R-Link 2 vervangen mogelijk?

De nieuwe R-Link 2 komt met wat andere specificaties, vandaar een eigen topic
Plaats reactie

Topic author
NB86
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2021 11:39
Actief als: particulier

R-Link 2 vervangen mogelijk?

Bericht door NB86 »

Dag allen,

Het R-Link 2 systeem van mijn Megane 4 Estate Bose (sept 2016) is overleden. Het begon allemaal met het vaak uitvallen van het beeld, maar nu al een paar maanden geen enkel beeld meer. Radio werkt wel, bluetooth verbinding werkt wel, maar dus geen enkel beeld.
De dealer heeft het systeem uitgelezen en daar kwam "een fout in de hardware" uit naar voren. Wat precies weet ik niet.
Ik heb geprobeerd om via de dealer en Renault NL nog een oplossing te vinden, maar helaas. Enige optie volgens hen is een nieuw systeem, kosten €1500, en geen coulance omdat de auto net te oud is en net teveel kilometers heeft volgens hun "berekeningstool".

€1500 vind ik belachelijk veel geld voor zo'n crapy systeem. Maar zonder is de auto ook een stuk minder waard en kan ik gewoonweg veel functies van de auto niet gebruiken.

Weet iemand hier of het mogelijk is om een tweedehands R-Link 2 systeem in te (laten) bouwen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jiepie
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 aug 2016 20:19
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 vervangen mogelijk?

Bericht door jiepie »

Toch jammer dat Renault hierin niet tegemoet komt, heb dit ook voorgehad, gelukkig wel onder garantie de volledige unit vervangen.Er is een reeks die niet goed werkt, de dealer zou op de hoogte moeten zijn. Als er een nieuwe kan geplaatst worden denk ik dat een 2dehands ook moet kunnen, je zal sowieso de dealer er moeten bij betrekken om de unit te kunnen activeren.
Fiat 850sport -Ford Capri - Mazda 818 -opel kadett - opel kadett 2 - Peugeot 307 -Ford Focus - Nissan Qashqai 1 - Nissan Qashqai 2 - Renault Kadjar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



R0yk3
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 apr 2019 12:06
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 vervangen mogelijk?

Bericht door R0yk3 »

De unit kost ongeveer 500 euro. Als je het zelf kunt inbouwen dan scheelt dat. Alleen moet voor het uit en inbouwen dus het hele dashboard eraf. Dit heb ik mij laten vertellen. Bij een update is mijn Rlink2 overleden en na wat handje klappen heb ik alleen het materiaal hoeven te betalen. Ja ik heb met rechtsbijstand gesproken en bewijzen dat het door hun kapot is gegaan bla bla. Uiteindelijke nette coulance. Heb ik toch 1000 euro korting gehad.

Maar de unit daar zitten de kosten dus niet in.
Renault Talisman Estate 1.6 dCi 118kw Initiale Paris :mrgreen: :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
NB86
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2021 11:39
Actief als: particulier

Re: R-Link 2 vervangen mogelijk?

Bericht door NB86 »

Dank voor jullie reacties!

Iemand een idee waar ik desnoods een 2e hands R-link 2 op de kop kan tikken en kan laten inbouwen voor een nette prijs?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht