Probleem met startonderbreking.

Alle overige technische vragen over de Kangoo
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Probleem met startonderbreking.

Bericht door wekke »

Het volgende gebeurde...

Al een redelijk lange tijd had ik problemen met de startonderbreking.
Bij het aanschakelen van het contact bleef deze pinken.
Het volgende heb ik ontdekt
Als ik de afstandsbediening induwde terwijl ik het contact omdraaide ging het altijd wel van de eerste keer.

Wat gebeurde er toen, ik reed naar de bakker, legde de auto stil en sloot de prtieren met de afstandsbediening.
Buitengekomen uit de bakker opende ik de portieren met diezelfde afstandsbediening.

Sleutel in het contact maar niets hielp, startonderbreking ging na het opzetten direct continu branden.
Auto raakte niet meer gestart.
Te voet naar huis dus, met de afstandsb. afsluiten ging plots ook niet meer.

Thuis aangekomen reserve sleutel afgehaald en terug naar de auto.
Nog steeds hetzelfde, afstandsbed. ging niet en starten nog minder.

Garagist erbij gehaald.

Heeft batterrij van de wagnen afgekoppeld en na een minuutje terug aangekoppeld, alles werkte terug perfect.

Wat was het probleem en kan dit terug komen?
De knipperende startonderbreking heeft een tijdje weggeweest maar komt stilletjesaan terug, wat moet ik hiermee?

Dank voor eventuele antwoorden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Dit is een probleem dat voorkomt bij veel Kangoo's en Clio's van de bouwjaren ± '95 - '99. De goedkoopste oplossing is om de startblokkering uit te (laten) schakelen.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
wekke
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 58
Lid geworden op: 11 nov 2006 17:10
Actief als: particulier
Locatie: Bornem, België

Bericht door wekke »

Ik dacht dat hij bouwjaar 2001 was, het gaat hier over een Kangoo.

Hoe kan je deze laten uitschakelen?
Kan je dit zelf?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 3028
Lid geworden op: 27 sep 2004 15:34
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Voor die vraag was ik al bang.... dat weet ik niet :oops: . Heren monteurs?? Kan je dit zelf??
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mark en ivonne
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
Actief als: particulier
Locatie: noord scharwoude

kangoo

Bericht door mark en ivonne »

ik heb ook een kangoo uit 2001 de start onderbreker kan er niet uit of uitgezet worden
is mij al meerdere malen verteld bij diverse garage's en hier op het forum
de garage'waren 2 dealers en 3 onafhankelijke garage bedrijven
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Justus
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 mei 2007 14:16
Actief als: particulier
Locatie: Zwolle

Bericht door Justus »

Een herkenbaar probleem. Mijn ervaring met een Megane RT 2.0 van 1998: Als de motor uit is en de sleutel in het contactslot, zal hij na enige minuten niet meer starten. Rode lampje blijft branden. Sleutel eruit, auto sluiten met a.b., daarna weer openen, daarna gewoon weer starten, geen probleem. NB: stuur niet in stuurslot laten zitten.

Met de tweede sleutel werkte dat niet. Achteraf bleek er een contactje in die sleutel los te zitten, kwestie van soldeerbout gebruiken. Nieuwe batterij had ik toen dus niet hoeven plaatsen wat ik in eerste instantie had gedaan.

Als je met de startblokkering ecu gaat prutsen, kun je wachten op ernstiger problemen, nooit doen! Auto is dan onmogelijk te starten, dure reparatie nodig, die je zonder Renaulttestapparatuur nooit kan uitvoeren!
Ik voel me lekkerder in een [b]RENAULT[/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht