Pechhulp Huur of koop batterij

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Pechhulp Huur of koop batterij

Bericht door Pepone »

Kreeg deze reactie op een vraag over de pech hulp voor de Zoe.
Geachte heer,

Wij danken u hartelijk voor uw reactie die wij op 9 december jl. ontvingen, waarin u heeft gevraagd of de voorwaarden ook voor een koopbatterij gelden.

Helaas zit daar inderdaad verschil in en is het niet mogelijk de RRS+ verzekering af te sluiten voor elektrische voertuigen voor de pechhulp in het buitenland. De voorwaarden die ik u heb toegezonden gelden alleen voor auto's met een huurbatterij. Mijn excuses voor de verwarring.
Met vriendelijke groet,

Marion Kiep

Klantenservice
Renault Nederland N.V.
RSS+ ZOE :
ARTIKEL 2 – BEGUNSTIGDEN EN VERZEKERDE AUTO’S
De huurder van de batterij en iedere bevoegde bestuurder (hierna genoemd ‘begunstigde’) van een elektrische auto heeft recht op hulp bij pech zoals hierna gedefinieerd; ook de inzittenden hebben recht op gratis hulp bij pech, binnen de grens van het aantal zitplaatsen dat op het kentekenbewijs staat en met uitzondering van lifters. Deze diensten zijn voorbehouden aan auto’s met een GVW tot 3,5 ton, waarnaar verwezen wordt in de bijzondere voorwaarden van het huurcontract van de batterij.

ARTIKEL 5 – GEDEKTE ALGEMENE ZAKEN
Stilstand door pech van de elektrische auto met een huurcontract voor de batterij, ten gevolge van een incidenteel defect of een stroomprobleem.
Wordt verstaan onder:
• INCIDENTEEL DEFECT: ieder mechanisch, elektrisch of elektronisch defect dat zich plotseling en onverwacht voordoet en erkend wordt door de fabrikant, ten gevolge waarvan de auto niet meer kan rijden of niet meer onder veilige omstandigheden kan rijden, en dat niet onder de verantwoordelijkheid van de begunstigde valt.
• STROOMPROBLEEM: probleem door een geheel lege of te weinig opgeladen batterij.
Ik weet het niet, maar is dat niet een beetje vreemd?
Omdat ik een koopaccu heb laten ze mij gewoon staan?

Algemene voowaarden Pechulp onderweg Renault

Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen, zie ik wat over het hoofd?

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Pechhulp Huur of koop batterij

Bericht door Sordone »

Ik denk het niet. Dit is een van de voordelen van batterijhuur. Dan is de hulp gratis = bij de huurprijs inbegrepen. Je kan denk ik wel hulp krijgen met Renault Route Service maar je zal een rekening krijgen. Schakel je RoadGuard in dan zit je op zo’n € 150 voor een transport opdracht. Mogelijk rekent Renault hetzelfde. Renault klantenservice is hier het juiste loket.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Mastah
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 174
Lid geworden op: 09 feb 2018 11:46
Actief als: particulier

Re: Pechhulp Huur of koop batterij

Bericht door Mastah »

Wellicht kan een Renault(dealer)-medewerker hier op het forum wat meer over zeggen?

Voor mij was in ieder geval een overweging om bij aanschaf van de Zoe GarantiePlus af te sluiten. Daar zit Renault Route Service bij in en ben je dus ook Europa-breed gedekt met de elektrische auto voor die periode.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht