Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Hallo,
Ja, die is van Jatco (dezelfde als in sommige Nissan's). Ik wou hetzelfde doen als jou (ik heb exact dezelfde wagen als jou ter info). Elke garage (het waren er 5) van Renault die ik hierover heb gecontacteerd, vertelde me dat het bij deze specifieke CVT niet nodig is. Ik had bij de eerste en tweede heel sterke twijfels, aangezien er op internet te lezen staat dat het om 60-80K kilometer zou moeten (spoelen en vullen). Maar als er 5 onafhankelijke Renault garages zeggen dat de CVT bij deze auto onderhoudsvrij is, dan neem ik aan dat dat zo is. De laatste twee garages vertelden er wel bij dat er Renault's zijn waarvan de CVT wél onderhoud vereist, maar dus bij deze specifieke CVT niet. Mocht je het toch willen laten doen, het staat je uiteraard vrij. Ik DENK (NIET 100% zeker) dat er NS-3 olie in moet, maar dat zal de Renault garagist je kunnen bevestigen (ik denk dat ze dat kunnen zien aan de hand van het VIN-nummer van je auto).
Ik blijf me erover verbazen wat sommige dealers onder ‘lifetime’ verstaan. Vaak heet het dan ‘lifetime free maintenance’ of een andere mooie term, soms gewoon afgekort tot 'onderhoudsvrij'. Maar wat is die lifetime dan precies? Gaat er na 5 jaar iets stuk, dan was 5 jaar blijkbaar de lifetime. Houdt het 7 jaar vol, dan was het dus 7 jaar.
Feit blijft dat oliën en vloeistoffen vol additieven zitten – tegen schuimvorming, voor reiniging, viscositeit enzovoort. Die stoffen werken niet eeuwig en breken na verloop van tijd af. Daarnaast komt er vervuiling bij via breather-openingen of door normale slijtage. Daarom schrijft men bij motorolie niet alleen kilometers maar ook een tijdsinterval voor. Eigenlijk is dat bij olie in differentieel of versnellingsbak niet anders.
‘Lifetime’ lijkt in de praktijk vaak vooral een marketingterm – of een manier om sneller weer een nieuw product te verkopen. Want eerlijk is eerlijk: auto’s gaan tegenwoordig vaak veel langer mee dan de handel lief is.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een vraag over de 1,2 tce motor in een Modus.
Het is bekend dat de Tce motoren problemen hebben.
Nu ben ik in de markt voor een andere Modus en een Renault expert(?) gaf aan dat de D4F H7 1.2 in feite de oude 1.2 16v is met een turbo.
En niet...
Hi,
Ik heb laatst een renault megane 1.4 tce dynamique uit 2010 gekocht.
Alles muv de radio werkt naar behoren.
Op 1 of andere manier is het balke waar de radio informatie op staat, niet zichtbaar. Tevens kan ik ook niet naar de instellingen van de...