Twingo?

Algemene zaken ten aanzien van de Twingo
Plaats reactie

Topic author
lucasm
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2023 21:36
Actief als: particulier

Twingo?

Bericht door lucasm »

Hoihoi,

Ik heb net een rijbewijs en omdat de enige auto bij ons thuis vrijwel altijd met m'n vader mee op pad is zoek ik (samen met mijn moeder) naar een auto. Ik ben wel al van klein af aan een autofan en wil dus wel graag iets hebben waar ik graag in rijd in plaats van een hele praktische auto, vooral ook omdat ik meer een auto wil om het rijden bij te houden ipv het écht nodig te hebben. Naar Franse auto's gaat mijn voorkeur uit en vooral de Twingo eerste generatie spreekt mij erg aan. Goed formaat voor een startersauto, onderdelen nog goed verkrijgbaar, hoor dat ie relatief zuinig zo zijn en voor een Franse auto redelijk betrouwbaar is, lage belasting en staat voldoende te koop voor zachte prijsjes. En vooral spreekt het hele marketingsidee dat toendertijd rond de auto is bedacht me aan, het is echt een icoon en allesbehalve een saaie praktische auto.

Mijn vraag is alleen: wat raden Twingobezitters aan? Het blijft natuurlijk een wat oudere auto en een Franse :) Is het slim hier mee te beginnen en waar moet ik opletten bij de zoektocht naar de juiste variant?

Ik ben benieuwd naar de tips,
Groetjess Lucas

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16013
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Twingo?

Bericht door mechanic »

Leuk autootje de oer twingo, een phase 1 (eerste bouwjaren) zou ik niet zozeer nog aanraden.
Een leuke phase 2, met de heldere lampjes rondom, is in de initialen uitvoering een leuk karretje.

Een twingo 2, is toch de betere keuze met comfort.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht