Laadpalen issue

Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpalen issue

Bericht door Sordone »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Indien je een huuraccu hebt kan je Renault Route service bellen in het steeds zeldzamere geval dat je geen werkende laadpaal kan vinden in je buurt. Die brengt je dan gratis naar een werkende laadpaal tot wel 80 km afstand. In mijn begintijd wel twee keer moeten gebruiken maar nu gaat het al jaren goed. Dus met de trein terug? Mwhoa. RRS kost wel meer tijd dat snap ik.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RemcovM
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2023 16:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door RemcovM »

Ik heb een huuraccu. Begreep toen ik met RRS belde wel dat ze pas komen als ik met een lege accu gestrand ben. Ik moet dan dus wegrijden en de boel maar bewust leeg laten gaan - en dan zorgen dat ik weer binnen 80 km van thuis ben, als ik je goed begrijp. ;-) Ik denk dat de kinderen dat wel een avontuur vinden (mijn vrouw niet :lol: ), maar om dat nu elke keer op die manier te doen als ik m'n moeder in Voorschoten heb bezocht, dat is ook weer zo wat...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpalen issue

Bericht door Sordone »

Die 80 km is een maximum. De route service zal eerst in de buurt van je “strand” locatie gaan zoeken. En ze zullen vragen hoeveel palen je al geprobeerd hebt. Na 1 paal die niet werkt terwijl je nog geen rode accu hebt zal niet gewaardeerd worden. Inmiddels is de laadpaal dichtheid dusdanig dat de kans steeds kleiner wordt. Gewoon een goed app zoals MOOVILITY gebruiken om laders te vinden en kijken of ze het doen.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RemcovM
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2023 16:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door RemcovM »

Heb je mijn vorige berichten wel gelezen? Ik heb al verteld waar ik op ben gestuit - in Voorschoten staat maar één type publieke laadpaal, eerst pikte de Zoe er af en toe nog wel eentje, maar inmiddels geen enkele meer. Ik mag toch van een auto verwachten dat hij aan het absolute minimum voldoet, om betrouwbaar te kunnen functioneren? Dus liever geen excuusjes die het probleem toch weer bij mij leggen. Je helpt me hooguit van het kastje naar de muur. Nog even en je komt met de oplossing dat mijn hele familie moet wegverhuizen uit Voorschoten, naar een plaats met laadpalen die wel goed matchen met mijn Zoe. Ja, dan is het ook opgelost. :lol: Dit is een probleem van de Zoe en ik ben lang niet de enige die dit heeft, zoals je kunt lezen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Laadpalen issue

Bericht door Pepone »

Dit is geen helpdesk met de kant en klare oplossingen.
Wel een forum met goedbedoelde adviezen van leden, die je kan opvolgen of niet.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rghvdberg
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2024 14:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door rghvdberg »

Ik zie me al aankomen bij de palen leverancier.

hallo alle andere auto's laden hier prima maar mijn auto niet dus het ligt aan jullie 😂

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Van mijn rechtsbijstandverzekering heb ik van een aantal laadpalen van Allego en Total Energies foto's moeten maken. Dus het laadpaalnummer en de straten en plaatsen waar deze stonden. We hebben het beperkt gehouden tot een laadpaal of 15. Dus laadpalen waarbij ik niet(meer) kon laden. De jurist van mijn rechtsbijstandverzekering heeft contact opgenomen met de laadpaal leveranciers en gevraagd of er wellicht iets met de laadpalen aan de hand was. Beide leveranciers gaven aan dat de Renault Zoe va(aker) problemen heeft. Zij konden daar verder niks aan doen. Nogmaals, ik heb mijn private lease contract hierom kunnen ontbinden. Wellicht hadden ze beter in de algemene voorwaarden kunnen opnemen dat je niet overal kunt laden. Renault in dit geval

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Laadpalen issue

Bericht door Pepone »

rghvdberg schreef: 18 jan 2024 05:42 Ik zie me al aankomen bij de palen leverancier.

hallo alle andere auto's laden hier prima maar mijn auto niet dus het ligt aan jullie 😂
Maar "het op de man spelen" lijkt mij ook weer niet zo nodig, en een smiley help daarbij ook niet.

Het probleem ligt hem trouwens in een te hoge weerstand naar aarde van de paal.
De Zoe ziet dat als een risico voor de veiligheid.

Dit probleem deed zich voor bij mij in Amstelveen bij palen van Park n Charge.
Een mailtje gestuurd en dit probleem uitgelegd, ze zouden de onderhoudsdienst naar laten kijken.
Daarna geen problemen meer gehad daar.

Dus het kan wel, in dit geval.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RemcovM
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2023 16:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door RemcovM »

TobiasV schreef: 18 jan 2024 08:22 Van mijn rechtsbijstandverzekering heb ik van een aantal laadpalen van Allego en Total Energies foto's moeten maken. Dus het laadpaalnummer en de straten en plaatsen waar deze stonden. We hebben het beperkt gehouden tot een laadpaal of 15. Dus laadpalen waarbij ik niet(meer) kon laden. De jurist van mijn rechtsbijstandverzekering heeft contact opgenomen met de laadpaal leveranciers en gevraagd of er wellicht iets met de laadpalen aan de hand was. Beide leveranciers gaven aan dat de Renault Zoe va(aker) problemen heeft. Zij konden daar verder niks aan doen. Nogmaals, ik heb mijn private lease contract hierom kunnen ontbinden. Wellicht hadden ze beter in de algemene voorwaarden kunnen opnemen dat je niet overal kunt laden. Renault in dit geval
Dan heb je er wel echt werk van gemaakt! Respect.
Ik vraag me af wat ik er nu mee moet. De garantietermijn die ik bij de dealer had is sinds begin deze maand verstreken, het probleem is er nog steeds. Gisteren in Apeldoorn weer: niet laden. Op een laadpaal waar hij dat eerder deze week nog wel deed. Is er dan van de ene op de andere dag een te hoge weerstand naar de aarde van de paal ontstaan?

Stel je voor dat je een benzine-auto hebt, die je met grote regelmaat niet kunt voltanken bij een tankstation. Daar zou de autodealer direct iets aan doen, want iedereen snapt dan dat dat onwerkbaar is. Ik heb niet de luxe van veel vrije tijd om mijn rechtsbijstandsverzekering in te schakelen en van 15 laadpalen foto's te maken en een heel dossier op te bouwen. Bestaat hier vanuit Renault echt geen oplossing voor die enigszins consumentvriendelijk is?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
TobiasV
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 14
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 mar 2021 08:08
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door TobiasV »

Dank je wel. Circa 10 maanden mee bezig geweest. Ze gaven aanvankelijk geen 'krimp'. Behalve een andere laadkabel en de auto nog eens nameten. Ik moest steeds vaker uitwijken naar andere laadpalen. Aanvankelijk werkte het dus wel. Maar sinds het begin van 2023 kreeg ik steeds meer problemen. Voor het eerst laadstress. Ben wat gaan googlen en zag een artikel waarin iemand door een uitspraak van een geschillencommissie zijn/haar private lease contract mocht ontbinden. Kostenloos. Ging om een Peugeot 208e
Ook laadproblemen en daar speelde ook nog het verlies van de rangre in de winter een rol. Was onacceptabel groot, terwijl dat niet was gezegd. Is ook mijn ervaring trouwens met de Zoe. Je levert wel heel veel in. Daar kon ik verder mee leven. Neemt niet weg dat daar ook nog veel te winnen valt. Wellicht doet de Renault 5 die er aan komt dat beter. Nu toch weer terug naar een benzine auto. Ik wacht nog een paar jaar. Maar ik ben iig goed geholpen door mijn rechtsbijstand. Ik wilde dat gedoe niet meer dat je er niet van op aan kon of laden zou lukken. Was elke keer een gok.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RemcovM
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2023 16:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door RemcovM »

Poe, wat een gedoe. Tien maanden om zo'n contract ontbonden te krijgen... Ik vraag me af of het in mijn geval niet gewoon onder de garantie valt en wat het dan betekent. Bij een koffiezetapparaat dat niet deugdelijk blijkt, betekent garantie: inleveren en je krijgt een gelijkwaardig vervangend exemplaar. Maar ergens vermoed ik dat het bij auto's zo niet werkt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rghvdberg
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2024 14:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door rghvdberg »

Ik ga ff uitpluizen of ik aan canze oid kan komen. Kan ik iig met cijfers aankomen.

Want je weet : als je getallen gebruikt in een argument heb je 90% meer kans dat je mensen kan overtuigen. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Laadpalen issue

Bericht door Pepone »

Canze apps geeft o.a. de Ohmse weerstand naar aarde weer.

Mijn thuislader geeft een waarde van 0 Ohm, dat is dus prima.
Ik kom ook palen tegen van meer dan 150 Ohm.
En daar zegt de Zoë dus nee tegen.
Het luistert schijnbaar erg nauw.

Heb het ook al eens bij de dealer neergelegd, maar die kan er niets mee.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

zoe2goe
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 2716
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:09
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door zoe2goe »

Correct, en met oudere firmware was het 100. In een moderne aansluiting is aarde doorverbonden met N in de kabelmof in de straat. (TN-S-C stelsel heet dat officieel) en meet je snel 0 of 1 ohm. Met een aardpen haal je soms die 150 ohm niet. Aardpennen komt in NL overigens relatief niet zo veel meer voor.

De discussie of afwijzen van >150 verstandig is of niet is vaak gevoerd. Ik heb ook meer dan eens niet kunnen laden, en dat is meer dan uiterst irritant, zeker met mijn oude 22 kWh Q model. Aan de andere kant, tijdens het laden is het hele 400 volt systeem verbonden met het net. Je wilt echt niet dat die metalen kist op rubberen isolatoren dan niet deugdelijk geaard is.

Een dealer kan inderdaad niets aan slecht geaarde palen doen, noch die limiet veranderen.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RemcovM
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2023 16:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door RemcovM »

Natuurlijk wil je niet dat je auto niet deugdelijk geaard is tijdens het laden. Maar je zou denken dat andere automerken dat eveneens niet willen. En dat onze overheid en die laadpaal-exploitanten het ook niet prettig vinden als er een te groot risico is dat auto's die staan te laden mensen in gevaar brengen. Dus is nog steeds de vraag: ligt het probleem bij de Zoe, of ligt het bij álle anderen? Tot nu toe komt alles over als de logica van een spookrijder, die meent dat hij aan de goede kant van de weg rijdt en dat alle anderen spookrijders zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rghvdberg
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2024 14:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door rghvdberg »

aan het eind van de straat is een nieuwe paal geïnstalleerd
laden lukt niet :-(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Sordone
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 585
Lid geworden op: 11 jan 2015 12:22
Actief als: particulier
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Laadpalen issue

Bericht door Sordone »

Welke straat is dat dan? Dan kan iemand met canze in de buurt de paal doormeten.
Renault Zoe Zen, blanc nagre. Q210 sinds December 2014. KM > 185k (Soh 90%). Frank & Anja. +Zero SR/S (8-2020)
Website: Mostaladda.eu voor EV apps en OpenChargeMap gpx bestanden. Landen bezocht met de Zoe: LU, BE, DE, FR, CH, IT.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rghvdberg
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2024 14:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door rghvdberg »

Hier een kaartje, geknipt van https://www.chargeprob.com/
De rood-omcirkelde palen doen het niet met de Zoe, onze Kangoo en andere auto's in de buurt laden er zonder problemen.

De lege circel (met pijltje) is die pas geplaatste paal.
De paal met storing (met pijltje), is de paal waar ik normaliter laad. Deze is geplaatst op onze aanvraag. Deze is nu
al weken stuk en is al een paar keer eerder stuk gegaan.

EDIT: dit is dus Naaldwijk ...
image920.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Laadpalen issue

Bericht door Pepone »

Ik kom verschillende aardings weerstandswaarden tegen.
Voor een woonhuis is de NEN norm 166 Ohm
In Belgie zelfs 30 Ohm.

In diverse handleidingen voor laadpalen kom ik 100 Ohm tegen.
Meet de aardingsweerstand van het laadpunt, deze
moet lager zijn dan 100 Ohm. Als hij hoger is, installeer
dan een goede aardingsoplossing. Bijvoorbeeld: voeg
een aardingspen toe die rechtstreeks op het laadpunt is
aangesloten.

Als dit geen resultaat oplevert:

Het laadpunt is mogelijk defect, neem contact op met uw
lokale Shell Recharge Installatiedesk
Ook mijn eigen Alfen muurlader geeft <100 Ohm aan als aardingweerstand.

Dus ruim voldoende voor de Zoe.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ZE-Gosse
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2020 09:44
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door ZE-Gosse »

Hallo, ik kijk toevallig even op het forum en zie tot mijn verbazing dat het aardings probleem met de Zoe nog steeds speelt. Ik heb al een aantal jaren het 1e type Zoe en heb giga lopen puzzelen om het te fixen. Kastje naar de muur tussen Renault en de leverancier van de laadpaal, nieuwe meterkast geplaatst etc etc. Uiteindelijk inderdaad de aarding onder mijn huis een meter dieper geslagen en geen (bijna) geen problemen meer thuis. Alleen als het erg droog is in de zomer gaat de waterslang even een half uurtje aan thuis en dan kan ik weer laden. Ergens anders proberen te laden is vaak een loterij. In de zomer kan ik nergens op het hele industrie terrein bij mijn werk laden, nu het zo nat is heb ik geen problemen. Nu maar weer verder puzzelen met de niet functionerende Renault app.
Zoe Intense 2014-22Kwh-Q210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Laadpalen issue

Bericht door Pepone »

Nóg een handleiding:
Controleer elektrische bedrading op
beschadigingen. Vervang
beschadigde draden.
Vocht of condens op elektrische
verbindingen. Maak de verbindingen
droog indien nodig
Vervang de laadkabel
Meet de aardweerstand en vergelijk
deze met de gevraagde weerstand
van voertuig leverancier, bijv.
Renault Zoe < 150 Ohm.


De status-LED
brandt constant
rood.

Aardingsfout Controleer of uw elektrische
installatie goed is geaard. Neem bij
twijfel of problemen contact op met
uw installateur om het
aardingsprobleem ter plaatse op te
lossen
Ik denk dat straatladers hier ook een verplichting en verantwoordelijkheid hebben voor een goede werking qua aarding.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



RemcovM
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 9
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 dec 2023 16:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door RemcovM »

Als ik tot nu toe de reacties samenvat: alle auto's laden gewoon; ook andere Renaults (Kangoo, Twingo) laden gewoon; alleen bij de Zoe (en vooral de wat oudere versies) hebben heel wat mensen forse problemen. En dan concluderen dat de verantwoordelijkheid bij de straatladers ligt... Ik vind dat gek. Dit ligt toch overduidelijk aan de Zoe? Het lijkt me onrealistisch te eisen van laadpaal-exploitanten dat ze weet-ik-hoeveel geld uitgeven aan het controleren en eventueel aanpassen van al hun laadpalen, omdat één type elektrische auto er problemen mee geeft.

Dit hoort gewoon door Renault zelf opgepakt te worden. Zij moeten hun verantwoordelijkheid nemen en dit probleem oplossen, want het speelt alleen bij de Zoe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Andere Peter
Donateur
Donateur
Posts in topic: 2
Berichten: 291
Lid geworden op: 10 feb 2020 23:15
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door Andere Peter »

Ik ben natuurlijk een beetje van gisteren maar, is het een idee / zou het werken, om de zoe met de kast van de laadpaal te verbinden? Of zou die ook niet geaard zijn? Blank stukkie chassis vinden draadje erop en ff verf krassen van de kast. Is ooit eens een filmpje gepost dat ze de aarding maten en ook op een putdeksel...
Fossiele brandstof rijden is net als roken,
als je er mee gestopt bent, snap je niet dat je er ooit aan begonnen bent.

R135 / 52 Intens. 03-20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



domipost
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2024 16:48
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door domipost »

Zelfde probleem hier helaas. Vandaag bij de dealer geweest, die willen me een 'grote software-update' verkopen a €615. Of dat het probleem oplost durven ze overigens niet te beloven. Er zit een servicecontract op de Zoe, maar dit is geen regulier onderhoud dus niet gedekt, aldus de dealer.

Hoe gaat dat bij jullie met updates? Het is toch te gek dat je honderden euros moet neertellen voor een software update, zeker gezien er ook al betaald is voor een servicecontract... Ben benieuwd hoe dat bij anderen gegaan is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Laadpalen issue

Bericht door Pepone »

Er is een firmware update geweest om de instelling te verhogen van 100 naar 150 Ohm. dat zou het kunnen verbeteren, als dit het probleem is bij jou.

Zou je kunnen vragen of die is toegepast.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rghvdberg
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2024 14:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door rghvdberg »

Update:
1) ik heb de storing van enkele palen doorgegeven, kan dus via de qr code van een paal
2) de 'nieuwe paal aan het einde van de straat' doet het als ik als enige sta te laden :?

Hoe check je eigenlijk wat voor software je auto draait?
En gaat het dan om die R-Link of iets anders?

Ik heb echt enorme pech gehad met deze auto. Hem heb 2e hands gekocht en na korte tijd ging de laadunit kapot.
Auto heeft 6 maanden in de garage gestaan wachtend op onderdelen. En toen was ik 4000 euro armer. Kulledder ...
Twee weken nadat ie eindelijk gemaakt was ging de 12v accu stuk, weer een paar weken wachten op onderdelen en weer geld weg.

En nu deze laadpaal ellende.
Man, al had ik dit allemaal van te voren geweten :-(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



domipost
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 feb 2024 16:48
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door domipost »

Pepone schreef: 06 feb 2024 17:11 Er is een firmware update geweest om de instelling te verhogen van 100 naar 150 Ohm.
dat zou het kunnen verbeteren, als dit het probleem is bij jou.

Zou je kunnen vragen of die is toegepast.

Groet, Ron.
Dank, zal het zo eens vragen als ik hem ophaal. Maar het lijkt me niet onredelijk om die update gratis te ontvangen bij een onderhoudscontract toch? Of is het normaal dat je daarvoor betaalt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 10
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Laadpalen issue

Bericht door Pepone »

Hoe check je eigenlijk wat voor software je auto draait?
En gaat het dan om die R-Link of iets anders?
Volgens mij deze:
.
IMG_1702.jpeg

Voor het laatste model Zoë.

Draait hij al 2 jaar op, eigenlijk probleemloos.


Groet, Ron.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rghvdberg
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 7
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jan 2024 14:31
Actief als: particulier

Re: Laadpalen issue

Bericht door rghvdberg »

Morgen ff pielen hoe ik bij die instellingen kom.

hints == lief ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht