Captur phev

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
keesenjos
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 aug 2010 13:46
Actief als: particulier

Captur phev

Bericht door keesenjos »

Voor wij op vakantie gingen nog even de ruitensproeier vullen, oliepeil nakijken daar schrok ik wel van vieze smurrie aan de peilstok.
Naar de dealer die zei dat het condens was, dat komt omdat u veel elektrisch rijdt meneer dan wordt de olie niet warm genoeg.
Inderdaad rijd ik veel elektrisch, woon-werkverkeer is 35km daar aan de stekker en weer naar huis aan de stekker.
Dit is de reden dat wij een hybride gekocht hebben, wel zuinig benzine verbruik was de laatste tankbeurt 1 op 140, na 3000km.
De dealer bood aan om de olie te verversen (15000km) en maakte er gelijk een AB beurt van, kreeg het advies om dat om de 10000 of 15000 km te blijven doen en om euro 98 te tanken, hier zit minder ethanol dus minder vocht in.
Al deze tips is ons niet verteld bij aanschaf, ook niet dat het een aanbeveling is om elke dag aan de stekker te gaan.
Op vakantie in Frankrijk had ik geen mogelijkheid om dat te doen, tijdens rijden in de heuvels laadde de auto wel bij leek mij genoeg.
Helaas verrast met een lege auto, slechts 2 lampjes ((parkeerrem en ga naar de dealer) knipperden, via renault hulp opgelost maar toch, mocht gelukkig bij de eigenaar van onze gite de auto zonodig opladen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Captur phev

Bericht door A110 »

Dat van de olie is toch algemeen normaal geworden. Wij adviseren dat elke klant die bij ons in de werkplaats komt. De hedendaagse onderhoudsintervallen zijn veels te lang.
Olie verversen gewoon elk jaar of max 15.000km
Wij zien niet anders dan motoren van alle soorten merken binnen komen met olie problemen door vocht of te weinig verversen. Hierdoor gaan oliekanalen verstopt zitten en krijg je serieuze motor problemen.

En van de Euro98, tegenwoordig E5 is ook al een paar jaar bekend. Wij hebben elke dag wel auto's in de werkplaats staan met problemen van de E10 brandstof. Ook hierin adviseren wij om E5 te gaan tanken.

Dan van het opladen is onzin. Vermoedelijk is gewoon je 12V accu (startaccu en accessoires accu) defect. Deze word namelijk bijgeladen via de hoogspanningsaccu en niet meer door een dynamo. Je hoogspanningsaccu zal nooit helemaal leeg raken. De hoogspanningsaccu word opgeladen door deze aan de stekker te hangen of door de verbrandingsmotor. Mijn broer rijd een Megane pluginhybride en hangt hem bijna nooit aan de stekker. En tijdens het rijden word toch de accu bijgeladen alleen niet helemaal vol.
Dus advies om de kleine 12V accu eens te laten testen of te vervangen. Deze zijn eigenlijk te klein voor zulke auto's. Ik heb hier ook last van in mijn Clio E-tech.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pierre2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 feb 2022 15:46
Actief als: particulier

Re: Captur phev

Bericht door Pierre2 »

@A110: over E5 versus E10 volgens jou is dit al lang bekend, maar ik vermoed zo maar niet bij iedereen, ik lees het vandaag voor het eerst! Moet Renault haar klanten hier niet preventief op wijzen? Van mijn dealer heb ik dit nog nooit gehoord nl. Mij is altijd verteld dat ik EURO 95 moet tanken, die E5 is blijkbaar 98, kan dat dan wel?
Renault Captur 2 Plug-in Hybrid 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

A110
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 452
Lid geworden op: 05 mei 2018 20:02
Actief als: particulier

Re: Captur phev

Bericht door A110 »

Een dealer zal het niks uitmaken. En tuurlijk kan er E10 getankt worden.
Maar wij als universeel bedrijf en storings diagnose centrum zien heel veel ellende en dure reparaties door de E10.

Ik heb er zelfs een pagina op onze website gemaakt met info en een leuk filmpje. Een kijkje waard.

https://www.inwendige-motorreiniging.nl ... nzine.html

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Renault Clio Hybrid 140 Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pierre2
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 feb 2022 15:46
Actief als: particulier

Re: Captur phev

Bericht door Pierre2 »

dank je wel, ook verder nog het een en ander gelezen, ik denk dat ik in tijden dat ik vooral EV Pure rij, toch maar voor E5 ga, dat verhaal over vocht en roest klinkt tamelijk akelig, keek even op het klepje bij de tankdop en octaangehalte 98 staat ook bij de toegestane brandstoffen, het mag dus. Alleen...wat duurder :(
Renault Captur 2 Plug-in Hybrid 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht