Espace aanschaffen?

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
csharp
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:01

Espace aanschaffen?

Bericht door csharp »

Goedendag allen,

In verband met gezinsuitbreiding (straks 3 kids) zijn wij opzoek naar een andere auto, een met (minstens) 3 volwaardige zitplaatsen met 3-punts gordels achterin. Al snel stond een Espace om mijn lijstje, want deze "lijkt" toch erg ruim.
Omdat ik tot nu toe alleen maar in duitse wagens heb gereden ben ik eens gaan zoeken op internet en gaan informeren bij verschillende 'occasion-boeren', jeetje... dat is schrikken zeg. Ik kom erg veel veel voorkomende problemen tegen en het ergste is dat deze niet eens worden ontkracht door de verkopers.

Mijn vraag is nu... is deze auto echt zo slecht of zijn deze verhalen erg opgeblazen en zou je best een Espace kunnen kopen. oftewel ... moet je geluk hebben met een goede of gewoon pech met een slecht.

Ik kijk naar een Espace > 2002 met <= 150.000 km, bezine (bv 2.0T). De problemen die ik veel tegen kom,

*) Turbo
*) Electronica in het algemeen
*) Versnellingsbakken
*) Erg hoge kosten bij vervangen distributie riem

Hoewel ik me realiseer dat jullie renault-fans zijn (en mogelijk niet geheel objectief :) ) hoop ik hier toch wat wijzer te worden en mogelijk wat tips te krijgen waar ik vooral op moet letten.

Alvast hartelijk dank voor de reacties,

gr. Walter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

De eerste jaren van de Espace IV zijn inderdaad wat storingsgevoeliger op het gebied van de elektronica.
Hetzelfde verhaal als bij de eerste Laguna's II.

De turbo is vooral bij de diesels een probleem, bij de benzine versies is er mij zo niks van bekend.

Versnellingsbakken klopt ook al zijn deze na een revisie weer goed voor vele tienduizenden kilometers.

Distributieriem is niet echt goedkoop maar dat is ook bij andere auto's het geval.
Ze gaan daarentegen wel 120.000 km mee, en dat zie ik ook wel eens veel minder.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

seep
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 sep 2008 16:57

Bericht door seep »

onlangs hetzelfde proces doorgemaakt en met succes omdat we nu eigenaar zijn van een grand-espace uit 01-2004. Deze hebben we bij een merkdealer gekocht. Ja inderdaad, wellicht teveel voor betaald maar....

de km-stand was 103k en in januari wordt ze 5: daarmee hebben we 12 maanden garantie (ipv 6) De distributie is daarom vervangen bij aanschaf en zo zijn er meerdere kleine puntjes die aangepast zijn (lakschade ed). Ook heeft geholpen dat we de historie hebben opgevraagd bij de originele verkoper. Hieruit bleek dat de turbo inderdaad kapot was geweest en vervangen in juli 2006. Met ingang van het nieuwere type (medio 2006) is ook een andere turbo standaard geworden die beter schijnt te zijn. Voorlopig hebben we geen problemen en anders beroep ik mij op de garantie

kortom:
probeer de historie te achterhalen (kijk ook in de serviceboekjes), ga af op je gevoel of de auto fris is. Pech kunnen we allemaal hebben.

Mocht je nog meer willen eten, stuur maar een pb'tje

Reynier

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bong
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2008 13:20

Bericht door bong »

Ik sta op punt mijn espace IV in te ruilen (1993 2.0 l turbo automaat) . 120.000 km gereden en net apk en grote beurt gehad inclusief vervanging distributieriem. Heb er een beetje genoeg van. 2 x turbo kapot tijdens vakantie en 1 keer volledige elec uitval. Ik rij nu met geknepen billen wanneer het volgende pech komt. Overigens heb ik een originel Renault fietsendrager voor bevestiging op de dak/achterklep. Wie heeft interesse? Bong

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Bericht door Pleiades »

Dus ik was niet de enige met Turbo problemen. Bij mij hadden ze de nieuwe niet goed geïnstalleerd, belachelijk. Bij een eigen garage laten repareren. Heb ook nog een 3.5 V6, is veel beter! Japanse motor en versnellingsbak, kan niet stuk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
csharp
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:01

Bericht door csharp »

Hartelijk dank allemaal voor jullie reactie. Ik blijf op zoek en zal hier mijn voortgang melden voor de geintresseerden.

gr. Walter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Bericht door Pleiades »

Ik moet er wel even bij zeggen dat de 2.0T eigenlijk een langeafstandsauto is. het probleem is dat de Turbo aan de achterkant van de motor zit. Deze wordt dus snel erg heet. Als je een 2.0T rijd kan ik aanbevelen om de eerste paar kilometers de Turbo zo min mogelijk te gebruiken (rustig warm laten worden) en dan pas het gas wat open gooien, in plaats van hard weg rijden. Ook als je bijna op de bestemming bent de laatste kilometer de turbo wat af laten koelen, dan gaat deze veel langer mee. Gewoon bij iedere rit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
csharp
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 3
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 nov 2008 10:01

Bericht door csharp »

mmmm.... dat wordt lastig :) Niet dat ik zo'n onbehouden rijder ben, maar ik ben ook werkzaam bij de vrijwillige brandweer hier en soms moet je dus even opschieten met een koude motor. De rit is nog geen kilometer lang, dus warm laten worden is er niet echt bij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1049
Lid geworden op: 22 feb 2008 19:24
Actief als: particulier
Locatie: Kalslagen

Bericht door CPTR »

csharp schreef:mmmm.... dat wordt lastig :) Niet dat ik zo'n onbehouden rijder ben, maar ik ben ook werkzaam bij de vrijwillige brandweer hier en soms moet je dus even opschieten met een koude motor. De rit is nog geen kilometer lang, dus warm laten worden is er niet echt bij.
oe, dat is wel erg slecht voor de motor!
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerrit
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 201
Lid geworden op: 02 mar 2005 15:17
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Bericht door gerrit »

een motor eerst op temperatuur rijden is altijd verstandig als je er lang van wilt genieten. Dit kost nomaal gesproken zo'n 10 km. Ik zou voor die ene km zowieso de fiets pakken :)
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Bericht door Pleiades »

Dan een 3.5 V6, of een brommertje :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Amstelrade
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2008 16:35

Tweedehands Espace's tegen schrootprijzen !

Bericht door Amstelrade »

Een mooie ruime comfortabele auto als hij rijdt, die veel plaats biedt aan zowel lading als kinderen, en ..... geld!
Je kunt het er n.l. met bakken tegelijk in blijven storten! Uitermate onbetrouwbare auto v.w.b. zo'n beetje alles wat er voor dient te zorgen dat je rijdt. Het is echt niet alleen die turbo die het bij voortduring begeeft. Bij 120.000 km is nu alles al 2 a 3 maal vervangen, en het blijft maar doorgaan. Bij Renault vinden ze het heel normaal dat er bij deze km-stand reeds 3 (lees: DRIE) turbo's vervangen zijn. Auto is een 2.0 Turbo Initiale van 2004, er is altijd rustig mee gereden, en hij kreeg op tijd zijn onderhoud. De slechtste en beroerdste wagen ooit ontwikkeld, voor mij de eerste en voor altijd laatste Renault. Koop een Lada!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



ericon
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 28 feb 2006 14:16
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door ericon »

Zelf wilde ik ook een 2.0T aanschaffen en dit is sterk ontraden door de dealer.......
Met het ondebouwde verhaal als wat northwestern al aangaf.

Buiten dit verhaal moet je een turbomotor altijd voorzichtig warmrijden.
Lijkt me dus geen geschikte auto voor iemand die bij de brandweer is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JohanV
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2008 21:40

Oudere Espace's

Bericht door JohanV »

De nieuwere types Renault Espace hebben inderdaad uiteenlopende storingen, met name electrische storingen.
Als je graag een Espace zou willen, zou je op zoek moeten naar een oer-Espace.

De J11 en J63 zijn in elk geval stukken betrouwbaarder.
Of dat te maken heeft met het feit dat ze door Matra gebouwd zijn? Geen idee.

Ik heb overigens mijn J63 te koop staan.
(aangezien ik dicht bij huis werk, heb ik geen auto meer nodig, vandaar)
Mocht je interesse hebben, kijk dan even naar mijn advertentie elders op deze site.
klik hier voor mijn advertentie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Tweedehands Espace's tegen schrootprijzen !

Bericht door Pleiades »

Amstelrade schreef:Een mooie ruime comfortabele auto als hij rijdt, die veel plaats biedt aan zowel lading als kinderen, en ..... geld!
Je kunt het er n.l. met bakken tegelijk in blijven storten! Uitermate onbetrouwbare auto v.w.b. zo'n beetje alles wat er voor dient te zorgen dat je rijdt. Het is echt niet alleen die turbo die het bij voortduring begeeft. Bij 120.000 km is nu alles al 2 a 3 maal vervangen, en het blijft maar doorgaan. Bij Renault vinden ze het heel normaal dat er bij deze km-stand reeds 3 (lees: DRIE) turbo's vervangen zijn. Auto is een 2.0 Turbo Initiale van 2004, er is altijd rustig mee gereden, en hij kreeg op tijd zijn onderhoud. De slechtste en beroerdste wagen ooit ontwikkeld, voor mij de eerste en voor altijd laatste Renault. Koop een Lada!
dan zal je wel pech gehad hebben... Bij mij is een keer de Turbo vervangen omdat de olie te laat vervangen was, fout van de dealer en netjes vervangen. Kwam er alleen vorige week achter dat er iets niet goed zat, ze hadden een slang verkeerd bevestigd en die was gaan lekken... Stelletje amateurs in die garage ofzo. Maar verder heb ik nooit problemen gehad. :roll:

Je kan trouwens beter een Espace hebben dan een Voyager ofzo want die vallen spontaan uit elkaar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Bericht door Socrates »

Aan de positieve kant, het is een schitterende auto !!

Heb zelf een GrandScenic en ik was laatst bij de dealer en heb staan kwijlen bij een Grand Espace 3,5v6 Initiale.
Wat een ruimte achterin !!! En minimaal drie volwaardige zitplaatsen achterin.

Overigens heeft de GrandScenic ook drie driepuntsgordels achterin.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Bericht door Pleiades »

Gewoon kopen Socrates, je leeft maar een keer! Het is gewoon een geweldige auto!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 447
Lid geworden op: 04 aug 2008 10:59

Bericht door Socrates »

Northwestern schreef:Gewoon kopen Socrates, je leeft maar een keer! Het is gewoon een geweldige auto!
Klopt, maar ik Lease de Scenic, ik heb net een Clio gekocht :)
Aangezien ik 6000 km per jaar met de Clio rij is dat wat zonde om daar een GrandEspace voor te nemen (en duur).

Maar misschien dat de volgende lease auto een Espace wordt, ik moest nu kiezen tussen een fully loaded Scenic of een hele kale Espace. Nu maar de Scenic genomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht