R-Link 101

Plaats reactie

Topic author
KeithwM
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2018 22:36
Actief als: particulier

R-Link 101

Bericht door KeithwM »

Beetje een newbie-vraag, maar ik snap eigenlijk helemaal niks van hoe het R-Link systeem in mijn Zoë (uit 2013) in elkaar steekt. Het werkt allemaal prima, maar ik zou nu eigenlijk wel graag de kaart updaten en dan ben ik totaal de kluts kwijt. Ik heb hier wel een uitleg gevonden, maar ik kan dat niet echt rijmen met wat ik zelf zie als ik een USB in de auto steek en het menu probeer te volgen. Of is dat allemaal niet nodig?

Het zou ook kunnen dat ik gewoon te ongeduldig ben, maar ik erger me bijvoorbeeld aan de achterhaalde maximumsnelheid op de snelweg die de kaart nu aangeeft, en is er vlakbij een zusterbedrijf van waar ik werk al vrij lang een weg flink aangepakt wat ik nog niet zie.

Bedankt voor alle tijd/moeite.

P.S. Ben erg blij met mijn Zoe, rijd er nu drie jaar vrolijk in rond, maar de boordcomputer is nou niet echt waar ik het om doe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: R-Link 101

Bericht door Sordone »

Een “oude” Zoe heeft de kaart op de SD kaart staan en zover ik weet kan je de kaart niet via de USB poort updaten. Al mijn updates van de kaart gingen via de R-LINK store waar de kaart dan via de r-link applicatie via je computer op de sd kaart wordt vervangen. Je ziet dan de nieuwe tomtom kaart in je Zoe als je de sd kaart weer in de Zoe steekt.
Zie

De tomtom kaarten lopen altijd een paar maanden achter dus denk ik niet dat je de nieuwe snelheden dan gaat zien. Voor nieuwe kaarten kan je beter Google maps via je bluetooth audio de route laten voorlezen. Die laat ook de max. snelheid zien op je telefoon dan (houdertje kopen)

Update: via R-link store:
KAART VAN EUROPA V1015, € 69,90, Versie:1015.9144 Datum update:06-06-20.
BENELUX (BELGIË, NEDERLAND EN LUXEMBOURG) V1015, € 49,90, Versie:1015.9146 Datum update:28-02-20
Je loopt dus 4 of 8 maanden achter.

Zie ook https://nl.rlinkstore.com/installation
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
KeithwM
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2018 22:36
Actief als: particulier

Re: R-Link 101

Bericht door KeithwM »

Misschien heb ik totaal onredelijke vereachtingen, maar het verbaast mij dat ik toch best wat geld neer moet leggen om die kaarten geüpdate te houden. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik wíl helemaal geen houdertje voor mijn telefoon in mijn auto en al zeker niet op dat kleine scherm de kaart bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ZoeKees
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 sep 2019 19:57
Actief als: particulier

Re: R-Link 101

Bericht door ZoeKees »

Je hebt gelijk dat het behoorlijk prijzig is om te updaten. Maar goed, dat is schijnbaar een verdienmodel van Renault, en op zich snap ik dat (vind het wel jammer). Wat ik niet snap is dat de kaarten die ze dan verkopen ook nog eens totaal verouderd zijn. De nieuwste kaart die online beschikbaar is, is V10.15. Dat kaartmateriaal dateert van augustus 2018. Meer dan 2 jaar oud dus!

Als je op dit moment de meest recente kaart beschikbaar voor je R-link wil hebben, dan moet je even naar de dealer. Daar kun je voor 49,95 een nieuw sd kaartje kopen met versie V10.45. Die is van februari 2020. Daar staat de 100 kmh snelheidslimiet op de snelweg ook in.

Het is me niet helemaal duidelijk waarom V10.45 niet online beschikbaar is, het schijnt iets te maken te hebben met de grootte van de SD card.

Zie verder ook het R-link subforum op deze site.
Renault Zoe R240 Intens Bleu Foudre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Riesbak
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 417
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:27
Actief als: particulier

Re: R-Link 101

Bericht door Riesbak »

Mijn Zoe uit 2015 heb ik laten "ombouwen" door een forumlid (die heeft geen Zoe meer en heeft de kabels verkocht) en nu heb ik Android auto actief en beschik dus over Google maps navigatie.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
KeithwM
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2018 22:36
Actief als: particulier

Re: R-Link 101

Bericht door KeithwM »

Misschien moet ik dat pad ook maar bewandelen. Is dat eventueel nog terug te draaien? En heb je dan op Android Auto ook de mogelijkheid om andere apps voor navigatie te gebruiken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: R-Link 101

Bericht door Mastah »

Ja hoor, dat kan je ook weer prima terugdraaien. Het is effectief een vinkje aanzetten voor de optie. En die kan ook weer uitgevinkt worden.

Binnen Android Auto kan je navigeren met Google Maps of met Waze.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Simgro75
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 dec 2020 18:53
Actief als: particulier

Re: R-Link 101

Bericht door Simgro75 »

Oh wauw dat klinkt goed. Ik gebruik altijd waze.
Wie zou dit willen uitvoeren in mijn zoe?
MyFirst Zoe 2-1-21 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: R-Link 101

Bericht door Knarf93 »

Ik heb android auto ook laten activeren. Op marktplaats staan diverse advertenties. Kostte mij 20 euro.
Werkt prima, alleen wel android auto op de telefoon zetten en met kabeltje verbinden (vanaf android 10 zit android auto er standaard op dacht ik).
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Simgro75
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 dec 2020 18:53
Actief als: particulier

Re: R-Link 101

Bericht door Simgro75 »

oh top! ik ga zoeken. Maar....eh moet je telefoon voortaan altijd met een kabeltje verbonden zijn?
MyFirst Zoe 2-1-21 :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Knarf93
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 93
Lid geworden op: 14 nov 2017 22:51
Actief als: particulier

Re: R-Link 101

Bericht door Knarf93 »

Jup, draadloos kan iig niet met r-link 1.

https://www.google.com/amp/s/www.androi ... leg/%3famp
Leaf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht