Weinig plezier aan Austral


Topic author
Ingrid DsD
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2023 14:28
Actief als: particulier

Weinig plezier aan Austral

Bericht door Ingrid DsD »

Na lang wachten tot het moment dat de auto op de markt kwam en na een relatief korte levertijd, eind april de Austral ontvangen.
Helaas weinig plezier aan de auto beleefd, na 350 km (ja je leest het goed!) heeft de auto technische mankementen gekregen :| . Na 3 weken kreeg ik de auto terug en na 1 rit dezelfde problemen (storing elektromotor waardoor het volledige dashboard uitviel en er ook niet elektrisch gereden kon worden). Details ga ik jullie besparen maar de auto is pas eind november weer rijdend.
De auto wil ik niet meer terug, iets met betrouwbaarheid.
Indien ik er met RenaultNL goed uit kan komen twijfel ik heel erg tussen een nieuwe Austral of een nieuwe Espace.

Zijn er meerdere mensen met (langdurige) problemen met de Austral en waarbij RenaultNL niet zo coulant is in een compensatie voor het ongemak?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Marcello »

Heel vervelend voor je, zelf heb ik op de kleine dingetjes na veel rijplezier in mijn Austral tot op heden.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Frobeltech »

Heb er in drie weken al bijna 4000 km opzitten en hij is geweldig, geen issues.....
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Ik vrees echt pech. Dat dat kan. Is wel kwaliteitsiisue. Los van de vaak genoemde eigenaardigheden qua schakelen en brom benzinemotor tot circa 61 km/h heb ik weinig problemen en heel veel rijgenot. Ik kom van ruim 12 jaar veel duurdere auto’s rijden maar vind dit de fijnste auto ooit gereden. Ik heb demo exemplaar van goede garage overgenomen net 30 k op de teller. Hij werd gereden door de fleetmanager. Ik ging ervan dat Renault personeel wel goed voor zich zelf zorgt en de updates installeert en de kinderziektes eruit haalt of herstelt. Zo lijkt het ook te zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door RichTrip »

Ik denk dat het lastig wordt om te eisen om de auto niet terug te nemen. Ik denk dat je beter kunt onderhandelen over een (gratis) verlengde garantietermijn en dan minimaal de periode dat je niet over je auto hebt kunnen beschikken.
Het zal idd lastig zijn om het vertrouwen terug te krijgen in je Austral, maar wellicht is ie nu gewoon helemaal goed en heb je er jaren rijplezier mee!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rteske
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 nov 2023 13:19
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door rteske »

Ik heb er nu 800KM op zitten en moet je zeggen dat inderdaad de auto goed bevalt. Wel last van de bekende kwalen maar dit lijkt steeds minder te worden. Zoals de andere ook al aangeven onder de 60km per uur is die niet heel stabiel. Verder geniet ik er wel van als ik mag rijden :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Ik was in een eerdere reactie iets te voorbarig en positief. Deze week helaas gestrand met mijn Austral langs de snelweg Geel knipperend motormanagm. lampje en waarschuwing ' controleer brandstofinspuitingsysteem ' waren de aanleiding van de snelweg te gaan. Motor begon binnen enkele minuten enorm te bokken en te sputteren. ; dus na parkeren, Renault Roadservice gebeld en na enkele uren wachten, weggesleept naar een Renault garage. Daar is de auto uitgelezen en hebben ze de bougies vernieuwd. Auto eergisteren weer opgehaald en beetje mee gereden; storing bleef weg. Gisteren probleemloos 400 km naar Duitsland gereden. Opgelost dus zult u zeggen. Nee; ten eerste snap ik de relatie tussen de foutmelding en reparatie niet, heeft het vertrouwen een knauw gehad en vooral; motor schakelt nu veel vaker dan voorheen op dat opladen met (te) hoog toerental. Was dat voor de storing alleen tussen 50 en 61 km/u. Nu gebeurt het willekeurig tot wel 100km/ u. Geeft auto veel meer dan voorheen een onrustige loop en hoger verbruik. Ga na vakantie weer langs ( eigen) garage en in overleg. Iemand vergelijkbare ervaringen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Marcello »

@isluysve welk type Austral rij je? Na welke kilometerstand kreeg je dit probleem?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Full hybrid 200pk. Hij is van Jan. 2023. Reed 32500 km als demo auto bij dealer. Ik heb g
Hem sinds 2 nov. Hij viel uit bij km 34050

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robesc
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2023 14:59
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Robesc »

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Op de snelweg opeens veel schokken en sputteren zodra de auto op de benzinemotor reed. Met pijn en moeite bij renaultgarage terechtgekomen. Daar is een bobine vervangen. Probleem leek daarmee verholpen hoewel het leek alsof alles wat minder soepel draaide. Een week later bericht op de renaultapp dat ik zo snel mogelijk alle bougies moest laten vervangen. Inmiddels gedaan en alles lijkt weer OK. Maar evenwel geen positieve ervaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Marcello »

@Robesc bij welke kilometerstand trad bij jou dit probleem op?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Robesc
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 mar 2023 14:59
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Robesc »

Ongeveer 8500 km.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Vandaag voor de 2e keer gestrand met mijn Austral;. Bij starten na kort even geparkeerd te hebben, foutmelding ‘ risico versnellingschade/ Parkeerrem defect. Kon geen kant meer op. Sleepdienst dus weer gekomen en auto naar Renault garage gesleept. Was overigens hele klus want alles stond geblokkeerd . Niet heel gezond. Baal als een stekker. Megafijne auto als hij rijdt , maar vertrouwen ‘ verdwijnt te paard ‘ in deze auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LWG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2024 23:55
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door LWG »

Hallo,

11 maanden geen probleem met de Austral Techno Fullhybride 200 PK heerlijke auto om te rijden,.. tot dat die begon te sputteren zoals meerdere hier melden,.. auto 20 dagen stil gestaan bougies worden vervangen en auto krijgt een update. Melding was als zo vele inspuit problemen,..waardeloos dit.
Dinsdag heb ik mijn auto terug ben benieuwd, garantie moet verlengd worden, anders vraag ik mijn geld terug. 50.000 euro terug!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Nav mijn vorige melding; Austral staat inmiddels een week stil bij Renault garage A,niet zijnde mijn garage. Mijn aankoopgarage B heeft op mijn verzoek de communicatie met A overgenomen. Tot op heden nog geen nieuws. B houdt mij wel netjes op de hoogte ( ze zijn ook niet blij met deze situatie). Ik voorzie ook weken tot maand geen Austral en rij dus maar in mij kleine privé auto. Denk inmiddels na over mogelijke (verkoop) scenario's. Ontzettend jammer dit allemaal. Probeer een en ander maar wat te relativeren; er zijn belangrijker dingen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Frobeltech »

Hmm, dit is toch wel een draadje om weinig vrolijk van te worden….. Ik heb in 2 maanden dat ik hem heb 10.000 km gereden en moet zeggen (en hij klopte het af) geen enkel probleem ervaren…… hij rijdt geweldig.

Sterkte aan de pechvogels, hoop dat ik daar niet bij ga horen.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Betrouwbaarheid meet je met statistieken. Dit draadje vergroot de problemen uit, doordat we problemen rapporteren. Degenen die geen problemen hebben met deze prachtige auto , zullen minder genegen zijn te reageren. maw: De tijd zal het leren en de officiële statistieken en meer berichtgeving zullen ons meer moeten leren over de betrouwbaarheid. Mijn persoonlijke statistieken zijn echter bij de Austral wel slecht(er) dan met mijn andere auto's. Van mijn vorige 9 auto's tussen 1995 en nu ben ik drie keer eerder een keer gestrand langs de weg met 3 verschillende auto's. De Austral piekt dus met 2 keer binnen een maand vooralsnog wel .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Frobeltech
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 aug 2023 21:00
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Frobeltech »

@Lsluysve, mee eens.... heb echter een behoorlijk aantal auto's geleden slechte ervaringen gehad met een Grand Scenic, meerdere keren niet willen starten en na 3 garages, 7 weken gedoe eindelijk weer okay gekregen. Was voor mij lange tijd reden Renault enigszins te negeren en ook deze ronde stond hij niet op de short list..... totdat ik oog in oog met een Austral kwam te staan.... en heb tot op heden geen spijt....
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LWG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2024 23:55
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door LWG »

In Zeeland waren mij al 4 Australs bekend die allemaal inspuit problemen hadden met de leeftijd tussen 8 en 12 maanden, het grootste probleem is de garantie periode, die is standaard 2 jaren je moet maar net hebben over een jaar dezelfde problemen, bougies/bobine en software problemen.
Iedereen moet gaan eisen en melden op social media, dat men gratis minimaal met 1 tot 3 jaar verlengen dit probleem, wat dit geeft schade aan de motor als je dit overkomt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Marcello »

Als het mankement aantoonbaar is zoals deze zal er ook na de garantieperiode het op de juiste manier worden opgelost. Althans heb ik die ervaring met mijn dealer. Soortgelijk probleem had ik na ruim 2 jaar met mijn Grand Scenic, steeds elektrische storingen, bleek na 2 jaar aan de Accu te liggen.
Nieuwe gekregen, nooit meer last gehad. De problemen zijn bekend, ik heb ook mijn dealer op dit probleem gewezen, dus zou mijzelf geen zorgen maken. neemt niet weg dat hierdoor het rijplezier even minder is, maar nieuwe wagens hebben altijd kinderziektes.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rteske
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 nov 2023 13:19
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door rteske »

Ik denk zelf dat dit komt door dat de motor veel te hoog in de toeren draait. voornamelijk bij langzaam rijden. trukje om te proberen. rij een lang stuk 54km per uur en zorg dat hij van EV naar Benzine gaat. je zal merken dat die echt heel hoog gaat draaien. Geef iets meer gas tot 60/65 km per uur dan hoor je hem schakelen en rijd dan weer 54 km per uur. Merk je het verschil :) ja nu zit die wel in de juiste versnelling dus veel minder inspuit enz.
Hoor graag voor de mensen die het gaan proberen of ze het zelfde merken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Marcello »

Te hoge toeren is nooit goed, Renault kennende komt hier vast een softwarematige oplossing voor. Zelf hanteer ik momenteel ook het trucje, indien te hoge toeren geef ik wat gas (waar het kan) waardoor hij doorschakelt of ik laat het gas los zodat hij EV gaat rijden. Heeft geen schoonheidsprijs, maar tot dat ze iets hebben verzonnen is het iets.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Pepone »

@Ingrid DsD

Hoe is het uiteindelijk afgelopen met de Austral?

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Ingrid DsD
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 dec 2023 14:28
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Ingrid DsD »

Na veelvuldig overleg is de Austral ingeleverd en rijd ik sinds een week in een nieuwe Espace IV, tot nu toe naar tevredenheid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 2
Berichten: 1420
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Pepone »

Nou, mooi.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Joey9210
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2024 21:18
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Joey9210 »

Ik volg dit forum al sinds november omdat ik interesse had in een Renault Austral.
Eind november vond ik een occasion lease Austral met alle opties erop die je kon krijgen voor een leuk bedrag per maand.
Vandaag zou die eindelijk geleverd worden, blijkt de gene die de auto af kwam leveren een of andere storing te hebben en deed de auto het helemaal niet meer. Uiteindelijk meegenomen door de ANWB.
Heel eerlijk gezegd vind ik dat wel erg slecht voor een (vrij) nieuwe auto. Ik vind het een prachtige auto om te zien en er zitten leuke opties op maar na dit voorval ben ik eigenlijk wel klaar met dit model. Ook omdat ik er heel veel over lees op het internet.
Het lijkt een beetje 50/50 te zijn of je een goed model hebt of niet.

Dit was overigens een IONIC 200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LWG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2024 23:55
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door LWG »

Het is een pracht auto en rijdt geweldig, maar er is toch een probleem die Renault moet op lossen, op de Franse sites en Belgische sites is mijn probleem ook bekend. Als je ballen hebt als Merk Renault voor zijn Austral en zijn hybride motoren, zou ik iedereen standaard 5 jaar garantie geven, doe je dit niet dan ga je over 4 jaar een diepte punt zien in je verkopen van de modellen,.. daar in tegen Nissan waar Renault mij samen werkt heeft ook deze problemen. Kia is slim heeft ook problemen maar daar ben je wel standaard 5 tot 7 jaar gedekt met garantie. Als dit geen duidelijke sein is voor hun, dan ben je niet slim bezig,.. by the way er zit een daimler motor in de Austral, misschien toch taal verwarring met elkaar 😁. In elk geval geven ze mij geen extra garantie,.. dan is het zaait gepland om over 4 jaar waar in ik mijn auto altijd omruil voor een nieuwe, dat dit nooit meer een Renault gaat worden, en stop ik ook bij mijn garage,… want ik vind dat zij zich hard moeten maken voor jou als klant…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Austral200user
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 sep 2023 12:44
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Austral200user »

De problemen zijn inderdaad her en der bekend. Ook in buitenlandse fora lees ik erover.
Ben er niet achter of het bepaalde series betreft of over de hele lijn. Ik zie namelijk ook tevreden berijders.
Ik hoop overigens niet dat Renault het met een extra garantietermijn gaat oplossen, maar ervoor kiest om de problemen bij de bron aan te pakken.
Simpelweg door ervoor te zorgen dat de softwarematige problemen op korte termijn worden hersteld en dat ze m.b.t. aandrijflijn andere keuzes maken.
Doordat de motor nu zo onregelmatig en vaak - vanuit het niets - volop wordt belast kan het m.i. ook niet anders dan tot problemen leiden.
Kortom, wat mij betreft zouden ze eens goed moeten kijken waardoor de problemen ontstaan. Zoals gemeld lijkt het mij dat de problemen het rechtstreekse gevolg zijn van de keuzes die Renault heeft gemaakt.
Ben benieuwd of bij de eerste facelift er nog steeds gekozen wordt voor de 3 cilinder motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Marcello »

Ik heb het voorgelegd aan mijn dealer, (Harderwijk) dat ik mij zorgen maak over de berichten van de uitvallers deze hield zichzelf van de domme, hij had het nog niet vernomen. Zelf rij ik met heel veel plezier al 17000 km rond in mijn Austral. Zou dit graag zo houden. Moet er wel bij zeggen dat ik het trucje toepas wanneer hij te hoog in de toeren gaat ik gas geef waardoor hij doorschakelt of het gas loslaat zodat hij naar de EV-stand gaat.

@Austral200user je hebt het over een Facelift, dat zal toch nog wel even duren?
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LWG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2024 23:55
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door LWG »

Elk dealer houdt zich van de domme, zo ook de mijne want het is wel degelijk bekend bij Renault, ze werken hard aan een oplossing, maar als het je overkomt schrik je wel kapot,.. op batterij kan je verder rijden maar zo gauw die op motor ondersteuning komt schokt de auto en allemaal grijze rook, nou daar wordt je niet vrolijk van. Maar als je een standaard garantie hebt van 2 jaar, dan wil je toch wel een long life ondersteuning hebben van bonine en bougies en software hebben, waar het nu over gaat, kan over een jaar net buiten mijn garantie vallen en dan zijn de druiven zuur.
Maar er is meer, als je auto stil staat en op slot, dan hoor je ook vaak een piepgeluid onder je motorkap, die wel even doorgaat kan minuten tot een uur duren,... daar is van bekend dat een bug in het hybride systeem is, waardoor de V12 batterij kwalitatief achteruit gaat,.. dit zijn ze ook aan het oplossen,.. op you tube franse sites te horen,.. ,... daar in tegen als alles werkt is het geweldige auto,.. Mijn auto is 11 mnd oud/10.500 km op de teller toen ik het storingsprobleem kreeg,...hopelijk krijgen jullie het niet, want dat geeft mij enigszinds wat hoop ☺

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Marcello »

Als je geen Frans spreekt kan je niet veel met deze video, zelfs de vertaling van de ondertiteling gaat nergens over. Ik herken alleen de piep die onder de motorkap vandaan komt.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Update van mijn kant: na 3 uur diagnose eind vorige week door garage A, zijn ze geen steek verder gekomen. "Het is complex..." zeggen ze. Begin februari hebben ze mogelijk weer wat tijd om er langer naar te kijken; en gaan ze zo nodig (lees is nodig) contact zoeken met technische dienst van Renault Nederland. Ik concludeer hier alleen maar uit; Deze auto is de garagisten op dit moment de baas, ze zijn niet in control, ze missen het personeel, de tijd en de know how voor een systematische probleem analyse, en dat vind ik het ergste... het interesseert ze ook niet echt. Mijn eigen garage B, houdt met wel op de hoogte en toont empathie, maar is dan ook weer niet zo stoer om de auto op te pikken en hem naar hun eigen garage te brengen en hem met prioriteit helemaal door de mangel te halen. IK vrees met grote vreze dat dit inleveren, afrekenen en wegwezen wordt. Wat ik niet wil, maar ik word er toe gedwongen. Van de bijna 3 maand rijden., heeft hij nu meer dan een maand bij en garage gestaan. Tis maar een update (en geen galspuwerij) , en ik gun de Austral rijders echt alle rijplezier, want het is en blijft een fantastische auto

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wildoit
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2023 12:02
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Wildoit »

Onze Renault Austral Esprit Alpine heeft 1,5 mnd in de garage gestaan, levering onderdelen uit Frankrijk en onderdeel aan de praat krijgen is ook moeilijk. Laatst weer bij de garage geweest voor een vastgelopen update over THE Air. Update bij garage lukt meerdere keren niet omdat er geen verbinding met Frankrijk is :). Hoe dan. Na de updates zijn alle profielen met talloze instellingen eruit. Coulance regeling €100,-
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 02-2023. Kleur zwart, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Marcello »

Dit is heel irritant, niet geholpen kunnen worden, weet die deler van jou dat die dingen in Spanje worden gemaakt, waarschijnlijk moeten de onderdelen ook daar vandaan komen. Hoop voor iedere rijder met problemen dat er snel een oplossing komt!
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LWG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2024 23:55
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door LWG »

Mijn Austral staat ondertussen bijna 30 dagen binnen, ze krijgen de update er maar niet goed op,..tevens de auto had al een terug roep actie erop staan op my renault,..
26.01 s avonds alles moet nu in orde zijn aan de auto, er is proef mee gereden,...toch geeft Renault de auto nog niet vrij,...maandag gaan ze nog eens een half uur rijden en de waardes bekijkene, zijn die goed dat komt de auto terug naar mij, ben benieuwd

De eis van 500 euro per maand stilstand en de maximale garantie verlenging naar 5 jaar met minimale vervang auto van een austral of een nieuwe captuur automatic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Benzinegeur Austral
    door TomD » » in Austral
    64 Reacties
    3770 Weergaves
    Laatste bericht door AlbertW
  • Met Austral boven de 130 km/uur rijden
    door lsluysve » » in Austral
    7 Reacties
    1836 Weergaves
    Laatste bericht door Marcello
  • Spookgedrag binnenverlichting Austral
    door Arjandijkstra » » in Austral
    6 Reacties
    961 Weergaves
    Laatste bericht door Arjandijkstra
  • Trekhaak voor Austral
    door coolNL » » in Austral
    13 Reacties
    2256 Weergaves
    Laatste bericht door Mohvstral
  • Terugroep actie Austral via app
    door michielsanders » » in Austral
    31 Reacties
    4176 Weergaves
    Laatste bericht door Austral200user
  • Twijfel aanschaf Austral
    door Dekwoje » » in Austral
    6 Reacties
    1000 Weergaves
    Laatste bericht door SpaceXp626
  • Winterbanden Austral Iconic
    door Frobeltech » » in Austral
    7 Reacties
    1008 Weergaves
    Laatste bericht door Frobeltech