Tikkend geluid in de deuren

Plaats reactie

Topic author
obiman
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2023 16:01
Actief als: particulier

Tikkend geluid in de deuren

Bericht door obiman »

4 maanden terug mijn Austral in ontvangst mogen nemen, inmiddels al 10.000km mee gereden. Al heel snel merkte ik dat ik wat getik hoorde. Het geluid leek van allebei de voordeuren te komen. Naar de dealer gereden, probleem uitgelegd. Ze zouden er naar kijken en proberen op te lossen. Een dag later kon ik de auto ophalen, het probleem was opgelost, zeiden ze. Ik rij weg en meteen hoor ik het getik weer, dus helaas. Inmiddels is de auto tot drie keer toe terug geweest en hebben ze van alles geprobeerd. Extra demping in de deuren, etc. Ze gaven ook aan dat het demo model hetzelfde euvel heeft. Als je het getik hoort, dan kan je het niet meer niet horen. Dus je rijd dan de hele tijd met dat geluid in de auto, of je moet de muziek zo hard zetten dat je niets meer hoort.

Na de derde keer "repareren" gaf de dealer aan dat zij het ook niet meer wisten en dat er dan vanuit Renault Nederland of Frankrijk een oplossing moet komen. Inmiddels zijn we weer een maan verder en is bij mij de irritatie grens goed bereikt. Ik maak veel kilometers, dus uren lang in een auto rijden die tikt is echt geen pretje.

Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die zo'n getik hebben in de deuren. Het geluid klinkt alsof plastic delen tegen elkaar aanzitten en door de torsie tijdens het rijden dan tegen elkaar aan schuren of tikken.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nu moet doen, moet ik dit accepteren en dan maar hopen dat Renault ooit met een oplossing komt? Lange afstanden rijden is op dit moment echt niet leuk meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Tikkend geluid in de deuren

Bericht door Marcello »

Ik rij nu sinds maart in deze wagen, in het begin had ik bijgeluiden bij het sluiten van de deuren. Dit bleken de hitte schildjes rond de uitlaat te zijn. Die zijn vast gezet. Verder nooit bijgeluiden gehad in de deuren dan alleen de muziek uit de speakers.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



jogomsk
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jul 2023 14:02
Actief als: particulier

Re: Tikkend geluid in de deuren

Bericht door jogomsk »

Vooral bij motor uit was er bij mij een kloppend geluid te horen. Bleek uiteindelijk dat de stekker van de12V batterij onder de passagiersstoel niet was aangesloten (of tijdens het vervoer was losgekomen). Hierdoor was een schakelaar de oorzaak van het geluid (in- en uitschakelen was tikkend geluid) omdat hij geen stroom kreeg. Het zit soms in een klein hoekje... met grote gevolgen. Ik had ook gemerkt dat het start-stop systeem niet werkte. Dit was ook meteen opgelost.
Austral Iconic Mild hybride, two tone, afneembare trekhaak, elektrische achterklep, elektrische verwarmbare voorruit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



harry1971
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2024 19:40
Actief als: particulier

Re: Tikkend geluid in de deuren

Bericht door harry1971 »

Ik heb nu mijn 2e austral. De eerste, een 130pk mildhybride had ik gelijk al een tikkend gelijk in het portier. Na 4x bij de garage te hebben gestaan is de deur vervangen. Vanaf toen geen geluid meer gehoord. Achteraf te horen gekregen dat het een lasnaad betrof die los zat.
Mijn huidige Austral, 200 pk uitvoering hetzelfde probleem. Weer naar de garage geweest en samen met monteur wezen rijden. Volgens mijn garage was er nu een oplossing vanuit Renault. Volgens de garage moet het nu over zijn. Niet dus, geluid zit er nog steeds in, het is zelfs erger geworden. Tevens een kier van ruim 1cm tussen deurpaneel en deur links bovenaan het paneel. Knullig gedaan en dit ook aangegeven.
Nu met garage overlegd dat ik ga proberen het geluid op te nemen zodat ze het rechtstreeks naar Renault kunnen sturen.
Geluid was eerst alleen bij hobbels die met rechterwiel werden genomen (boomwortels, lapplekken op snelweg, enz) nu maakt het niet uit welke kant de hobbel zit.
In de "leenauto" ook een Austral dit geluid niet gehoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CreatoX
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 apr 2015 13:38
Actief als: particulier

Re: Tikkend geluid in de deuren

Bericht door CreatoX »

Bijzonder. Sinds het begin van onze Austral ervaar ik ook een 'geluid' aan de bestuurderskant. Passagierskant weet ik niet, zit ik nooit ;)
Maar voor mij is het alsof er ergens kabels loshangen die tegen het aluminium van de auto aantikken. Mijn vermoeden is de 'koof' tussen de linker voordeur en achterdeur.

Het vreemde is dat het vaak opvalt bij het wegrijden en het nemen van een aantal drempels. Maar bij effen wegen is er niets aan de hand. Probeer ik het dan te reproduceren, door wat te slingeren, dan lukt me dat niet.

Ik heb even gedacht dat het de gordel was. Daar waar deze aan de zijkant van de stoel naar boven komt. Ik heb hier al wat vilt geplakt maar toch is het niet weg.

Ik ben wel benieuwd of het geluid wat jullie als getik ervaren ook als ervaren kan worden als losse kabels die tegen de auto aantikken.

(ik heb geen idee of er kabels lopen in dit gedeelte van de auto trouwens)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



harry1971
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2024 19:40
Actief als: particulier

Re: Tikkend geluid in de deuren

Bericht door harry1971 »

Bij mijn vorige austral was het geluid weg na het vervangen van de deur.
Ik vind het geluid klinken als glas op metaal schuren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



TomD
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2024 11:38
Actief als: particulier

Re: Tikkend geluid in de deuren

Bericht door TomD »

Ik heb dit ook gehad bij de deur aan de passagierskant. Een vervelend tikkend geluid, zeker als je er begint op te letten.

Blijkbaar was er een probleem met het scharnier (indien ik het me goed herinner de 'vanger', maar ik ben niet zeker).

Ze wisten mij te zeggen dat het een frequent voorkomend probleem was, met een eenvoudige oplossing.

Bij mij is het in ieder geval opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



harry1971
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 apr 2024 19:40
Actief als: particulier

Re: Tikkend geluid in de deuren

Bericht door harry1971 »

Het zit bij mij in deur en dan in de stijl waar het raam in zit. Niet aan de scharnier kant maar aan de kant waar het slot zit.
Jouw probleem maakt een ander geluid. De oplossing daarvoor hebben ze tevergeefs bij mij geprobeerd. Enige remedie is nieuwe deur. De stijl kun je natuurlijk niet loshalen en weer lassen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rteske
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 nov 2023 13:19
Actief als: particulier

Re: Tikkend geluid in de deuren

Bericht door rteske »

Inderdaad dacht dat het aan mij lag. 1 keer bij dealer geweest en gemeld. Zij zeiden alles goed vast te hebben gezet maar helaas het geluid is er nig steeds.
Ben wel benieuwd welke las naad het is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht