Renault Megane Coupe Cabrio (2004-2007)

Plaats reactie

Topic author
Roccade
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2019 18:56
Actief als: particulier

Renault Megane Coupe Cabrio (2004-2007)

Bericht door Roccade »

Ben op zoek naar een vierzitter cabrio met een budget van circa €3000.

Nu heb ik de volgende auto's op het oog;
1. Renault Megane Coupe Cabrio (2004-2007) (liefst een Karman automaat)
2. Opel Astra TwinTop
3. Peugeot 207 CC (2007)

Lees over de Opel veel problemen, echter ben ik benieuwd of er ook grote problemen zijn met de Megane Cabrio.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16010
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault Megane Coupe Cabrio (2004-2007)

Bericht door mechanic »

Grote problemen niet perse, wel veel gekende kleine euvels. Zowel mototisch als electrisch.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Renault Megane Coupe Cabrio (2004-2007)

Bericht door nikk »

Mijn vrouw rijdt inmiddels een 4 1/2 jaar in een 2008 Cc 2.016v. Redelijk probleemloze auto. Wel de wat mij betreft Renault gebruikelijke raam problemen. De mechanismen en elektra daarvan falen nogal eens. Geen drama want zelf te doen of in ieder geval niet al te dure reparaties. Wel aan te raden om een fase II te kopen die van 2006 -2009 zijn geleverd.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Roccade
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2019 18:56
Actief als: particulier

Re: Renault Megane Coupe Cabrio (2004-2007)

Bericht door Roccade »

Onnodig citaat verwijderd.

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.
Moderator

dank voor je reactie
Waarom het advies voor een fase II, wat maakt deze auto anders/beter?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Renault Megane Coupe Cabrio (2004-2007)

Bericht door ronny530 »

De fase II is op punten verbeterd zoals de bugs in de elektronica maar niet failsafe. Uiterlijk zijn er kleine veranderingen aangebracht en van binnen valt het instrumentenpaneel nog het meeste op omdat die wel wezenlijk anders is geworden. Het is echter wel zo dat de fase II aanmerkelijk duurder is tenminste dat is mijn ervaring dan de fase I. Zwakke punten van de Mégane zijn motorisch de BDP sensor die het ontstekingstijdstip bepaald, penbobines die als er één defect gaat allemaal vervangen moeten worden want als er één gaat duurt het niet lang voordat de ander ook gaat. Raammechanismes blijven een zwak punt en zijn voor een cabrio waarbij bij openen van de portieren eerst de ramen iets openen en na sluiten van de portieren weer sluiten wel een punt van aandacht die voor aanschaf gecontroleerd dienen te worden. Roesten doet een Mégane vrijwel niet want de spatschermen en de bumpers zijn van kunststof gemaakt maar wat wel voorkomt is dat de blanke lak af gaat bladderen. Het is dus wel een kwestie van goed kijken voordat u een Mégane aanschaft en uiteraard een proefrit maken waarbij u alle opties ook daadwerkelijk op werking controleert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Renault Megane Coupe Cabrio (2004-2007)

Bericht door nikk »

Inderdaad oa de electronica @ronny. Dat een fase II duurder is komt juist doordat het bekend is dat de kwaliteit beter is dan een fase I. Penbobines geldt niet specifiek voor de Cc maar voor alle Renault benzine modellen tot een bepaald jaartal. Weet niet precies wanneer. Zelf heb ik in de auto een reserve bobine liggen.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16010
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Renault Megane Coupe Cabrio (2004-2007)

Bericht door mechanic »

Het intetnet / dit forum staat vol info en de gekende euvels aangaande de dp0 4traps automaat. Modulatiekleppen icm.software update is eigenlijk het grootste euvel, verder is tijdig periodiek de olie verversen belangrijk. Die is niet zoals voorgeschreven wordt gevuld 'for life'.

Toen deze auto's net nieuw waren hadden deze al last van waterlekkage via de daklijsten. Ga er vóór aanschaf mee door een wasstraat, komt.er water naar binnen is er werk aan de winkel.

Let op dat de distrubutieriem tijdig vervangen wordt, inclusief nokkenasversteller,waterpomp,krukasplulie en multiriemset. Dat is een pittige rekening.
Een dieselachtig geluid stationaior betekend een defect aan de nokkenasversteller.

Verder zijn ophangingsdelen zeer slijtage gevoelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Renault Megane Coupe Cabrio (2004-2007)

Bericht door ronny530 »

Elk merk auto heeft wel voors en tegens maar mijn ervaring is wel dat een Renault Mégane van eerste en tweede generatie qua bouwwijze en model een buitenbeentje waren want Renault ging ronde vormen gebruiken die menigeen spuug lelijk vond en ik in het begin ook maar terzijde. De keuze die vraagsteller wenst te maken is niet aan ons maar aan vraagsteller zelf. Ik heb wel zoiets van als je nooit een Renault hebt gereden dan kom je er naar een proefrit pas achter dat je in de vorige auto's niet dat comfort had dat je er van verwacht had.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Renault Megane Coupe Cabrio (2004-2007)

Bericht door nikk »

@ronny, snap je bericht niet helemaal.

De vraagsteller; "echter ben ik benieuwd of er ook grote problemen zijn met de Megane Cabrio" En daar proberen verschillende mensen antwoord op te geven. Uiterlijk en keuze maken is niet over gesproken.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hans C
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 apr 2013 22:16
Actief als: particulier
Locatie: La Cote Belge, of te Rusland aan de kust

Re: Renault Megane Coupe Cabrio (2004-2007)

Bericht door Hans C »

ronny530 schreef: 13 jul 2021 19:24 Raammechanismes blijven een zwak punt en zijn voor een cabrio waarbij bij openen van de portieren eerst de ramen iets openen en na sluiten van de portieren weer sluiten wel een punt van aandacht die voor aanschaf gecontroleerd dienen te worden. Roesten doet een Mégane vrijwel niet want de spatschermen en de bumpers zijn van kunststof gemaakt maar wat wel voorkomt is dat de blanke lak af gaat bladderen.
Dat openen en sluiten bij portier open is enkel bij Megane CC 3, niet bij de 2/1 of 2/2. Reed zelf met een CC 2/1 en nu een 2/2 en heb eerlijk gezegd buiten regulier onderhoud geen problemen gehad buiten 1 raam mechanisme in 2010.
Rij diesel en de 1.5DCI is een stuk zuiniger dan de 1.9. Roest nul. Verf die afbladderd 0.
Het enige nadeel, als je iets moet doen aan de lampen voor, ik moet de hele voorbumper eraf halen en de lamp eruit, das sneller dan een brug, banden eraf en door dat klepje zitten klooien. Xenon geeft goed licht en bij gewoon licht goede lampen monteren. De 2/2 is duidelijk luxer met oa automatische ruitenwissers en betere afwerking.

Al met al al 12 jaar een zeer tevreden CC rijder met het motto, cabrio rijden vanaf dat het mogelijk is :D
Gtn van ant zeetje, Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 4
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Renault Megane Coupe Cabrio (2004-2007)

Bericht door nikk »

Xenon pitjes vervangen doe ik via de wielkuip.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht