Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een vraag over mijn Renault Espace 5. De remblokken en schijven aan de voorkant zijn aan vervanging toe, alleen de garage waar ik normaal altijd mijn banden laat vervangen vraagt bijna 500 euro om de blokken en schijven te vervangen. Nu vind ik dit best aan de hoge kant als ik de onderdelen zelf voor nog geen 200 euro nieuw kan kopen. Nu vraag ik me dus af, zijn de remmen ook zelf te vervangen, of is hier een computer voor nodig vanwege het electronische systeem?
Ik kan op internet vrij weinig vinden namelijk over het vervangen van de remmen voor dit model.
Die zijn zonder computer handelingen te vervangen aan de voorzijde.
Bij de garage en monteurs moet het licht ook branden, dat is dan ook vrijwel altijd duurder dan zelf doen.
Goedemorgen,
Ik heb vrijdag een afspraak met een maat die mijn remmen gaat vervangen aan de voorkant. Nu vraag ik me af, als ik de auto uitzet springt de auto automatisch in de P stand waardoor al mijn wielen blokkeren. Gaat dat problemen opleveren met het demonteren van de remschijven en blokken, omdat er iets van druk op blijft staan door de P stand? Zoja, hoe kan ik dit het best oplossen?
In c niet, je gaat de 8rste niet vervangen...doe wel de dop voor de remvloeistof er af... Vod er onder en bijvullen indien nodig. Je kan de rem toch ook afzetten... Auto in vitesse, voet op rempedaal en knop induwen tot je de Electrische rem hoort afgaan.
Nee dat is geen probleem, in zekere zin hoef je de wiel naven ook niet rond te draaien om de boel te vervangen. De p stand zorgt ook niet direct voor druk op de remklauwen overigens.
Alvorens de blokken te monteren, wrijf ze even over elkaar zodat deze wat ruw worden. Inremmen is niet meer dan de eerste periode rustig aan remmen.
Ontvet de nieuwe remschijven met remmemreiniger alvorens te monteren.
Maak alles goed schoon, en gebruik minimaal montagevet, trekt enkel stof aan en dat zorgt dan weer voor snellere klachten.
Zet de bouten goed vast, zorg dat de remslang na terugzetten remklauw niet verdraaid is, en voordat het wiel terug gaat alles een 2e maal controleren.
In zekere zin is het ee goed moment ook om de remvloeistof te vervangen, dat is ook periodiek onderhoud èn behoud van de remmen.
@nieuwe remvloeistof : moet je wel de nippel los krijgen zonder dat ie euh..... breekt. Heb ik voorgehad en kostte me een 140€ extra ivm nieuwe remklauw
Meestal is dat door achterstallig onderhoud, of door te strak aandraaien.
Elke 2 jaar verversen is raadzaam.
Espace 5 is vrij jong, dat zal wel goed moeten komen, en voor de toekomst de nippels goed reinigen en heel minimaal vet eraan.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn Opel Vivaro Tour uit 2003 (1.9 Diesel = identiek aan Trafic) staat in panne in Frankrijk.
Voor zover ik zelf kon zien, is het de alternator die het begeven heeft.
De lokale garagist heeft ernaar gekeken en bevestigt deze diagnose. Hij...
Welk merk remschijf en blokken adviseren jullie? Uiteraard denk ik aan Brembo, maar zie op internet mooie aanbiedingen voor blokken en schijven van het merk ABS (All Break Systems).
Ik ben vrij lang en rij al mijn hele leven met een maatstoel. Ik vertel het merk van de stoel niet vanwege eventuele reclame, plus dat de NL werkplaats van dit merk sub-optimale diensten en producten levert.
auto: Renault Captur 0.9 Expression 2014
doel: hulp bij inbouwen Android mediascherm unit met achteruitrij camera met recente Android versie.
afstand: tot circa 70 km van Twente
Mijn pas aangeschafte Captur (zie avatar) heeft nog de originele radio...
Heeft iemand ook een apart kraak geluid bij het bijna stilstaan en dan remmen?? Onder alle andere omstandigheden hoor je niets, maar alleen bij de laatste meter... verder fijne auto. Automaat is wellicht wat apart met doorschakelen, maar niet...
Beste medeforummers. na een tijdje rijden (ca 15 km) lopen de remmen vast van de 4CV. Door een van de wielcilindernippels los te draaien, komen ze weer los. Ik heb dit eerder gehad en heb toen de hoofdremcilinder gereviseerd. De wielremcilinders...