Orange account of via hotspot
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Actief als: particulier
Orange account of via hotspot
In November krijg ik mijn Austral en ben al wat aan het lezen en uitzoeken. Een vraag die ik heb: wat is handiger, een Orange account aanmaken of de hotspot via de telefoon gebruiken? Wat is de ervaring van jullie?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
Re: Orange account of via hotspot
Ik heb nu de proefperiode van orange, en in de bijna 2 maanden dat ik hem heb nog geen 100mb verbruikt.
Ik gebruik ook eigenlijk nooit de apps op android systeem zelf, maar alles via apple carplay wat al via de telefoon zelf gaat aan data.
Ik gebruik ook eigenlijk nooit de apps op android systeem zelf, maar alles via apple carplay wat al via de telefoon zelf gaat aan data.
Renault Austral Techno Mild Hybrid 130. 14-07-2023. Kleur Bleu Iron dak Noir Étoilé. Pack safety. Pack comfort. Pack around view camera. Elektrisch bedienbare achterklep. Draadloze oplader voor smartphone. Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit. Dakrails. Afneembare trekhaak.
Hide post links |
-
Ik heb beide geprobeerd. Eerst de orange-account. Werkt prima en als het eenmaal is ingesteld hoef je niets te doen. Overigens was mijn dataverbruik gemiddeld 200 a 300 mb per dag. Ik gebruikte dan Waze voor navigatie en Spotify voor muziek.
Aangezien de telefoon toch altijd connectie heeft met de auto er ondertussen voor gekozen om het via een hotspot te doen. Voor zowel Android als Apple zijn er apps te downloaden die automatisch de hotspot opstarten wanneer de smartphone connectie maakt met de auto via bluetooth. Zelf gebruik ik AutoTether.
Ik blijf de hotspot gebruiken omdat, ook gelet op gemiddeld dataverbruik, ik geen trek heb in de extra kosten per maand.
Daarnaast is de Android Auto verbinding bij mij niet altijd stabiel.
Aangezien de telefoon toch altijd connectie heeft met de auto er ondertussen voor gekozen om het via een hotspot te doen. Voor zowel Android als Apple zijn er apps te downloaden die automatisch de hotspot opstarten wanneer de smartphone connectie maakt met de auto via bluetooth. Zelf gebruik ik AutoTether.
Ik blijf de hotspot gebruiken omdat, ook gelet op gemiddeld dataverbruik, ik geen trek heb in de extra kosten per maand.
Daarnaast is de Android Auto verbinding bij mij niet altijd stabiel.
Hide post links |
-
- Posts in topic: 3
Hotspot is niet zo handig, want dan moet je elke keer handmatig verbinding maken, althans dat is bij mij het geval.
Je kunt ook gewoon via bluetooth de verbinding van je telefoon gebruiken overigens. Bij bluetooth connecties op het tandwieltje klikken en aanvinken dat internet gebruikt mag worden.
Je kunt ook gewoon via bluetooth de verbinding van je telefoon gebruiken overigens. Bij bluetooth connecties op het tandwieltje klikken en aanvinken dat internet gebruikt mag worden.
Hide post links |
-
Hier via de hotspot van mijn telefoon. Draait een routine op mijn telefoon dat zodra mijn telefoon automatisch via bluetooth is verbonden met de auto dat zet deze mijn hotspot aan, locked mijn telefoonscherm in portrait mode. Zodra ik uitstap en bluetooth is verdwenen wordt alles weer uitgeschakeld.
Hide post links |
-
- lid
Bluetooth op je telefoon of de wagen?Effenberg13 schreef: ↑14 sep 2023 13:05 Hotspot is niet zo handig, want dan moet je elke keer handmatig verbinding maken, althans dat is bij mij het geval.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 31-03-2023. Kleur Bleu Iron.Panoramisch vast glazen dak.Pack Harman Kordon. Draadloze oplader voor smartphone.Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit.4control advanced.Head-up display.Matrix LED lampen.Afneembare Trekhaak
Hide post links |
-
In het bluetooth gedeelte van je wagen kun je achter de verbonden telefoon tandwieltje klikken. Daar staat instelling tussen om internet via verbonden toestel te gebruiken
Hide post links |
-
- lid
Spijtig genoeg werkt dit niet wannneer je gebruik maakt van Apple CarPlay, vanmiddag geprobeerd.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 31-03-2023. Kleur Bleu Iron.Panoramisch vast glazen dak.Pack Harman Kordon. Draadloze oplader voor smartphone.Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit.4control advanced.Head-up display.Matrix LED lampen.Afneembare Trekhaak
Hide post links |
-
Ja daar kwam ik recent ook achter, die optie is dan greyed out. Desalniettemin heb ik op die momenten wel een internetverbinding in de auto, zonder dat er data wordt verbruikt van het Orange-account.
Zelf zou ik het niet meer dan logisch vinden als de auto de internetverbinding van mijn telefoon gebruikt, maar wie ben ik.
Zelf zou ik het niet meer dan logisch vinden als de auto de internetverbinding van mijn telefoon gebruikt, maar wie ben ik.
Hide post links |
-
- lid
Geheel met je eens, maar dan moet er weer een keuze gemaakt worden tussen CarPlay of internet. Waarom niet gewoon beide?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-