Espace aanschaffen?
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 nov 2008 10:01
Espace aanschaffen?
Goedendag allen,
In verband met gezinsuitbreiding (straks 3 kids) zijn wij opzoek naar een andere auto, een met (minstens) 3 volwaardige zitplaatsen met 3-punts gordels achterin. Al snel stond een Espace om mijn lijstje, want deze "lijkt" toch erg ruim.
Omdat ik tot nu toe alleen maar in duitse wagens heb gereden ben ik eens gaan zoeken op internet en gaan informeren bij verschillende 'occasion-boeren', jeetje... dat is schrikken zeg. Ik kom erg veel veel voorkomende problemen tegen en het ergste is dat deze niet eens worden ontkracht door de verkopers.
Mijn vraag is nu... is deze auto echt zo slecht of zijn deze verhalen erg opgeblazen en zou je best een Espace kunnen kopen. oftewel ... moet je geluk hebben met een goede of gewoon pech met een slecht.
Ik kijk naar een Espace > 2002 met <= 150.000 km, bezine (bv 2.0T). De problemen die ik veel tegen kom,
*) Turbo
*) Electronica in het algemeen
*) Versnellingsbakken
*) Erg hoge kosten bij vervangen distributie riem
Hoewel ik me realiseer dat jullie renault-fans zijn (en mogelijk niet geheel objectief ) hoop ik hier toch wat wijzer te worden en mogelijk wat tips te krijgen waar ik vooral op moet letten.
Alvast hartelijk dank voor de reacties,
gr. Walter
In verband met gezinsuitbreiding (straks 3 kids) zijn wij opzoek naar een andere auto, een met (minstens) 3 volwaardige zitplaatsen met 3-punts gordels achterin. Al snel stond een Espace om mijn lijstje, want deze "lijkt" toch erg ruim.
Omdat ik tot nu toe alleen maar in duitse wagens heb gereden ben ik eens gaan zoeken op internet en gaan informeren bij verschillende 'occasion-boeren', jeetje... dat is schrikken zeg. Ik kom erg veel veel voorkomende problemen tegen en het ergste is dat deze niet eens worden ontkracht door de verkopers.
Mijn vraag is nu... is deze auto echt zo slecht of zijn deze verhalen erg opgeblazen en zou je best een Espace kunnen kopen. oftewel ... moet je geluk hebben met een goede of gewoon pech met een slecht.
Ik kijk naar een Espace > 2002 met <= 150.000 km, bezine (bv 2.0T). De problemen die ik veel tegen kom,
*) Turbo
*) Electronica in het algemeen
*) Versnellingsbakken
*) Erg hoge kosten bij vervangen distributie riem
Hoewel ik me realiseer dat jullie renault-fans zijn (en mogelijk niet geheel objectief ) hoop ik hier toch wat wijzer te worden en mogelijk wat tips te krijgen waar ik vooral op moet letten.
Alvast hartelijk dank voor de reacties,
gr. Walter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
De eerste jaren van de Espace IV zijn inderdaad wat storingsgevoeliger op het gebied van de elektronica.
Hetzelfde verhaal als bij de eerste Laguna's II.
De turbo is vooral bij de diesels een probleem, bij de benzine versies is er mij zo niks van bekend.
Versnellingsbakken klopt ook al zijn deze na een revisie weer goed voor vele tienduizenden kilometers.
Distributieriem is niet echt goedkoop maar dat is ook bij andere auto's het geval.
Ze gaan daarentegen wel 120.000 km mee, en dat zie ik ook wel eens veel minder.
Antonio.
Hetzelfde verhaal als bij de eerste Laguna's II.
De turbo is vooral bij de diesels een probleem, bij de benzine versies is er mij zo niks van bekend.
Versnellingsbakken klopt ook al zijn deze na een revisie weer goed voor vele tienduizenden kilometers.
Distributieriem is niet echt goedkoop maar dat is ook bij andere auto's het geval.
Ze gaan daarentegen wel 120.000 km mee, en dat zie ik ook wel eens veel minder.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
onlangs hetzelfde proces doorgemaakt en met succes omdat we nu eigenaar zijn van een grand-espace uit 01-2004. Deze hebben we bij een merkdealer gekocht. Ja inderdaad, wellicht teveel voor betaald maar....
de km-stand was 103k en in januari wordt ze 5: daarmee hebben we 12 maanden garantie (ipv 6) De distributie is daarom vervangen bij aanschaf en zo zijn er meerdere kleine puntjes die aangepast zijn (lakschade ed). Ook heeft geholpen dat we de historie hebben opgevraagd bij de originele verkoper. Hieruit bleek dat de turbo inderdaad kapot was geweest en vervangen in juli 2006. Met ingang van het nieuwere type (medio 2006) is ook een andere turbo standaard geworden die beter schijnt te zijn. Voorlopig hebben we geen problemen en anders beroep ik mij op de garantie
kortom:
probeer de historie te achterhalen (kijk ook in de serviceboekjes), ga af op je gevoel of de auto fris is. Pech kunnen we allemaal hebben.
Mocht je nog meer willen eten, stuur maar een pb'tje
Reynier
de km-stand was 103k en in januari wordt ze 5: daarmee hebben we 12 maanden garantie (ipv 6) De distributie is daarom vervangen bij aanschaf en zo zijn er meerdere kleine puntjes die aangepast zijn (lakschade ed). Ook heeft geholpen dat we de historie hebben opgevraagd bij de originele verkoper. Hieruit bleek dat de turbo inderdaad kapot was geweest en vervangen in juli 2006. Met ingang van het nieuwere type (medio 2006) is ook een andere turbo standaard geworden die beter schijnt te zijn. Voorlopig hebben we geen problemen en anders beroep ik mij op de garantie
kortom:
probeer de historie te achterhalen (kijk ook in de serviceboekjes), ga af op je gevoel of de auto fris is. Pech kunnen we allemaal hebben.
Mocht je nog meer willen eten, stuur maar een pb'tje
Reynier
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Ik sta op punt mijn espace IV in te ruilen (1993 2.0 l turbo automaat) . 120.000 km gereden en net apk en grote beurt gehad inclusief vervanging distributieriem. Heb er een beetje genoeg van. 2 x turbo kapot tijdens vakantie en 1 keer volledige elec uitval. Ik rij nu met geknepen billen wanneer het volgende pech komt. Overigens heb ik een originel Renault fietsendrager voor bevestiging op de dak/achterklep. Wie heeft interesse? Bong
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2668
- Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
- Actief als: particulier
Dus ik was niet de enige met Turbo problemen. Bij mij hadden ze de nieuwe niet goed geïnstalleerd, belachelijk. Bij een eigen garage laten repareren. Heb ook nog een 3.5 V6, is veel beter! Japanse motor en versnellingsbak, kan niet stuk.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 nov 2008 10:01
Hartelijk dank allemaal voor jullie reactie. Ik blijf op zoek en zal hier mijn voortgang melden voor de geintresseerden.
gr. Walter
gr. Walter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2668
- Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
- Actief als: particulier
Ik moet er wel even bij zeggen dat de 2.0T eigenlijk een langeafstandsauto is. het probleem is dat de Turbo aan de achterkant van de motor zit. Deze wordt dus snel erg heet. Als je een 2.0T rijd kan ik aanbevelen om de eerste paar kilometers de Turbo zo min mogelijk te gebruiken (rustig warm laten worden) en dan pas het gas wat open gooien, in plaats van hard weg rijden. Ook als je bijna op de bestemming bent de laatste kilometer de turbo wat af laten koelen, dan gaat deze veel langer mee. Gewoon bij iedere rit.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 02 nov 2008 10:01
mmmm.... dat wordt lastig Niet dat ik zo'n onbehouden rijder ben, maar ik ben ook werkzaam bij de vrijwillige brandweer hier en soms moet je dus even opschieten met een koude motor. De rit is nog geen kilometer lang, dus warm laten worden is er niet echt bij.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
oe, dat is wel erg slecht voor de motor!csharp schreef:mmmm.... dat wordt lastig Niet dat ik zo'n onbehouden rijder ben, maar ik ben ook werkzaam bij de vrijwillige brandweer hier en soms moet je dus even opschieten met een koude motor. De rit is nog geen kilometer lang, dus warm laten worden is er niet echt bij.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 02 mar 2005 15:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
een motor eerst op temperatuur rijden is altijd verstandig als je er lang van wilt genieten. Dit kost nomaal gesproken zo'n 10 km. Ik zou voor die ene km zowieso de fiets pakken
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 1-hit-wonder
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 nov 2008 16:35
Tweedehands Espace's tegen schrootprijzen !
Een mooie ruime comfortabele auto als hij rijdt, die veel plaats biedt aan zowel lading als kinderen, en ..... geld!
Je kunt het er n.l. met bakken tegelijk in blijven storten! Uitermate onbetrouwbare auto v.w.b. zo'n beetje alles wat er voor dient te zorgen dat je rijdt. Het is echt niet alleen die turbo die het bij voortduring begeeft. Bij 120.000 km is nu alles al 2 a 3 maal vervangen, en het blijft maar doorgaan. Bij Renault vinden ze het heel normaal dat er bij deze km-stand reeds 3 (lees: DRIE) turbo's vervangen zijn. Auto is een 2.0 Turbo Initiale van 2004, er is altijd rustig mee gereden, en hij kreeg op tijd zijn onderhoud. De slechtste en beroerdste wagen ooit ontwikkeld, voor mij de eerste en voor altijd laatste Renault. Koop een Lada!
Je kunt het er n.l. met bakken tegelijk in blijven storten! Uitermate onbetrouwbare auto v.w.b. zo'n beetje alles wat er voor dient te zorgen dat je rijdt. Het is echt niet alleen die turbo die het bij voortduring begeeft. Bij 120.000 km is nu alles al 2 a 3 maal vervangen, en het blijft maar doorgaan. Bij Renault vinden ze het heel normaal dat er bij deze km-stand reeds 3 (lees: DRIE) turbo's vervangen zijn. Auto is een 2.0 Turbo Initiale van 2004, er is altijd rustig mee gereden, en hij kreeg op tijd zijn onderhoud. De slechtste en beroerdste wagen ooit ontwikkeld, voor mij de eerste en voor altijd laatste Renault. Koop een Lada!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 766
- Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Zelf wilde ik ook een 2.0T aanschaffen en dit is sterk ontraden door de dealer.......
Met het ondebouwde verhaal als wat northwestern al aangaf.
Buiten dit verhaal moet je een turbomotor altijd voorzichtig warmrijden.
Lijkt me dus geen geschikte auto voor iemand die bij de brandweer is.
Met het ondebouwde verhaal als wat northwestern al aangaf.
Buiten dit verhaal moet je een turbomotor altijd voorzichtig warmrijden.
Lijkt me dus geen geschikte auto voor iemand die bij de brandweer is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Oudere Espace's
De nieuwere types Renault Espace hebben inderdaad uiteenlopende storingen, met name electrische storingen.
Als je graag een Espace zou willen, zou je op zoek moeten naar een oer-Espace.
De J11 en J63 zijn in elk geval stukken betrouwbaarder.
Of dat te maken heeft met het feit dat ze door Matra gebouwd zijn? Geen idee.
Ik heb overigens mijn J63 te koop staan.
(aangezien ik dicht bij huis werk, heb ik geen auto meer nodig, vandaar)
Mocht je interesse hebben, kijk dan even naar mijn advertentie elders op deze site.
klik hier voor mijn advertentie
Als je graag een Espace zou willen, zou je op zoek moeten naar een oer-Espace.
De J11 en J63 zijn in elk geval stukken betrouwbaarder.
Of dat te maken heeft met het feit dat ze door Matra gebouwd zijn? Geen idee.
Ik heb overigens mijn J63 te koop staan.
(aangezien ik dicht bij huis werk, heb ik geen auto meer nodig, vandaar)
Mocht je interesse hebben, kijk dan even naar mijn advertentie elders op deze site.
klik hier voor mijn advertentie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2668
- Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
- Actief als: particulier
Re: Tweedehands Espace's tegen schrootprijzen !
dan zal je wel pech gehad hebben... Bij mij is een keer de Turbo vervangen omdat de olie te laat vervangen was, fout van de dealer en netjes vervangen. Kwam er alleen vorige week achter dat er iets niet goed zat, ze hadden een slang verkeerd bevestigd en die was gaan lekken... Stelletje amateurs in die garage ofzo. Maar verder heb ik nooit problemen gehad.Amstelrade schreef:Een mooie ruime comfortabele auto als hij rijdt, die veel plaats biedt aan zowel lading als kinderen, en ..... geld!
Je kunt het er n.l. met bakken tegelijk in blijven storten! Uitermate onbetrouwbare auto v.w.b. zo'n beetje alles wat er voor dient te zorgen dat je rijdt. Het is echt niet alleen die turbo die het bij voortduring begeeft. Bij 120.000 km is nu alles al 2 a 3 maal vervangen, en het blijft maar doorgaan. Bij Renault vinden ze het heel normaal dat er bij deze km-stand reeds 3 (lees: DRIE) turbo's vervangen zijn. Auto is een 2.0 Turbo Initiale van 2004, er is altijd rustig mee gereden, en hij kreeg op tijd zijn onderhoud. De slechtste en beroerdste wagen ooit ontwikkeld, voor mij de eerste en voor altijd laatste Renault. Koop een Lada!
Je kan trouwens beter een Espace hebben dan een Voyager ofzo want die vallen spontaan uit elkaar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Aan de positieve kant, het is een schitterende auto !!
Heb zelf een GrandScenic en ik was laatst bij de dealer en heb staan kwijlen bij een Grand Espace 3,5v6 Initiale.
Wat een ruimte achterin !!! En minimaal drie volwaardige zitplaatsen achterin.
Overigens heeft de GrandScenic ook drie driepuntsgordels achterin.
Heb zelf een GrandScenic en ik was laatst bij de dealer en heb staan kwijlen bij een Grand Espace 3,5v6 Initiale.
Wat een ruimte achterin !!! En minimaal drie volwaardige zitplaatsen achterin.
Overigens heeft de GrandScenic ook drie driepuntsgordels achterin.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 2668
- Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
- Actief als: particulier
Gewoon kopen Socrates, je leeft maar een keer! Het is gewoon een geweldige auto!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Klopt, maar ik Lease de Scenic, ik heb net een Clio gekochtNorthwestern schreef:Gewoon kopen Socrates, je leeft maar een keer! Het is gewoon een geweldige auto!
Aangezien ik 6000 km per jaar met de Clio rij is dat wat zonde om daar een GrandEspace voor te nemen (en duur).
Maar misschien dat de volgende lease auto een Espace wordt, ik moest nu kiezen tussen een fully loaded Scenic of een hele kale Espace. Nu maar de Scenic genomen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 83 Weergaves
-
Laatste bericht door EspaceVI_driver
-
- 1 Reacties
- 190 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 4 Reacties
- 453 Weergaves
-
Laatste bericht door stadium III
-
- 9 Reacties
- 684 Weergaves
-
Laatste bericht door tebbie
-
- 8 Reacties
- 609 Weergaves
-
Laatste bericht door Espace 2013
-
- 5 Reacties
- 641 Weergaves
-
Laatste bericht door dvdk