Bochane Elst

Wie zou zich moeten schamen, en waarom ?
Forumregels

• Iedereen die hier een klacht post, doet dat geheel voor eigen naam en rekening.
• Zorg dat je je klacht kan onderbouwen met bewijsmateriaal.
• 'Beklaagden' hebben de mogelijkheid te reageren; doch wij praktiseren hier niet actief in
• Het geven van meningen ten aanzien van klachten blijft natuurlijk onder de vrijheid van meningsuiting vallen, zolang het maar onderdeel blijft uitmaken van een serieuze discussie.
Plaats reactie

Topic author
HarmB
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2020 16:53
Actief als: particulier

Bochane Elst

Bericht door HarmB »

In de formule 1 staat Abiteboul, de teamchef van het Renault F1 team, bekend om zijn lompe en horkerige gedrag. Kennelijk vormt dit gedrag onderdeel van de bedrijfscultuur bij Renault.
Recent heb ik een Renault Megane 2 CC aangeschaft. Een strakke auto met alleen de bekende slijtageplekken in de leren bekleding aan de bestuurderskant (wang).
Om deze bij te kunnen werken met de juiste kleur, het nummer van de kleurcode interieur opgezocht maar daar was kennelijk iets mis gegaan.
Deze kleurcode verwees naar "grijs" terwijl mijn bekleding toch echt rood is.
Vervolgens ben ik naar de lokale dealer Bochane in Elst getogen. Ik vroeg aan de receptionist of hij aan de hand van het kenteken of het chassisnummer de juiste kleurcode kon achterhalen. Dat bleek niet het geval te zijn, daarvoor moest ik maar naar de hoofdvestiging in Arnhem.
(Je zou denken dat een telefoontje naar zijn collega's misschien ook onder het begrip service had kunnen vallen maar vooruit).
Vervolgens naar de vestiging van Bochane in Arnhem getogen waar ik verwezen werd naar het magazijn dat bij de werkplaats was.
Hier werd ik vriendelijk te woord gestaan, kreeg de juiste kleurcode uit het computersysteem en bovendien een adres waar ik evt de stoel kon laten herstellen.
Een paar dagen later bemerkte ik dat een kunststof afdekklepje onder de motorkap rammelde. Het bleek dat de bevestigingsclips waar dit klepje mee vast zat waren afgebroken, dus wederom naar Bochane in Elst getogen.
Met de eerdere ervaring uit Arnhem (het magazijn is bij de werkplaats) in gedachten, reed ik meteen door naar de werkplaats. Hier sprak ik een monteur aan en vroeg of zij de betreffende clips los verkochten. De monteur pakte uit een kistje de clips en zette het afdekkapje weer vast. Toen ik vroeg waar ik kon afrekenen werd ik verwezen naar de receptie.
Hier werd ik te woord gestaan door de zelfde receptionist die mij eerder naar Arnhem gestuurd had. Nors gaf hij mij te verstaan dat ik mij een volgende keer bij de receptie moest melden en niet rechtstreeks naar de werkplaats moest gaan. Ik verontschuldigde mij en zij dat ik er abusievelijk vanuit gegaan was dat het magazijn (net als in Arnhem) zich daar bevond. Kennelijk was dat onvoldoende uitleg want wederom kreeg ik te horen dat ik in de werkplaats niets te zoeken had, er stond op de informatiezuil bij de ingang duidelijk dat ik mij moest melden bij de receptie.
Ik vroeg aan de man waarom hij ondanks mijn uitleg zo geïrriteerd reageerde. Hierop kreeg ik als antwoord dat hij zich inderdaad enorm gestoord had omdat het volgens hem volkomen logisch was om door de voordeur binnen te komen, en niet de monteurs van hun werk af te houden.
Ik begon me aan zijn gedrag te ergeren en zei tegen hem: " Ik krijg niet de indruk dat u mij hier graag als nieuwe klant ziet komen". Zijn antwoord "Nee, dat klopt. Als je niet gewoon via de voordeur kunt binnenkomen, heb ik liever dat je gewoon wegblijft."
Hier gaf ik het op. Ik betaalde de vier euro voor de twee clipjes (de prijs van alle onderdelen kende hij kennelijk uit zijn hoofd) en vertrok. Door de voordeur overigens.... dat wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Bochane Elst

Bericht door mechanic »

In zekere zin heeft de receptionist natuurlijk gelijk, door de voordeur naar binnen en melden bij de werkplaats receptie. Met de huidige corona regels (of deze wel / niet terecht zijn) helemaal.

Wellicht kun je dit voorval bespreken met de vestigingsmanager

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



larsdijkstra 16v
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1443
Lid geworden op: 09 aug 2013 08:12
Actief als: particulier

Re: Bochane Elst

Bericht door larsdijkstra 16v »

mechanic schreef: 06 aug 2020 09:46 In zekere zin heeft de receptionist natuurlijk gelijk, door de voordeur naar binnen en melden bij de werkplaats receptie. Met de huidige corona regels (of deze wel / niet terecht zijn) helemaal.

Wellicht kun je dit voorval bespreken met de vestigingsmanager
Sluit ik me bij aan. Echter had de toonzetting iets anders gekund
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003

Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
HarmB
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jul 2020 16:53
Actief als: particulier

Re: Bochane Elst

Bericht door HarmB »

Zeker had hij gelijk. Dat was ook de reden om mij te verontschuldigen en aan te geven dat ik er (ten onrechte) vanuit was gegaan dat het magazijn net als bij de vestiging in Arnhem, bij de werkplaats was. Verontschuldigingen waren kennelijk onvoldoende want vervolgens werd mij te verstaan gegeven dat op de zuil bij binnenkomst duidelijk stond “melden bij de receptie “. Laten we het erop houden dat de man in kwestie een slechte dag had, maar als nieuwe Renault rijder voel ik weinig enthousiasme om daar het onderhoud te laten doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Bochane Elst

Bericht door mechanic »

Duidelijk verhaal! Het is belangrijk een goed gevoel bij de garage te hebben. Het gaat immers vaak om grote bedragen, vertrouwen moet er zijn.

Toen ik in de werkplaats werkte reden klanten die voor iets kleins kwamen ook vaak zomaar naar binnen en spraken de monteur aan. Onder het kopje service hielpen we die gewoon 'even gauw tussendoor', en vaak kostenloos.

Er was een 'rommelbak' waar allerlei gebruikte clipjes/onderdelen in lagen welke nog even mee konden. Zo kon je klanten vaak nog even gauw helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mathijs
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 3235
Lid geworden op: 27 aug 2004 00:16
Actief als: particulier
Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
Contacteer:

Re: Bochane Elst

Bericht door Mathijs »

Wat een verhaal zeg, jammer hoor, gemiste kans hier.

Hoewel de receptionist wel gelijk heeft en klanten eigenlijk niet in de werkplaats mogen (monteurs afleiden, verzekeringstechnisch, verzin het maar) is het wel de toon die de muziek maakt, en als ik zo afga op wat ik lees, stonden er een paar snaren mogelijk wat te strak gespannen.

Ken ook mensen die 'gemakkelijk' zijn en zo even regelrecht de werkplaats inlopen richting magazijn. Sterker nog, vroeger was dat vrij gewoon, maar tegenwoordig heb je een receptie waar je je te melden hebt, en dan gaat er een hele riedel van 'mannetjes' overheen.
Ervaring van mij persoonlijk is toch dat de monteur vaak wat meer weet dan de receptionist, en vraag ik die dan ook liever om raad/advies omdat die ook uit ervaring kan putten, en niet alleen uit de computer database. (hoewel er ook receptionisten zijn die vroeger monteur waren)

tsja, vriendelijk gevraagd, beter geslaagd. Denk dat de receptionist hier even vergeten is dat (ook) hij een visitekaartje is van het bedrijf.
Jammer, hopelijk doet Bochane in Elst hier iets mee :idea:
Nothing great was ever achieved by being realistic!

onderteken en verspreid svp de petitie:
Verander de straatnaam van de Russische ambassade naar de Aleksej Navalnyweg


https://petities.nl/petitions/verander-de-straatnaam-van-de-russische-ambassade-naar-de-aleksej-navalnyweg?locale=nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in