HELP Kaartupdates buitenland in Easy Link lukt niet

Plaats reactie

Topic author
Adfur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Laatste bezoek: 09 aug 2024 11:26
Actief als: particulier

HELP Kaartupdates buitenland in Easy Link lukt niet

Bericht door Adfur »

Ik heb voor mijn Captur 2020 (recent aangeschaft) 3 jaar kaartupdates aangeschaft. Nederland heeft hij automatisch binnengehaald en werkt goed. Ik wil ook een aantal andere landen updaten. Als ik kijk bij de software zie ik dat de buitenlandse kaarten niet zijn geactiveerd en alleen via je pc en vervolgens via usb stick in het systeem gezet kunnen worden. Ik heb op een 32G usb stick de autogegevens binnen gehaald vervolgens ingeladen in de Alliance Connect Toolbox. Dan zegt hij dat de kaarten up to date zijn en update niet noodzakelijk is. Als ik de Vin code ingeef zegt hij dat de gegevens verouderd zijn Ik kan dus nergens de buitenlandse kaarten downloaden. Kan iemand mij uit de brand helpen?
Ik heb gisteren de automatische update van Nederland binnengekregen. Kan het soms zijn dat het even duurt voordat e.e.a. geactiveerd kan worden?
Captur II; 2020 TCE 155 EDC GPF Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Capsnarf
lid
lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 03 jul 2024 11:38

Re: HELP Kaartupdates buitenland in Easy Link lukt niet

Bericht door Capsnarf »

Bij mij moest de dealer nog een extra stapje in het systeem doen volgens RN. Dat werd gedaan en toen ging het goed.
Dat je NL wel binnen hebt is dan wel een beetje strijdig hiermee...
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Adfur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Adfur »

Zou het soms kunnen zijn dat de Europakaarten nog up to date waren en de Nederlandse een nieuwe update had? Ik heb Renault gebeld en die gaven in een mailtje aan wat ik moest doen, maar dat was precies wat ik al gedaan had.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Capsnarf
lid
lid
Laatste bezoek: 03 jul 2024 11:38

Bericht door Capsnarf »

De meeste recente kaarten staan in Easylink als 2024 V2. Bij mij is dit voor alle landen. Dan kan je zien of de kaarten wel of niet up-to-date zijn .
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Adfur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Adfur »

Ik heb alle menu's nagekeken, maar ik kan nergens zien welke versie de kaarten hebben. Als ik bij info en vervolgens kaartupdates kijk, zie ik dat alleen Nederland is geactiveerd. Tik ik hierop of op een ander land dan geeft hij geen info over b.v. de kaartversie. Ik denk dat er alleen verlopen buitenlandse kaarten instaan, want als ik b.v. naar de verkeersinfo Duitsland kijk op de kaart, moet je overal picto's van wegwerkzaamheden zien, maar die zie ik alleen in Nederland.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rey_a
Lid
Lid
Laatste bezoek: 05 jul 2024 11:13

Bericht door rey_a »

Niet dat het direct helpt met uw probleem, maar ik heb indertijd op een Duits forum gelezen dat Renault 2 types hardware heeft gebruikt voor zijn multimediasysteem in de Captur II. En dit tot en met 2021 of zo.
Bij het type 1 hardware, is het niet mogelijk om de kaartversies te bekijken in Easylink in de auto. Bij type 2 hardware kan dat wel.
Type 2 hardware werd sowieso gebruikt als de auto micro hybride motor ondersteuning heeft, of als ie voorzien is van een groot (10 inch of zo) digitaal tellerscherm.
Nieuwere Captur's (van voor de recente facelift) kregen enkel nog type 2 hardware
Mogelijk hebt U dus type 1 hardware vermits U geen kaartversies kunt zien. Geen idee of er een verband is met het niet kunnen updaten van de kaartversies.

Ik begrijp niet goed wat U bedoeld als U schrijft dat alleen de kaart van Nederland is geactiveerd ???

Update: in onderstaande link schrijft 'Renault Tech' dat de huidige kaartversies enkel beschikbaar zijn als de laatste versie van Easylink in de auto geïnstalleerd is. Mogelijk heeft dat er mee te maken ??? Maar misschien toch best eens het probleem voorleggen aan de Dealer ...

update-easylink-kaarten-t37669.html

In onderstaande link vind U een overzicht van de verschillende softwareversies van Easylink zelf (niet de kaarten). Branch 1 / Branch 2 slaat op die Type 1 of Type 2 hardware waar ik eerder over schreef.
Als U op de auto even kijkt welke Easylink software versie U draaien hebt, en die dan opzoekt in onderstaande link, ziet U direct of U Type 1 of Type 2 hardware hebt en of U de laatste softwareversie hebt. Merk op dat voor Type 2 hardware er al een hele tijd geen updates meer zijn uitgebracht.

https://www.gps-rlink.com/easy-link/eas ... e-version/

mvg
Rudy
Captur TCe 140 EDC, Initiale Paris, Blanc Nacré/Noir Etoilé
Besteld 15/01/21 - Geproduceerd 24/02/21 - Bij dealer 18/03/21 - Afgeleverd 30/03/21
Easylink versie 283C37784R (10/01/2024 bij dealer geïnstalleerd), LOT 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Adfur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Adfur »

Ik heb het nagekeken en heb dus hardware type 1.6, laatste update 29/07/22, betreft een Captur II van 2020
Als ik bij de kaartinfo kijk, dan zie ik alleen bij Nederland een tekentje staan dat hij is geupdated en dat klopt ook, want ik krijg alle verkeersinfo uit Nederland nu ook binnen. Bij alle andere landen staat dit tekentje niet. Als ik de fingerprint van de auto in de Renault Alliace tool stop, dan krijg ik de mededeling "Your cartography is already up to date for your vehicle; no update is necessary. (0107)" Maar dit klopt niet, want de vorige slimme navigatie is in augustus vorig jaar verlopen, dit kan ik zien in My Renault bij "verlopen contracten". Er zijn sinds die tijd diverse kaartupdates geweest heb ik begrepen. Ze hebben na sluiten van een nieuw contract nu op afstand Nederland verstuurd, en ik kreeg op mijn dashboard de vraag of ik die wilde installeren wat ik gedaan heb. In My Renault staat ook duidelijk dat ik 3 jaar slimme navi heb.
Ik ga de firma Renault maar weer eens bellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rey_a
Lid
Lid
Laatste bezoek: 05 jul 2024 11:13

Bericht door rey_a »

Of je verkeersinformatie van een land binnenkrijgt staat volgens mij volledig los van het feit of de kaart geupdated is of niet.
Het feit dat de slimme navigatie verlopen was in augustus vorig jaar hoeft volgens mij ook niet te betekenen dat er geen kaartupdates daarna zouden geïnstalleerd zijn. Mijn slimme navigatie was verlopen eind maart dit jaar en begin vorige maand heb ik toch de recente kaartupdates kunnen installeren en dit dus zonder actief abonnement. Geen flauw idee of dit normaal is of een bug in de software die dat mogelijk maakte, maar de kaartupdates zijn wel zonder probleem geïnstalleerd.
In dit forum zijn er recentelijk nog meldingen gekomen van mensen met een gelijkaardig probleem als dat van U (dat de Alliance Toolkit via de USB stick aangeeft dat er geen updates zijn en via VIN dat de informatie te oud is) maar daar is bij mijn weten hier nog geen oplossing voor verschenen. Dus mogelijk moet een Dealer een oplossing brengen ...
Captur TCe 140 EDC, Initiale Paris, Blanc Nacré/Noir Etoilé
Besteld 15/01/21 - Geproduceerd 24/02/21 - Bij dealer 18/03/21 - Afgeleverd 30/03/21
Easylink versie 283C37784R (10/01/2024 bij dealer geïnstalleerd), LOT 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Adfur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Adfur »

Heb Renault gebeld, die vertelden dat als ik de mededeling kreeg dat de kaarten up to date zijn, de laatste versies geïnstalleerd zijn. Het aanmelden met het VIN nummer werkt niet, is een fout in hun systeem. Alleen met de USB fingerprint kun je kijken en updaten. Het is dus een kwestie van af en toe middels een USB stick de fingerprint downloaden en kijken of er een update is. Het teken wat bij de kaart van Nederland staat betekent dat deze kaart het voorkeurland is.Voor mij is alles nu duidelijk. Forumleden bedankt voor uw reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Adfur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Adfur »

Zie in een ander item op dit forum dat er wel degelijk updates moeten zijn, vaaf november vorig jaar 3 stuks. Het contract voor de slimme navi van de vorige eigenaar liep tot augustus 2023, dan moeten er updates zijn. Heb de dealer gebeld, die zegt het niet te weten, maar dat het misschien even duurt voordat e.e.a. is geactiveerd door Renault. Wederom Renault NL gebeld, die waren druk en mailen mij terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Adfur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door Adfur »

Heb de vriendelijke dame van Renault Nederland weer gesproken. Volgens haar zijn updates afhankelijk van welke versie Easy Link systeem je hebt, ik heb een oudere versie (1.6). Deze versie wordt pas ergens in augustus geupdated, dus 1x per jaar, want ik heb de buitenlandse kaarten van augustus van vorig jaar erop staan. Ze heeft nog in het systeem gekeken en ziet dat alles van mijn auto op groen staat en dat gisteren de laatste connectie was. Dus we wachten af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 12 sep 2024 13:14

Bericht door Pepone »

Hebben wij dezelfde dame gesproken denk ik.

Heeft mij vorige week goed geholpen met een connectie probleem tussen smartphone en Zoë.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
Kleur: Blanc Glacier 369

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Adfur
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Re: HELP Kaartupdates buitenland in Easy Link lukt niet: GELUKT

Bericht door Adfur »

Na iedere dag even kijken zag ik via Alliance Connect dat er een fullmap update was. Deze op USB stick binnengehaald, duurde in totaal ca 50min. Vervolgens met draaiende motor was alles in 20 minuten geupdated in de Captur. Na het installeren gaf hij aan dat Nederland het voorkeursland was en dat die kaart automatisch worden geupdated.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

IanMoone
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 31 aug 2024 13:27

Bericht door IanMoone »

Adfur dat Nederland je voorkeurs land is normaal,omdat Nederland je het land waar je auto geregistreerd is.
:idea: Moderator Renault App :!:

In bezit
Renault Clio V 1.0 TCE 100 (B7MT)
Type : Intens
Kleur : Rouge Flammé
Bouwjaar : 2020
In bezit : 12-2021
Brandstof: Benzine

Gehad Dacia Sandero ( heeft vrouw nu)
Gehad Renault Modes

Link:
BBcode: