Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Bedankt voor de tip, die van mij blijkbaar ook zoals ik het lees":{"Nav SW version":"nav18.06.10_stabi_2021.42.1",".Alliance Connect toolbox unable to respond to your request... Onderwerp is opgelost
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 mar 2024 20:08
- Actief als: particulier
Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...
Ik heb van Renault de onderstaande reactie ontvangen, waarmee ik de navigatiekaart voor Nederland vandaag heb kunnen updaten. OTA dus de auto heeft deze update zelf binnengehaald.
Update van de overige landen moet wel via usb stick en dat lukt nog steeds niet (Alliance Toolbox zegt dat de kaarten up to date zijn en dat kan niet kloppen omdat deze al minstens een jaar niet meer geupdate zijn).
Vanuit het hoofdkantoor te Parijs heb ik zojuist een reactie ontvangen.
Zij willen u verzoeken om onderstaande uit te voeren:
1. Ga naar uw auto en zet het Easy Link systeem aan
2. Ga naar Gegevensuitwisseling [Menu - Instellingen - Systeem - Apparaatbeheer - Gegevensverzameling OFF/ON]
3. Zet de Gegevensverzameling UIT
4. Zet de auto uit en sluit de deuren en zorg ervoor dat de autosleutel niet binnen 15 meter van uw auto is
5. Wacht 15 minuten
6. Ga naar uw auto en zet het Easy Link systeem aan
7. Ga naar Gegevensuitwisseling [Menu - Instellingen - Systeem - Apparaatbeheer - Gegevensverzameling OFF/ON]
8. Zet de Gegevensverzameling weer AAN
9. Start de (elektro) motor voor minimaal 5 minuten(indien u een langere rit wil/moet maken is dit mogelijk)
10. Zet de (elektro) motor uit en dan weer aan
11. Ga naar Software update [Menu - Info - Systeem - Software update]
12. Druk op "Zoeken naar updates"
Hierna zou u een normale kaartupdate moeten kunnen uitvoeren.
Update van de overige landen moet wel via usb stick en dat lukt nog steeds niet (Alliance Toolbox zegt dat de kaarten up to date zijn en dat kan niet kloppen omdat deze al minstens een jaar niet meer geupdate zijn).
Vanuit het hoofdkantoor te Parijs heb ik zojuist een reactie ontvangen.
Zij willen u verzoeken om onderstaande uit te voeren:
1. Ga naar uw auto en zet het Easy Link systeem aan
2. Ga naar Gegevensuitwisseling [Menu - Instellingen - Systeem - Apparaatbeheer - Gegevensverzameling OFF/ON]
3. Zet de Gegevensverzameling UIT
4. Zet de auto uit en sluit de deuren en zorg ervoor dat de autosleutel niet binnen 15 meter van uw auto is
5. Wacht 15 minuten
6. Ga naar uw auto en zet het Easy Link systeem aan
7. Ga naar Gegevensuitwisseling [Menu - Instellingen - Systeem - Apparaatbeheer - Gegevensverzameling OFF/ON]
8. Zet de Gegevensverzameling weer AAN
9. Start de (elektro) motor voor minimaal 5 minuten(indien u een langere rit wil/moet maken is dit mogelijk)
10. Zet de (elektro) motor uit en dan weer aan
11. Ga naar Software update [Menu - Info - Systeem - Software update]
12. Druk op "Zoeken naar updates"
Hierna zou u een normale kaartupdate moeten kunnen uitvoeren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 8
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 mar 2024 19:28
- Actief als: particulier
Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...
Bedankt voor de tip. Ik heb de procedure zoals omschreven uitgevoerd. Het systeem zocht wel naar updates en gaf uiteindelijk de melding dat het systeem up to date was. Ik heb de kaart even gecontroleerd en de nieuwe weg die hier al enkele jaren ligt staat er nog steeds niet op. Hoe kun jij zien dat je systeem een nieuwe kaart heeft binnengehaald?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 mar 2024 20:08
- Actief als: particulier
Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...
Hij gaf bij mij eerst de melding dat er nieuwe software werd binnengehaald. Daarna kon ik zien dat de kaart van Nederland werd bijgewerkt (melding “bezig met bijwerken”).
Op onze V1 hardware kun je helaas niet zien welke kaartversie er op staat of wordt geïnstalleerd dus dat weet ik ook niet.
Vervelend dat het bij jou ook op deze manier nog steeds niet werkt. Maar ik ben ook nog niet tevreden, ik woon in de grensregio en wil minimaal kaarten van België en Duitsland ook up tot date hebben en dat werkt nog steeds niet via de Alliance Toolbox (en OTA kan sowieso niet met andere landen dan Nederland).
Op onze V1 hardware kun je helaas niet zien welke kaartversie er op staat of wordt geïnstalleerd dus dat weet ik ook niet.
Vervelend dat het bij jou ook op deze manier nog steeds niet werkt. Maar ik ben ook nog niet tevreden, ik woon in de grensregio en wil minimaal kaarten van België en Duitsland ook up tot date hebben en dat werkt nog steeds niet via de Alliance Toolbox (en OTA kan sowieso niet met andere landen dan Nederland).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 8
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 mar 2024 19:28
- Actief als: particulier
Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...
Ik heb nog steeds contact met Renault en zij zullen mij laten weten welke kaarversie is uitgelezen uit mijn aangeleverde gegevens.
Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 622
- Lid geworden op: 13 apr 2019 07:37
- Actief als: particulier
Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...
Dan loop je wat versies achter denk ik, op mijn (net nieuw geleverde) Captur staat: "Nav SW version" : "nav22.03_stabi_2023.11.3"
(overigens moest ik nog wel de kaarten updaten naar versie 2024.V1 met de USB stick)
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Noir Etoile
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 8
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 mar 2024 19:28
- Actief als: particulier
Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...
Klopt inderdaad, Auto is van november2019 en heb hem gekocht in december 2022.Vorig jaar juni update uitgevoerd met USB stick wat ook is gelukt.
Daarna diverse keren weer geprobeerd maar gaf steeds aan dat het systeem up to date was. Dan kun je ook niet updaten. In februari dit jaar kreeg ik een storingsmelding. Inmiddels is dit verholpen maar geeft nog steeds aan dat het systeem up to date is.
Daarna diverse keren weer geprobeerd maar gaf steeds aan dat het systeem up to date was. Dan kun je ook niet updaten. In februari dit jaar kreeg ik een storingsmelding. Inmiddels is dit verholpen maar geeft nog steeds aan dat het systeem up to date is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 mar 2024 20:08
- Actief als: particulier
Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...
Ik moet Renault overigens toch wel credits geven voor de manier waarop ze mijn probleem proberen op te lossen.
Ik werd gisteren actief gebeld door een medewerker om de vragen of de oplossing die ik op de vorige pagina gepost had, mijn probleem had verholpen.
Vandaag werd via Renault in Parijs verzocht om een nieuwe fingerprint te maken op de usb stick en deze door te sturen, zodat ze hopelijk ook nog ook nog voor een oplossing kunnen zorgen waardoor ik ook de andere kaarten kan updaten.
Hopelijk levert dit ook nog iets op voor de mensen die vergelijkbare problemen als ik hebben.
Ik werd gisteren actief gebeld door een medewerker om de vragen of de oplossing die ik op de vorige pagina gepost had, mijn probleem had verholpen.
Vandaag werd via Renault in Parijs verzocht om een nieuwe fingerprint te maken op de usb stick en deze door te sturen, zodat ze hopelijk ook nog ook nog voor een oplossing kunnen zorgen waardoor ik ook de andere kaarten kan updaten.
Hopelijk levert dit ook nog iets op voor de mensen die vergelijkbare problemen als ik hebben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 8
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 27 mar 2024 19:28
- Actief als: particulier
Re: Alliance Connect toolbox unable to respond to your request...
Inderdaad positief van Renault, je krijgt daar een goed gevoel bij dat je klacht wel serieus genomen wordt en naar een oplossing wordt gezocht.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 621 Weergaves
-
Laatste bericht door Renault tech
-
- 0 Reacties
- 621 Weergaves
-
Laatste bericht door LeoV