Weinig plezier aan Austral


LWG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2024 23:55
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door LWG »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Mijn Austral staat ondertussen bijna 30 dagen binnen, ze krijgen de update er maar niet goed op,..tevens de auto had al een terug roep actie erop staan op my renault,..
26.01 s avonds alles moet nu in orde zijn aan de auto, er is proef mee gereden,...toch geeft Renault de auto nog niet vrij,...maandag gaan ze nog eens een half uur rijden en de waardes bekijkene, zijn die goed dat komt de auto terug naar mij, ben benieuwd

De eis van 500 euro per maand stilstand en de maximale garantie verlenging naar 5 jaar met minimale vervang auto van een austral of een nieuwe captuur automatic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rteske
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 nov 2023 13:19
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door rteske »

Ik heb mijn punten kunnen filmen. Dit ook doorgestuurd naar Renault m.b.t mijn klacht. Ik ben geen acteur. 😊
Meer mensen met deze problemen?


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CreatoX
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 apr 2015 13:38
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door CreatoX »

Dat met die rempedaal komt mij ook heel bekend voor, zie veranderend-rempedaal-t36563.html
Blijkbaar is dit onderdeel van het regeneratief remmen. Het rempedaal word dan ook ingetrapt. Wanneer je licht met je andere voet het rempedaal aanraakt, dan voel je het gedrag ook. Ook na het remmen komt deze terug, maar nog niet helemaal na 'normaalstand'. Heel langzaam komt deze nog iets verder terug.
Het is inderdaad niet alleen irritant. Soms heb je het niet in de gaten en wil je remmen... blijkt het pedaal al ingetrapt te zijn. Je moet dan goed bijstampen om de auto meer te laten remmen.
Renault herkend dit probleem niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wildoit
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2023 12:02
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Wildoit »

LWG schreef: 27 jan 2024 17:16 De eis van 500 euro per maand stilstand en de maximale garantie verlenging naar 5 jaar met minimale vervang auto van een austral of een nieuwe captuur automatic
Heb je die eis weggelegd? En wat is de reactie van Renault?

Toegevoegd in 1 uur 9 minuten 48 secondes:
rteske schreef: 28 jan 2024 09:12 Ik heb mijn punten kunnen filmen. Dit ook doorgestuurd naar Renault m.b.t mijn klacht. Ik ben geen acteur. 😊
Meer mensen met deze problemen?
Wist je dat je zonder adaptieve verlichting rijdt? Deze staat niet aan.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 02-2023. Kleur zwart, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LWG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2024 23:55
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door LWG »

rempedaal is regeneratie systeem, bij mij zet ik hem op << of <<<, lekker als je langzaam je gas los laat en langzaam afremt voor kruising etc., bij het rijden lange afstanden staat die op <<. Renault zet hem nu wel strakker af de rem na je eerste beurt bij <. dat heb ik al gemerkt..

Toegevoegd in 2 minuten 1 seconde:
auto is sinds gisteren terug,... we gaan een week rijden en dan alle bevindingen delen, de auto is binnen de maand gemaakt, dus eerste 500 euro ga ik niet meer eisen,... wel de garantie etc,...dat bespreek ik na een week rijden... maar ik moet zeggen nu, wat ben ik blij dat die terug is,..

De eis van 500 euro per maand stilstand en de maximale garantie verlenging naar 5 jaar met minimale vervang auto van een austral of een nieuwe captuur automatic
Onnodig citaat verwijderd.Moderator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Joey9210
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2024 21:18
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Joey9210 »

Ik krijg sinds gisteren deze melding in de Renault app.
Meer mensen die dit hebben? Mijne staat overigens al bij de dealer ter reparatie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Marcello »

de zelfde oproep heb ik vorig jaar september al gekregen, bleek een voorzorgmaatregel, software updates motormanagement werd mij verteld.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Interessante video, ondanks al mijn problemen met onze Austral nu drie weken bij de garage en geen enkel perspectief op een doorbraak) herken ik niet alles van deze klachten (gelukkig). Wel is het frappant dat ik deze week (4 dagen lang) als vervangend vervoer een Clio Etech 145 pk heb meegekregen . En wat is nu het 'interessante'; zelfde techniek, andere benzinemotor,; ja auto bromt koud ook beetje op iets te hoge toeren, maar rijdt voor de rest, vlekkeloos. IK vind dat....pijnlijk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wilt65
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2024 15:55
Actief als: professional

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Wilt65 »

In september 2023 mijn " lease" Austral gekregen na 5 jaar een grand scenic. Veel gelezen over de vele problemen en klopte het af. Gelukkig ik niet. Tot vorige week. Deuren gingen niet meer open en niet van sloT, Renault dealer via de noodsleutel naar binnen. Motor opgestart met starthulp. Alles was uitgevallen. Motor draaide weer en probleem leek opgelost. Na een uur bleken de deuren nu uit eigel beweging van slot gegaan en weer een dood dasboard. Start weer niet. Auto is nu afgesleept door de dealer. Nu 5 dagen later nog geen bericht en ik geen vertrouwen meer in de Austral dit is voor z'n dure auto schandalig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Nu van mijn kant ook weer een positievere update. Dat hoort er ook bij. na halverwege vorige week voorzichtig begonnen zijn de klachtenprocedure op te starten, ging het opeens snel. Op 1 en dezelfde dag, was de oorzaak gevonden, ECU moest vervangen en was al besteld en ik kon een Espace ophalen als vervangend vervoer.
Vanmiddag eind vd middag kan ik mijn gerepareerde Austral ophalen, dan is hij exact 4.5 week weggeweest. Ik ben blij hem terug te hebben, maar het vertrouwen is uiteraard nog niet terug; zeker spannend omdat ik er op en neer mee naar de Alpen ga vanaf zondag. Voor die tijd, probeer ik alles nog zoveel als mogelijk te testen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Wilt65
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2024 15:55
Actief als: professional

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Wilt65 »

Ben benieuwd of het goed blijft gaan. Ik heb nog niks vernomen van mijn dealer na 5 dagen. Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Net terug van vakantie; ongeveer 2000km nu probleemloos met de gerepareerde (het was de regelcomputer van de versnellingsbak) Austral gereden.
Auto rijdt goed, zou zeggen - wellicht door software en nieuwe hardware ook wat vloeiender. Ja, hij draait soms hoge toeren, bij opladen accu maar schakelt wel wat sneller en vloeiender door dan voorheen. Ik hoop dat dit zo blijft. Feit is dat je de eerste 100'den km toch steeds moment denkt, wat zal er nu weer gebeuren; dat gevoel neemt met 2000 km wel weer echt af.

En @Wilt65: Bij mij kwam alles in stroomversnelling qua service toen ik een klacht bij Renault NL indiende

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LWG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2024 23:55
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door LWG »

Goedemorgen,
De laatste stand van zaken van mijn Renault Austral Techno Full Hybride, de wagen die net voor zijn 1e jaar stil viel door achteraf een bougies en software probleem te hebben,...
De auto rijdt weer als een zonnetje, alleen merk ik dat de wagen meer is gaan verbruiken, met een volle tank kom ik nog maar op 650 km en dat was 800 km
Dan over de claim die ik gelegd had over garantie verlenging,.. als basis had ik standaard garantie, maar toen mijn auto geleverd werd was de actie gratis 3 jaar garantie plus + 3 jaar service onderhoud, dus toen genomen. Maar hier zit de vieze angel van Renault,... deze garantie kan je maar 1 x afsluiten en nooit verlengen,.. dat staat in de polis voorwaarden. Het contract zag ik pas voor het eerst toen ik de auto geleverd kreeg,..dus daar staat je gedachte niet naar om snel na te lezen, Ze hebben me wel een Route Service Plus voor de komende 5 jaar gegeven, zodat ik ook voor alles gedekt ben buiten Nederland, als ik een probleem heb met route assistente etc.
Verder hebben ze me aangeboden om bij elk willekeurig restaurant te gaan eten en de nota bij de garage af te geven, dus wij zijn al aan het kijken voor bij een 3 sterren restaurant te gaan eten,.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Rare jongens die Renault lui.

Van mijn kant helaas -in weerwil van mijn bericht van 23 feb, slecht nieuws.
Vandaag voor de derde keer afgesleept met exact de zelfde foutmeldingen als degene waarvoor de regelunit versnellingsbak is vervangen, dus...
Vertrouwen van +6 nu weer naar -10 gedaald. Auto staat weer bij een garage. IK hoor morgen van ze.
Tis maar blik...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

We zijn inmiddels 20 dagen verder. Eergisteren geüniformeerd dat diagnose gesteld is en dat actuator elektrischer handrem vervangen moet. Onderdeel heeft onbekende besteltijd en ik moet rekening houden met weken levertijd (al kan het altijd op eens sneller gaan). Vanaf volgende wek weer even vervangend vervoer. Wordt vervolgd. Iemand ooit zelfde probleem / vervanging gehad?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rteske
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 nov 2023 13:19
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door rteske »

Wildoit schreef: 30 jan 2024 10:18
LWG schreef: 27 jan 2024 17:16 De eis van 500 euro per maand stilstand en de maximale garantie verlenging naar 5 jaar met minimale vervang auto van een austral of een nieuwe captuur automatic
Heb je die eis weggelegd? En wat is de reactie van Renault?

Toegevoegd in 1 uur 9 minuten 48 secondes:
rteske schreef: 28 jan 2024 09:12 Ik heb mijn punten kunnen filmen. Dit ook doorgestuurd naar Renault m.b.t mijn klacht. Ik ben geen acteur. 😊
Meer mensen met deze problemen?
Wist je dat je zonder adaptieve verlichting rijdt? Deze staat niet aan.
Ja dat weet ik. Waarom grootlicht. Wel getest natuurlijk en het werkt. Ik kan nog goed zien 😆

Toegevoegd in 4 minuten 9 secondes:
lsluysve schreef: 31 jan 2024 18:59 Interessante video, ondanks al mijn problemen met onze Austral nu drie weken bij de garage en geen enkel perspectief op een doorbraak) herken ik niet alles van deze klachten (gelukkig). Wel is het frappant dat ik deze week (4 dagen lang) als vervangend vervoer een Clio Etech 145 pk heb meegekregen . En wat is nu het 'interessante'; zelfde techniek, andere benzinemotor,; ja auto bromt koud ook beetje op iets te hoge toeren, maar rijdt voor de rest, vlekkeloos. IK vind dat....pijnlijk
Ik kreeg tijdelijk een arkana mee. Zelfde hybride als de austral maar die arkana rijdt veel beter dan onze austral.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LWG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2024 23:55
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door LWG »

Middag,
Update van mijn situatie, de auto loopt weer als een zonnetje, alleen hij blijft stationair iets hoger in te de toeren staan dat wel, en had een vermoeden van meer verbruik, naar alles gekeken te hebben en meer op cruise control te gaan rijden, rijden we nu ondertussen 1:22, dus is dit boven mijn verwachting,..
De garage heeft in samen spraak met Renault mij een gratis etentje voorgesteld voor 2 en de rekening kan ik indien, waar maakt niet uit..dat is geaccepteerd voor het ongemak.

Toch kreeg ik het niet voor elkaar om mijn garantie verlengen, het zit hem dus in de extra garantie plus die we toen kregen toen we onze auto later opgeleverd kregen dan verwacht. Deze 3 jaar garantie plus, was natuurlijk wel een leuke aanvulling, maar hier zat wel een adder onder het gras.
Deze garantie kan je niet meer verlengen naar 5 jaar, omdat dit zo afgesproken is met de verzekeraar. Dat gaf me wel een vreemde smaak in mijn mond,.. want hadden ze mijn auto op tijd opgeleverd eind deze 2022, dan was deze actie er nog niet, en had ik met de deal van vertrouwen, wel een 5 jarige garantie kunnen afsluiten, als compensatie.
Nu heb ik dan aangedrongen om de Route service + te laten verlengen met 5 jaar, want ik zit internationaal ook op de weg,.. en hier gingen ze mee akkoord,... je moet zeer mondig zijn om dit gedaan te krijgen, dat heb ik wel onder vonden.
Al met al,.. ben nu tevreden met hoe de zaak is afgesloten,.. want toen in de tijd dat mijn auto binnen stond, had ik een super grote vervang auto met alles erop en eraan..
Succes allen met de Renault Austral,... bij elk merk is er wel wat, mijn probleem is voor nu opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



JLE
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 1
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mar 2024 11:13
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door JLE »

Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Austral Techno E techfullhybrid 200 . IronBlue In het weekend aardig ritje meegedaan ... blijft lang uit, het lijkt wel of hij niet goed schakelt. Nog iemand problemen hier mee ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LWG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2024 23:55
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door LWG »

Met schakelen geen problemen maar als je automaat niet gewend bent, adviseer ik altijd, op moment dat die moet schakelen even gas lichtjes los laten en weer gas geven,.. of met cruise control rijden, dan neemt de software van je auto het over en rij je zuiniger dan zonder.
Maar ja ik zou terug gaan naar de garage en het probleem voorleggen en samen er even in rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hendridi
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2024 17:24
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Hendridi »

Zelf ook de Renault Austral Iconic Esprit full hybrid met alle opties erop en eraan en tot vorige week 9 maanden en 25.000km zonder problemen gereden. Bij 8 maanden de gele melding af en toe: "Electrische syst controleren" maar die verdween dan weer totdat ik stilstond langs de snelweg met rode melding: "Electr. Storing motor". Auto niet meer te starten. ANWB uitgelezen en rest gedaan. De uitgelezen melding is: "FOUTCODE P1A2C : Beschrijving voor deze foutcode gevonden: Power Electronics Block (PEB): Interlock"
Na de reset starte de auto weer en was de melding verdwenen. De auto de volgende dag voor zekerheid toch even binnen gedaan voor controle eigwn garage maar zij konden op dat moment niet meer vinden.. tot 1 dag later de welbekende gele melding weer verscheen alsook een gele melding: "Controleer lucht verontreiniging". Dus de auto laten ophalen maar melding weer verdwenen. Ze hebben dus zelf de auto maar het Paasweekend gehouden en er zel mee rondgereden en deze morgen bleek er toch weer een foutmelding in de boordcomputer te zijn geregistreerd. We zijn inmiddels dus nu een week verder na binnen brengen en Renault heeft aangegeven dat de omvormer het probleem zou zijn. Helaas niet op voorraad en het is nu wachten hierop. Vervangwagen is voor 2 weken verlengd... wordt vervolgd...
_________________________________________________________________
RENAULT NEW AUSTRAL iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200
schiste grijs satijn met dak in sterzwart YVM, glazen panoramisch dak,
4Control avanced, Matrix LED vision, pack Harman Kardon, winterpack,
head-up display

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Herman Detz
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:33
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Herman Detz »

Op 13 november 2023, na ongeveer 8 maanden probleemloos rijden, is mijn Austral, Full Hybrid 200 Techno Alpine, voor een update bij de dealer geweest. Dat ging niet helemaal goed, om het zacht uit te drukken. Auto remde tot drie keer toe af tijdens rijden met cruise control. Ging twee keer spontaan op de handrem in de wasstraat, deurvergrendeling die de ene keer wel werkte en de andere keer niet. Veel problemen met het multimedia gedeelte. Volkomen vreemde adressen die spontaan opkwamen ik de zoekfunctie van de kaart. Radio die van zender versprong, spraakbediening die dan wel werkte en dan weer niet, telefoons die spontaan ontkoppelt werden en nog enkele dingen.
De auto is inmiddels drie keer terug geweest naar de dealer en de laatste keer heeft hij daar drie weken gestaan. Gisteren heb ik de auto weer opgehaald. Er zouden een nieuwe computer en camera gemonteerd zijn. Over de computer heb ik zo mijn twijfels, aangezien mijn Google account nog steeds in het systeem stond.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Vandaag nog even gebeld met Renault dealer. Actuator/regelunit Elektronische handrem /versnellingshandel in bestelling; onbekende levertijd. Berusting is inmiddels mijn levenshouding. Heb inmiddels hele wagenpark van Renault gehad als vervangend vervoer, die ik terugbreng als ik niet nodig heb. Laatste was een Austral e ; zelfde versie als die van mij met 1k op de teller. Wat valt op; 'dieselde/trilde/ te hoge toeren als een bezetene' bij die beruchte -61 km/h grens meer dan mijn eigen Austral. Ze hebben dus ook op de meest recente versies die software niet onder controle / niet verbeterd; eerdere verslechterd lijkt het en/of oliepeil ook hier te hoog. De auto en haar klachten is voor veel rijders maar ook voor Renault vaak een raadsel lijkt het; niet goed. Ik nader de 2 maanden zonder auto gestaag

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LWG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2024 23:55
Actief als: particulier

Weinig plezier aan Austral

Bericht door LWG »

Hallo,

Het is toch uitgekomen, Renault start met een terug roep actie van de Austral, de bougies moeten vervangen worden,...heb net bericht gekregen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Marcello »

Ik kom net terug van zijn eerste onderhoudsbeurt, ook mijn wagen krijgt volgende week nieuwe bougies. Plus een flinke software update. Zou het e.e.a. moeten oplossen. Ondanks dat ik heerlijk heb gereden het afgelopen jaar. Daarnaast krijg ik ook nieuwe spiegelkappen ivm windgeruis en een stukje electronics in de spiegels.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Herman Detz
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jul 2015 10:33
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Herman Detz »

Ik werd net gebeld door de dealer. Ook mijn auto moet even terug voor nieuwe bougies. Moet met een half uurtje gepiept zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CapturIvoire
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 sep 2016 19:05
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door CapturIvoire »

by the way er zit een daimler motor in de Austral, misschien toch taal verwarring met elkaar
De 3 cilinder motor in de Austral is absoluut geen Daimler(Mercedes) ontwikkeling maar een rasechte Renault motor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Hendridi
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2024 17:24
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Hendridi »

Hendridi schreef: 02 apr 2024 17:45 Zelf ook de Renault Austral Iconic Esprit full hybrid met alle opties erop en eraan en tot vorige week 9 maanden en 25.000km zonder problemen gereden. Bij 8 maanden de gele melding af en toe: "Electrische syst controleren" maar die verdween dan weer totdat ik stilstond langs de snelweg met rode melding: "Electr. Storing motor". Auto niet meer te starten. ANWB uitgelezen en rest gedaan. De uitgelezen melding is: "FOUTCODE P1A2C : Beschrijving voor deze foutcode gevonden: Power Electronics Block (PEB): Interlock"
Na de reset starte de auto weer en was de melding verdwenen. De auto de volgende dag voor zekerheid toch even binnen gedaan voor controle eigwn garage maar zij konden op dat moment niet meer vinden.. tot 1 dag later de welbekende gele melding weer verscheen alsook een gele melding: "Controleer lucht verontreiniging". Dus de auto laten ophalen maar melding weer verdwenen. Ze hebben dus zelf de auto maar het Paasweekend gehouden en er zel mee rondgereden en deze morgen bleek er toch weer een foutmelding in de boordcomputer te zijn geregistreerd. We zijn inmiddels dus nu een week verder na binnen brengen en Renault heeft aangegeven dat de omvormer het probleem zou zijn. Helaas niet op voorraad en het is nu wachten hierop. Vervangwagen is voor 2 weken verlengd... wordt vervolgd...
Inmiddels enkele weken verder en de omvormer is inmiddels geplaatst. Mocht men nu ook de programmering zomaar kunnen uitvoeren dan had ik de auto inmiddels afgelopen week kunnen ophalen maar helaas, men kan blijkbaar niet zomaar herprogrammeren zonder toestemming/toegang tot het systeem vanuit Renault Frankrijk. We wachten het dus nog even af en laten we hopen dat die bougies dan ook gelijk vervangen zijn :wink:
_________________________________________________________________
RENAULT NEW AUSTRAL iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200
schiste grijs satijn met dak in sterzwart YVM, glazen panoramisch dak,
4Control avanced, Matrix LED vision, pack Harman Kardon, winterpack,
head-up display

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



patrick1571
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 nov 2019 08:05
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door patrick1571 »

lsluysve schreef: 12 jan 2024 19:56 Vandaag voor de 2e keer gestrand met mijn Austral;. Bij starten na kort even geparkeerd te hebben, foutmelding ‘ risico versnellingschade/ Parkeerrem defect. Kon geen kant meer op. Sleepdienst dus weer gekomen en auto naar Renault garage gesleept. Was overigens hele klus want alles stond geblokkeerd . Niet heel gezond. Baal als een stekker. Megafijne auto als hij rijdt , maar vertrouwen ‘ verdwijnt te paard ‘ in deze auto

Goedendag,.. ik was even benieuwd hoe dit afgelopen is. Ik heb precies het zelfde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Nou, als je mijn reacties volgt, zie je dat ik sinds half maart al weer voor de derde keer in de garage sta. precies vandaag (zojuist) de vervangend vervoer auto weer teruggebracht naar de garage en een update van de werkplaatschef gekregen met slecht nieuws: De actuator van de parkeerrem die kapot was, is inmiddels vervangen maar daarbij blokkeerde met testen de rekeneenheid/ controlunit tussen parkeerrem en versnellingsbak; ding dat vorige keer vervangen is. Het ding is niet kapot maar de software herkent de onderdelen niet. Renault nl erbij geweest en die zegt; herprogrammeren of update kan niet, vervang maar weer die regelunit. Is inmiddels besteld, maar zoals zo vaak, onbekende levertijd. Ze schatten het op enkele weken. Auto staat dan 2.5 maand bij de garage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rteske
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 nov 2023 13:19
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door rteske »

Kan je daar geen juridische stappen inzetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marcello
lid
lid
Posts in topic: 11
Berichten: 287
Lid geworden op: 08 okt 2016 15:08
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door Marcello »

Toch wel heel vreemd dat de ene berijder niets dan vervelende problemen heeft met zijn wagen en de andere weer niet. Ik rij al vanaf maart 2023 probleemloos en met supers veel plezier in mij Austral rond. (Snel afkloppen op een stuk hout). Enige tot op heden dat hij nieuwe boetiek heeft gekregen tijdens de eerste onderhoudsbeurt afgelopen maand. En we krijgen nieuwe spiegel-kappen, maar die moesten eerst besteld worden.

Heel veel succes met de afwikkeling, Renault kennende doen ze dat erg netjes, dit heeft mij een setje winterbanden opgeleverd bij mijn vorige wagen de grand scenic, daar had ik veel technische problemen mee.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech Full Hybrid 200, Full options. 03-2023. Kleur Bleu Iron, Panoramisch glazen dak, Harman Kardon, Draadloze oplader, Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit, 4control advanced, Head-up display, Matrix LED lampen, Afneembare Trekhaak.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



LWG
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 11
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jan 2024 23:55
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door LWG »

CapturIvoire schreef: 15 apr 2024 17:45
by the way er zit een daimler motor in de Austral, misschien toch taal verwarring met elkaar
De 3 cilinder motor in de Austral is absoluut geen Daimler(Mercedes) ontwikkeling maar een rasechte Renault motor.
Deze motor is samen ontwikkeld met DAIMLER,...maar de Duitser hadden de overhand er in, want het was een kadootje van hun voor Renault, want in alle Mercedes A en B zitten Renault motoren :o
in elk geval de auto loopt weer als een zonnetje en geniet er weer elke dag van,..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



lsluysve
Lid
Lid
Posts in topic: 15
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 okt 2023 10:43
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door lsluysve »

Mijn Austral staat op naam van mijn BV; geen consumentenrecht dus. Desalniettemin wel Mijn onvrede bij Renault ( netjes en zakelijk) kenbaar gemaakt, inmiddels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



rteske
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 nov 2023 13:19
Actief als: particulier

Re: Weinig plezier aan Austral

Bericht door rteske »

Zou niet weten wat het verschil is. Mag hem niet terug brengen. Wanneer er iets is dan moet renault nl eerst goedkeuring geven. Motor loopt gewoon ..... gewoon verkeerd berekend. Voor de mensen die het goed vind rijden heel fijn echt waar maar is het wel echt zo. Ik heb eens in iemands andere austral gereden en melde dat hij nergens last van had. Nou ik merkte gelijk de zelfde problemen. Het is maar wat je merkt en accepteert.
Maar voor die 50k mogen ze echt wel iets meer geven en doen.
Onnodige citaten verwijderd.

Als u reageert direct op het voorgaande bericht, kunt u hieronder bij "Snelle reactie" uw bericht schrijven.
Of met de knop "Plaats reactie". Moderator

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
  • Benzinegeur Austral
    door TomD » » in Austral
    64 Reacties
    4313 Weergaves
    Laatste bericht door AlbertW
  • Met Austral boven de 130 km/uur rijden
    door lsluysve » » in Austral
    7 Reacties
    1839 Weergaves
    Laatste bericht door Marcello
  • Spookgedrag binnenverlichting Austral
    door Arjandijkstra » » in Austral
    6 Reacties
    962 Weergaves
    Laatste bericht door Arjandijkstra
  • Trekhaak voor Austral
    door coolNL » » in Austral
    13 Reacties
    2257 Weergaves
    Laatste bericht door Mohvstral
  • Terugroep actie Austral via app
    door michielsanders » » in Austral
    31 Reacties
    4179 Weergaves
    Laatste bericht door Austral200user
  • Twijfel aanschaf Austral
    door Dekwoje » » in Austral
    6 Reacties
    1002 Weergaves
    Laatste bericht door SpaceXp626
  • Winterbanden Austral Iconic
    door Frobeltech » » in Austral
    7 Reacties
    1010 Weergaves
    Laatste bericht door Frobeltech