Dealer wil de Zoe LBC niet updaten

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan

Topic author
lolligeaap
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2024 01:11
Actief als: particulier

Dealer wil de Zoe LBC niet updaten

Bericht door lolligeaap »

Goedendag allemaal, we zijn sinds een kleine twee weken in het bezit van een Renault Zoe R135 uit 2020.
We zijn er erg blij mee en de auto rijdt heerlijk. Het viel ons wel op dat het bereik niet echt super is. We halen gemiddeld rond de 220-240km. Ik snap dat het wat kouder is en dat dat het bereik wat drukt, maar het is nogal een verschil met de range die Renault zelf aangeeft. Met een pedaal-reset komt de GOM op een bereik van 320km.

Ik heb daarom wat gezocht en kwam een aantal posts tegen over updates van LBC1/2. Met mijn interesse gewekt kwam ik ook het mooie programma CanZe tegen waarmee onder andere de SOH, firmwareversies etc uit te lezen zijn. Na het kopen van een dongle en het uitlezen van de auto kom ik er achter dat de accu nog een SOH heeft van 93,2% en de firmwareversies van de LBC’s 530 zijn. Deze kunnen dus in principe geüpdatet worden.
Tijdens het zoeken kwam ik ook een issue met het energy info scherm tegen. Ik wist niet dat er zoiets op zat, maar inderdaad ik heb ook een zwart scherm zonder informatie. Wederom te fixen met een update. Ondertussen had ik ook al de ACTIS nummers voor de fixes gevonden: 64453, 64756 en 64273.

Met deze informatie ben ik dus vrolijk naar de dichtstbijzijnde dealer geweest waar ik tegen een muur van onwil liep. Ze wilde er niks van weten, het kon niet, wilde me ook niet verder helpen en ga zo maar door. Het verbaasde me eerlijk gezegd een beetje.
Ik door naar dealer 2, maar die had blijkbaar geen ZE tech, kan gebeuren. En door naar dealer 3, waar ik na een lange discussie een afspraak kan maken om er naar te laten kijken. Zonder garanties natuurlijk en ik zou pas begin mei terecht kunnen…

Nu is mijn vraag: hebben sommigen van jullie vergelijkbare updates uit laten voeren en bij welke dealers was dat dan? Ik ben namelijk erg benieuwd. Ik woon in de buurt van Alkmaar.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht