Aankoop Espace IV 2.0 16V of 2.0T iemand ervaring?

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Aankoop Espace IV 2.0 16V of 2.0T iemand ervaring?

Bericht door Chicco »

Ik ben mogelijk van plan om mijn Espace III 3.0 V6 24V automaat van 2001 te verkopen en een Espace IV, mogelijk 2,.0 V6 of 2.0T aan te schaffen.
Iemand die me kan vertellen waar ik bij dit model specifiek op moet letten? Dus qua distributieriem, versnellingsbak etc?

Bij mijn huidige Espace heb ik reeds de versnellingsbak (automaat) moeten laten reviseren a € 3000,- dus dat wil ik mezelf graag besparen :wink:

B.v.d.
Chicco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Mima
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 mar 2009 14:30

Bericht door Mima »

Hallo Chicco,

Ik heb zelf een Espace IV 2.0 16V uit 2003, het enige is van deze auto het olie verbruik van 0,5 liter op de 6000 à 7000 km, voor mij geen probleem. Ook trek ik er een caravan mee van 1350 kg dat heel goed gaat, kan in zn 6e versnelling rijden met cruise control aan op gelijke weg bij iets berg op terug naar zn 5e, als voorbeeld de berg bij Luik terug naar 3e versnelling en ga dan omhoog met ong 70 / 80 km p.u. Ik heb ook lang getwijfeld tussen een turbo of een 2.0 16V maar heb toch voor de 2.0 16V gekozen, mijn afweging was dat de turbo bij ong 120.000 km vervangen moet worden en bij het niet goed rijden nog eerder dat niet wil zeggen dat de turbo (sneller, soepeler) slecht is maar mijn afweging was toch voor de 2.0 16V.

Groetjes en succes met je overweging en auto.

M&M

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RonW
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 69
Lid geworden op: 29 mar 2009 19:10
Actief als: particulier

Bericht door RonW »

Hallo Chicco,

Wij hebben sinds kort een 2.0T automaat aangeschaft. Mijn ervaring tot nu toe: auto rijdt prima echter we hebben de turbo al moeten laten vervangen. Gelukkig was dit in de garantieperiode. Nieuwe turbo kost om en nabij 1100,- (excl. montage!) Dus als u voor de 2.0T gaat, laat de turbo nakijken!
Verder hebben wij geen problemen gehad, auto hebben we dan ook pas 4 weken.

mvg
Ron

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Bericht door Chicco »

Na wat rekenen gan ik toch waarschijnlijk voor een diesel. Morgen even kijken naar een Grand Espace 1.9 DCI van 2004.
Ik hou jullie op de hoogte...

P.S. Als er iemand op-/aanmerking heeft over de Espace IV 1.9 DCI dan hoor ik dat uiteraard graag !!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Bericht door Chicco »

Het is toch de 1.9 DCI geworden uit 2004. Auto is ex lease en boekje met onderhoudshistorie zat er bij. Distributieriem was reeds vernieuwd bij 95.000 km dus ik heb nog wel ff voordat deze vervangen moet worden (auto heeft nu 149.000 km gelopen) en zou dus pas bij ongeveer 215.000 km vervangen moeten worden.
En, kijkende naar het verbruik en motorrijtuigenbelasting ben ik na aftrek van alles nog altijd rond de € 69,- p.mnd. goedkoper uit dan met de 3.0 V6.
Over ongeveer 1,5 week kan ik m ophalen, kan niet wachten....... :wink: :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

kranendonk2001
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 1
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mei 2009 21:20

aankoop espace IV

Bericht door kranendonk2001 »

Als je je houdt aan de normale regels bij een wagen met een Turbo (zie handleiding van de auto), kan er weinig gebeuren. De 2.0T heeft zoveel meer kracht, dat ik altijd voor de turbo zou gaan.
Zelf rijd ik in een 2.0 T van februari 2007. Binnenkort komt de nieuwe (mijn huidige auto is ingeruild bij mijn dealer, maar is ook nog particulier te koop). Weer een Turbo. Een geweldige motor in een geweldige auto.
Als je een caravan moet trekken, heeft de turbo ook nog eens een aantrekkelijker koppel. Succes en wijsheid bij je beslissing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht