Dim & groot licht vervangen voor LED

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
ronaldvd
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2006 09:20

Dim & groot licht vervangen voor LED

Bericht door ronaldvd »

Hi all,

Ik heb een Talisman Limited 1.3 160pk in Januari gekocht. Ik heb nu spijt dat ik er geen optie LED pure vision erbij heb aangeschaft, dit ivm met beter zicht sávonds.....

Dus ik zou graag het dim & groot licht willen vervangen door LED lampen om iets meer zicht in het donker te krijgen. De koplamp units schijnen ervoor geschikt te zijn. Hiervoor worden diverse mogelijkeden t.a.v. lampen aangeboden met een canbus "weerstand" zoals hilox, cree en philips LED lampen. met verschillende lumen opbrengst...

Ik heb al even onder de motorkap gekeken in de dim & groot licht unit en zag dat er niet veel ruimte is om de lamp + canbus "weerstand / adapter"om te bergen. Tevens wordt bij de cree led lamp canbus weerstand gewaarschuwd dat de weerstand heet kan worden en dus niet met plastic in contact moet komen?

Heeft iemand ervaring met de vervanging van halogeen door led lampen (welk merk?) in de Talisman en of dit past ?

Alvast vriendelijk bedankt,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rvdgaag
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 591
Lid geworden op: 14 mar 2015 13:29
Actief als: particulier

Re: Dim & groot licht vervangen voor LED

Bericht door rvdgaag »

Niet doen, komt je auto niet meer door de APK, de afstraling van een LED lamp is totaal anders dan een halogeen pit, je koplampen zijn hier niet geschikt voor.
Jan 2019 Espace V Initiale Paris TCE 225 EDC GPF Gris Titanium full options

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ronaldvd
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2006 09:20

Re: Dim & groot licht vervangen voor LED

Bericht door ronaldvd »

Ik heb nog even verder ge googled... LED lampen zijn niet ECE goedgekeurd en je kunt aangeklaagd worden in geval van een ongeluk en dan kan de verzekering nog lastig gaan doen.... Das niet waar ik naar op zoek ben...

Ik denk dat ik maar naar betere halogeen pitten op zoek ga en wellicht dat Osram nightbreaker laser meer licht op leveren...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Dim & groot licht vervangen voor LED

Bericht door exroosje »

Een goedgekeurde oplossing zul je niet vinden tenzij je de koplampen zelf weet te vervangen door de Talisman led exemplaren. Dat heeft in het verleden velen niet weerhouden toch Xenon vervangers te plaatsen en nu LED in de bestaande armaturen. In Nederland wordt er nl. niet actief op gehandhaafd (bv APK afkeur), maar als je anderen verblind kun je er wel mee in de problemen komen.

Er zijn tegenwoordig echter LED lampen in de handel die met een enkele LED aan weerszijden werken op exact het brandpunt van de klassieke halogeenlamp, waarmee je dus geen strooilicht krijgt. Mits je je ook inhoudt qua lumen zou je hiermee uit de problemen moeten blijven.
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
ronaldvd
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2006 09:20

Re: Dim & groot licht vervangen voor LED

Bericht door ronaldvd »

Hi Exroosje,

Dank voor de reactie. Ik heb idd een paar led h7 & h9's gevonden echter dat begint met 4000 en 5000 lumen.... Das 3 - 4x de normale lcht opbrengst en dat lijkt me niet de bedoeling.... LED koplamp unit voor Talisman vind ik veel te duur, = 800 - 850 euro per stuk.....

Ik ga wel eens vragen bij de garage want volgens mij zitten er standaard af fabriek (goedkope ) halogeen lampjes in. Wellicht is daar nog iets te verbeteren...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

exroosje
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 228
Lid geworden op: 02 dec 2019 09:52
Actief als: particulier

Re: Dim & groot licht vervangen voor LED

Bericht door exroosje »

Die led koplamp moet je van de sloop halen... Maar ik weet niet hoe nachtmerrie inbouwen is. Vast heel andere aansturing en kabels.

5000 lumen lijkt me overdrijving. Dat zie je vaker bij chinese crap. Zoek eens op een nederlandse site. Duurder maar realistischer. Overigens is een xenon ca 2 maal zo sterk als halogeen en dat zit rond de 1500 lumen max. Dus 3000 zou moeten kunnen.
Talisman Grandtour Initiale Paris DCI160 EDC Noir Amethyste Afbeelding
Alles plus trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht