Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Bij het parkeren of langzaam rijden hoor ik een harde tik in de achterremmen van zodra ik de rempedaal lichtjes induw.
De remblokjes zijn nieuw en de garagist heeft alles al ééns nagekeken en gesmeerd maar het geluid blijft.
Nog iemand dit meegemaakt of iemand een idee wat dit kan zijn?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Van de week al 2 keer meegemaakt dat er een relais onder de motorkap blijft tikken bij het opstarten en stoppen van het laden aan de 11kw thuislader.
Normaal zou je 1 keer een tikje moeten horen als de auto gaat laden of stopt met laden.
Afkoppelen...
Welk merk remschijf en blokken adviseren jullie? Uiteraard denk ik aan Brembo, maar zie op internet mooie aanbiedingen voor blokken en schijven van het merk ABS (All Break Systems).
Valt me op dat de remmen steeds kraken vlak voor de auto helemaal tot stilstand komt en, iets minder luidruchtig, bij het wegrijden als je het stroom pedaal indrukt. Ik vind dat best wel irritant.
Van alles geprobeerd: In B stand, In D stand, met en...
Beste medeforummers. na een tijdje rijden (ca 15 km) lopen de remmen vast van de 4CV. Door een van de wielcilindernippels los te draaien, komen ze weer los. Ik heb dit eerder gehad en heb toen de hoofdremcilinder gereviseerd. De wielremcilinders...
Wanneer ik de instelling voor regeneratief remmen op de hoogste stand heb staan, beweegt het rempedaal naar beneden en gaan ook de remlichten branden. Is de auto dan ook daadwerkelijk aan het remmen; met andere woorden: worden de remschijven dan ook...
Beste allemaal,
Ik wil bij mijn scenic 4 (bj 2019) de achter remblokken en schijven vervangen. Met m’n huidige maxiscan 503 kan ik de remmen niet vrijgeven. (Is zo i zo vrij beperkt)
Heeft iemand ervaring met een waardige opvolger voor m’n oude odb...
Goede dag.
Hierbij mijn vraag is er iemand in de buurt van Amersfoort/Harderwijk die mijn Grand Scenic 2011 kan uitlezen met Canclip?
Mijn parkeersensoren achter geven een foutmelding ,heb ze uit geschakeld in het menu en alleen de voorkant werkt...