Controleer Inspuitsysteem plug in hybride

2019 - Heden
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
RenaultrijderCaptur
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2022 12:17
Actief als: particulier

Controleer Inspuitsysteem plug in hybride

Bericht door RenaultrijderCaptur »

Beste Forum,

Ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van een Renault Captur 2 plug in hybride (van augustus 2020). Ik rol van het ene probleem in het andere. De auto is twee keer spontaan uitgevallen tijdens het rijden. De dealer heeft een software update uitgevoerd en de bekabeling beter bevestigd. De kabels strakker gezet.
Het uitvallen is tot nu toe verholpen.
Gisteren kreeg ik de melding "controleer inspuitsysteem" op het dashboard. De dealer kon de melding niet meer uitlezen omdat ik de auto had uitgezet en zij zodoende de storing niet meer konden uitlezen. Ik heb deze melding al diverse keren gehad steeds in de avonduren en dan kan ik moeilijk de auto met draaiende motor wegzetten!

Graag zou ik wat berichten ontvangen van mensen die dezelfde ervaring heb als ik en wat de oplossing is die zij hebben ontvangen van hun dealer.

Alvast bedankt,
Rob.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jefta
Nieuw lid
Nieuw lid
Posts in topic: 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 mei 2023 22:02
Actief als: particulier

Re: Controleer Inspuitsysteem plug in hybride

Bericht door jefta »

Mogelijk gevolg van oude brandstof?
Heb op forum ergens teksten gezien dat E5/E10 een mengsel is van ouderwetse benzine en bio ethanol.
Bio ethanol is zo de naam zegt bio gebaseerd en snel "bedorven" ook gaat het om een mengsel dus is de menging na verloop van tijd anders door het volume heen.
Sinds dit bijmengen werd er bij mijn vorige dealer een toevoeging van 25ml op volle tank gedaan zodat de leidingen en het inspuitsysteem in geheel werd gereinigd. (naar hun zeggen)
Dat de brandstof oud word is logisch als je ziet dat het kan om veel elektrisch aangedreven rond te rijden.
Ben zelf ook net in het bezit van zo een voiture en heb mij voorgenomen om doorgaans max halve tank te rijden en zo laat mogelijk weer bij te vullen.
Pas bij lange afstanden vol gooien dus (vakantieritten)
Succes!

[Onnodig hoofdlettergebruik aangepast.
Moderator]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht