Neerklapbare bijrijdersstoel

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
76-er
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Neerklapbare bijrijdersstoel

Bericht door 76-er »

Voor het vervoer van mijn surfspullen zoek ik een gebruikte Megane stationwagon (of Scenic) van het huidige model waarbij de bijrijdersstoel neerklapbaar is. Nu staan advertenties van gebruikte auto's bol van nutteloze opties en accessoires, maar de mogelijkheid tot neerklappen van de bijrijdersstoel wordt nooit genoemd. Daarvoor moet je vaak diep in de (al dan niet digitale) brochures zoeken. Zelfs bij de dealers weten ze het vaak niet of moeten ze het hoofdkantoor bellen.

Mijn voorlopige conclusie is dat alleen de Bose variant deze mogelijkheid biedt. Het zelfde zou gelden voor de Scenic.

Klopt mijn beredenering?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ronny530
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 jan 2020 13:08
Actief als: particulier

Re: Neerklapbare bijrijdersstoel

Bericht door ronny530 »

Ik heb nooit bij stil gestaan maar ik ga er van uit dat als de rugleuningen van de voorstoelen verstelbaar zijn die ook in een slaapstand gezet kunnen worden dus in het geheel achterover en bij geheel naar voren schuiven van de stoelen een soort van bed vormen. Verder zie ik het probleem van het niet vermelden niet want tijdens een bezichtiging is dat zo te testen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



De Verschrikkelijke
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 52
Lid geworden op: 15 mar 2020 20:48
Actief als: particulier

Re: Neerklapbare bijrijdersstoel

Bericht door De Verschrikkelijke »

Ik denk dat 76-er bedoeld dat de rugleuning naar voren kan klappen waardoor je een vlakke laadvlak krijgt.
Dit is inderdaad nier erg standaard en bij de Bose of hoger is het meestal wel weer standaard.
Ook hier zijn uitzonderingen en dat heeft weer met het type stoel (leer en/of elektrisch verstelbaar) of het mogelijk is om de rugleuning neer te klappen.
En dan zijn er ook nog "import" exemplaren die andere uitrustingsniveau hebben als de gewone Nederlandse exemplaren.
Dan zit er ineens wel weer een neerklapbare stoel in wat dan volgens de Nederlandse brochure niet leverbaar zou zijn.
Ik vind het persoonlijk een erg makkelijk systeem dir ik ook redelijk vaak gebruik.
Maar zoals ronny530 ook al zei, makkelijkst is inderdaad even zelf bij het exemplaar even kijken of deze optie er wel of niet opzit.
ex: Twingo 1
ex: Twingo 1 Comfort
ex: Kangoo 1.4 Alize
ex: Kangoo 1.6 16v Oase LPG
ex: Scenic II 1.6 16v Dynamic/Comfort LPG
ex: Scenic III 1.4 Tce 130PK Grand 7P Bose
nu: Scenic IV 1.3 Tce 140PK EDC Grand 7P Bose met panoramisch dak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
76-er
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 186
Lid geworden op: 28 mei 2009 13:03

Re: Neerklapbare bijrijdersstoel

Bericht door 76-er »

Excuus dat ik niet helemaal duidelijk was, maar Verschrikkelijke legt het goed uit. Tnx! Inderdaad draai ik nu gewoon de bijrijdersstoel in slaapstand, maar dat is niet echt ideaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2011
Lid geworden op: 13 nov 2010 14:53
Actief als: particulier

Re: Neerklapbare bijrijdersstoel

Bericht door nikk »

Wellicht kun je op onderdelennet een dergelijk stoel scoren ( of gelijk een heel interieur ). Heb je vervolgens veel meer keuze om een auto te kiezen. Of andersom.
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Chrysler Town & country limited 4.0 V6 '08
Scenic Tech line 1.6 16v automatic '07
Matra Espace The race 2.0 16v '02

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht