Update en hulp gevraagd

Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Ruud30
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 apr 2014 21:53
Actief als: particulier

Update en hulp gevraagd

Bericht door Ruud30 »

Goedendag,

Gisteren heb ik een berichtje geplaatst over een blower die het niet deed. Vandaag hebben we de weerstand vervangen! Stekker aansluitingen waren gesmolten en zwart! Na alles weer in elkaar gezet te hebben zitten we met het volgende probleem..

Geen massa op het bedieningspaneel van de kachel.
Geen massa op sigaretten plug.
Geen remlichten.
Geen binnenverlichting.
Geen stuurbekrachtiging (melding stuurbekr controleren)
Melding verlichting controleren.
Melding electrisch defect.

Verder popt bij het uitlezen de melding P0500 naar voren, dit zou de snelheidssensor moeten betreffen. Kan kloppen want de snelheidsmeter staat normaal op 00 en nu 2 streepjes.

Verder gaat starten prima, alleen de motor weer uitzetten is bijna onmiddellijk omdat de auto de sleutelkaart niet herkend!

We hebben het hele spul doorgemeten en op de benoemde punten hebben we totaal geen spanning , ook niet in de zekering kast..

Hebben wij ergens een relais over het hoofd gezien? Sommige hebben het over een bruin relais onder het dashboard?

Zekeringen bij de accu waren allemaal in tact ook de hele kleintjes! Ik snap er niks meer van maar het euvel is begonnen na het loskoppelen van de oude kachel weerstand.

Hopelijk heeft iemand de gouden tip voor ons.

Alvast bedankt ,

Mvg Ruud

Toegevoegd in 3 minuten 57 secondes:
Renault scenic
2.0 16V bj 2007

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ruud30
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 apr 2014 21:53
Actief als: particulier

Re: Update en hulp gevraagd

Bericht door Ruud30 »

Vandaag de stekker doorgesoldeerd!! Het raam achter werkt weer naar behoren... Echter de rest van de problemen zijn hiermee niet opgelost helaas..

Nog altijd melding over electronisch defect en stuurbekrachtiging controleren (werkt niet) remlichten en binnenverlichting werkt niet. 12v plug en display kachel werken ook niet. Radio daarin tegen werkt weer wel.. had iets gelezen over de radio zekering die meerdere dingen aanstuurt maar deze ik ook ok..

Iemand nog de gouden tip waar ik kan zoeken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht