld worden. Kan het zijn dat er normaliter een batterij in zit die nu wellicht leeg is en vervangen moet worden en zo ja waar zit ie dan?? Hoor graag de reactie...
Thx, Geertjan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

wbruins
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 02 apr 2011 21:42
Actief als: particulier

Re: ScenicII faseI stroomuitval boardcomputer

Bericht door wbruins »

Beste Geertjan en andere Scenicrijders,
De Scenic die ik nu heb is m'n 4e (2005), maar het lijkt wel of er electronisch van alles met deze Scenic aan de hand is, dit is niet mijn eerste probleem met deze, terwijl ik met de vorige 3 nagenoeg probleemloos heb gereden.
Ik heb een soortgelijk probleem bij mijn Scenic. Opeens moet ik bij ieder nieuwe start (als dus de stroom is onderbroken) het klokje opnieuw instellen, is de dagteller op 0 gezet, de actieradus gaat opnieuw berekenen en het gemiddelde verbruik begint opnieuw. Het lijkt erop dat tijdens het afsluiten van de auto, de stroomonderbreking niet wordt opgevangen door een constante stroomdraad. Nu las ik in een ander item dat er een zekering is die ervoor zorgt dat de stroomonderbreking wordt opgevangen. Het lijkt er dus op of die zekering vervangen moet worden. Kan iemand mij daar meer over vertellen, of heeft misschien daar ook ervaring mee?
Bij de garage zeiden ze dat er een nieuw dashboard(print je)display in moest, kosten....700 EURO. Maar alle functies doen het, alleen worden ze opnieuw gestart na een stroomonderbreking. Ik geloof dus niet dat de print stuk is..
Warner Bruins

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hapee55
Lid
Lid
Laatste bezoek: 21 nov 2016 14:27

Bericht door Hapee55 »

Wellicht dat dit topic: viewtopic.php?f=212&t=4818&start=25 enig licht over jullie problemen laat schijnen. Het is geen vrolijk verhaal :cry2: Uitvallende dashboards is een niet onbekend fenomeen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24

Bericht door RichTrip »

wbruins schreef:
Ik geloof dus niet dat de print stuk is..
Ik weet 100% zeker dat de print wel stuk is. Als je nog even een paar dagen/weken wacht, dan valt ie helemaal uit. Hoe langer je wacht hoe slechter het is voor je print.

Je kunt het zelf doen door in het topic hierboven te kijken of mede-forummer Demi lost het voor je op voor 135 euro.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CPTR
lid
lid
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32

Bericht door CPTR »

Ik zou ook zoals RichTrip je op het hart willen drukken om dit zo snel mogelijk te laten repareren (een simpel batterijtje heeft geen zin) :pray:

Het begint met resets en als het eenmaal zwart wordt kan je teller met tienduizenden kilometers oplopen !

Een tijdbom :shock:
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

wbruins
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 02 apr 2011 21:42

Bericht door wbruins »

Ik heb de raadgevingen ter harte genomen en het display laten repareren door KMS Apeldoorn (bij mij om de hoek). Afspraak gemaakt, display achter gelaten en 2 uur later er weer in laten zetten. Kosten Euro 300. Alles doet het weer perfect :D en je hebt 2 jaar garantie. Dat is wat anders dan Euro 750 voor een nieuw display.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Hapee55
Lid
Lid
Laatste bezoek: 21 nov 2016 14:27

Bericht door Hapee55 »

Mooi dat je display weer helemaal in orde is :thumb: . Toch wel makkelijk zo'n forum :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut