AC laden kan dit......


Topic author
Harley2Zoe
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mei 2024 12:57
Actief als: particulier

AC laden kan dit......

Bericht door Harley2Zoe »

Hallo
Sinds gister in het bezit van een Zoe van 2015 (Q210), volgeladen van de garage meegenomen en onderweg moest ik wel bij laden, afstand die ik moest afleggen was ruim 150km.

De laadpaal was een 22kw en telkens de status check de verbinding op mijn auto.
Omdat ik een behoorlijke afstand moest rijden en nog 41km aan stroom had wilde ik toch ergens bij kunnen laden.
Na wat km gereden te hebben weer een laadpaal (wand) opgezocht en aangekoppeld, wederom zelfde melding.
De paniek begon al aardig om te slaan want moest nog zo'n 105 km met rond de 38kw ga ik dus niet redden.
De wegenwacht gebeld en stond toen in Utrecht, je raad het al wachttijd 120min, zowaar een half uur gewacht en bedacht mij stel ze kunnen mij helpen dan laden ze misschien wat bij en kom ik nog niet op plaats van bestemming. Dus wegenwacht gemeld en afgemeld.
Vervolgens de reis vervolgt en met nog 21kw erop wilde ik het risico niet nemen om te stranden op de snelweg en ben bij Barneveld eraf gegaan.
Even in de app gekeken van Google maps (laadpalen) en daar er een opgezocht. Een 11kw paal en Ik sluit nogmaals aan en denk dan bel ik nogmaals de wegenwacht en na het aansluiten werkt het gewoon. Snap er helemaal niks van. Niet meer gebeld en door geladen tot 63% en daar kon ik mee thuis komen. Toen in de buurt gekeken naar een laadpaal en vond er een met een snelheid van 22kw want moest een uur later al weer weg. Aangesloten en top binnen 40 min op 93%. U snapt het al ik zie door de bomen het bos niet meer. Uiteindelijk komt nu mijn vraag...............

Vlak bij mijn wijk zit er een MacDonalds en daar staat een lader met 3 verschillende stekkers.
Een daarvan past op mijn auto (menneke type 2) maar er staat bij AC 43kw, nu weet ik dat mijn auto een Q210 is en dat hij Quickcharge heeft (kan) maar is de AC wel ok. Wie O Wie heeft die ervaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht