Twijfel aanschaf Austral Onderwerp is opgelost

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Dekwoje
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 59
Lid geworden op: 04 jan 2012 17:01
Actief als: particulier

Twijfel aanschaf Austral

Bericht door Dekwoje »

Goedemorgen,

Kort samenvatten... ik ben 51, heb 25j met een scenic gereden (regelmatig een update).
De laatste 3 jaar met een BMWX1 (benzine), tevreden van, maar ga terug naar Renault.

Maar... ben aan het kijken naar de Austral... voor de hybride. Maar, nu hoor je overal dat we gaan naar VOLLEDIG elektrisch.
Dus.. ik koop een wagen van 50k, wetende dat het nog met een verbrandingsmotor is? Wetende dat ik binnen 4 jaar ga doorverkopen... Tja.
Dus, moet ik "toekomstgericht" gaan voor de Megane, of de Scenic volledig electrisch?

Ik zou het heel jammer om 50K uit te geven met in je achterhoofd het idee.. niet ideaal.

En ik ben een particulier uit België ;-)

Nog mensen met dit dilemma? :?

Groeten
Stef
Trouwe gebruiker van de Renault Scenic sinds 2004... Met elk model een aantal jaar gereden, ze worden er alleen maar beter op! :dance:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LeoGroen
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 jun 2017 14:10
Actief als: particulier

Re: Twijfel aanschaf Austral

Bericht door LeoGroen »

Waarom zou je twijfelen, in Vlaanderen mag na 2029 geen nieuwe brandstof auto meer worden verkocht.
In Antwerpen en Gendt worden vanaf 2035 geen brandstof auto's met toegelaten. Dan zijn we 11 jaar verder. Als je na 4 jaar inruilt blijven er dus nog 7 jaar over voor de volgende gebruiker. Zou daar zelf geen probleem mee hebben.
Ondertussen gaat de ontwikkeling van de electro auto en batterijen ook verder zodat het de volgende keer zeker het overwegen waard is voor volledig electrisch te kiezen.
Een Austral techno 200 in gebruik, eerste ervaring positief

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Austral200user
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 sep 2023 12:44
Actief als: particulier

Re: Twijfel aanschaf Austral

Bericht door Austral200user »

Of volledig elektrisch "de" oplossing is naar de toekomst is maar de vraag. Voor nu is hybride een best logische stap (of tussenstap). Wel het advies om de Austral goed te vergelijken met andere hybrides. Ik ervaar de auto namelijk als behoorlijk nukkig en op bepaalde vlakken simpelweg niet goed uitontwikkelt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Ingrid DsD
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2023 14:28
Actief als: particulier

Re: Twijfel aanschaf Austral

Bericht door Ingrid DsD »

Hier ook twijfels over de aanschaf van een Austral maar dit heeft meer te maken met een slechte ervaring met de Austral.
Verder twijfel ik héél erg tussen de aanschaf van een nieuwe Austral en de nieuwe Espace. Deze laatste levert me meer bagageruimte op (optie 5-plaats), daarentegen is de auto weer een stukje langer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Twijfel aanschaf Austral

Bericht door Marcello »

Ik heb de wagens vergeleken, ja de een is wat groter dan de andere verder lijken ze enorm veel op elkaar ook op technisch vlak.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Twijfel aanschaf Austral

Bericht door Frobeltech »

Ingrid DsD schreef: 06 dec 2023 14:58 Hier ook twijfels over de aanschaf van een Austral maar dit heeft meer te maken met een slechte ervaring met de Austral.
Verder twijfel ik héél erg tussen de aanschaf van een nieuwe Austral en de nieuwe Espace. Deze laatste levert me meer bagageruimte op (optie 5-plaats), daarentegen is de auto weer een stukje langer.
Ik heb er bij de aanschaf van mijn Austral kort over nagedacht toen ik zag dat de Espace kwam. Ik kim van een D-segment station dus ja de Austral is wat krapper in de kofferbak, echter zitplaatsen voor 4 volwassenen meer dan okay. Espace heeft meer kofferruimte maar ook twee stoelen die ik nooit ga gebruiken en ik vind hem minder mooi, idd wat te lang dus ik heb er maar kort over nagedacht. Toen ik mijn Austral ging halen stond er een Espace in de showroom en ja, hij is echt minder mooi. Dus geen spijt. De komende Rafale vond ik van de plaatjes wel weer mooi (nog niet in het echt gezien) maar die zal wel weer duurder zijn.

Simpele afweging lijkt me. Heb de de ruimte nodig, ga voor de Espace anders neem de Austral.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



SpaceXp626
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 48
Lid geworden op: 29 aug 2023 18:03
Actief als: particulier

Re: Twijfel aanschaf Austral

Bericht door SpaceXp626 »

Nu is juist de moment om nog 1 aan te schaffen met verbrandingsmotor. De komende 10 jaar gaan ze niet verdwijnen hoor. En als je echt twijfeld kies dan Hybride, heb ik ook gedaan. Ik rij nu met austral full hybrid tussen de 900 à 950 km op 1 tankbeurt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Benzinegeur Austral
    door TomD » » in Austral
    64 Reacties
    4603 Weergaves
    Laatste bericht door AlbertW
  • Trekhaak voor Austral
    door coolNL » » in Austral
    13 Reacties
    2259 Weergaves
    Laatste bericht door Mohvstral
  • Winterbanden Austral Iconic
    door Frobeltech » » in Austral
    7 Reacties
    1010 Weergaves
    Laatste bericht door Frobeltech
  • Met Austral boven de 130 km/uur rijden
    door lsluysve » » in Austral
    7 Reacties
    1840 Weergaves
    Laatste bericht door Marcello
  • Terugroep actie Austral via app
    door michielsanders » » in Austral
    31 Reacties
    4179 Weergaves
    Laatste bericht door Austral200user
  • Spookgedrag binnenverlichting Austral
    door Arjandijkstra » » in Austral
    6 Reacties
    962 Weergaves
    Laatste bericht door Arjandijkstra
  • aankoop nieuwe austral
    door candlebe » » in Austral
    23 Reacties
    1071 Weergaves
    Laatste bericht door Marcel.G.