Keyless entree....welke keycard???

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Keyless entree....welke keycard???

Bericht door Chicco »

Aangezien een van de keycards welke ik bij mijn Espace heb gekregen niet meer werkte heb ik bij de Renaultdealer een nieuwe besteld echter.... in 1e instantie bleek n.a.v. het chassisnummer dat ik een keycard kon gebruiken welke ik in mijn zak kon houden (zou een 3-knops zijn zover ik weet) en de auto zou kunnen starten zonder de card in de gleuf te doen.
Echter even later, nadat hij met een collega had gesproken, gaf hij aan dat dit niet het geval was en ik alleen een 2-knops zou kunnen gebruiken op mijn Espace.
Iemand die er toevallig verstand van heeft en aan kan geven hoe ik kan zien of ik bij mijn auto wel/geen keyless-entree kan gebruiken?
Achter de handvatten zit in ieder geval een rondje weggewerkt, echter of dit er iets mee te maken heeft is mij onbekend.

Alvast bedankt voor de moeite !!

M.vr.gr.
Chicco

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 8
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Dat heeft er wel mee te maken, maar bijv bij de Megane zit dat er ook op auto's die geen keyless entry hebben, ze zijn gedeeltelijk voorbereid.

Als je met je andere keycard (die werkt nog wel) probeert te starten zonder hem in de gleuf te doen, start hij dan ook? Hij moet ook vanzelf open gaan als je de keycard op zak hebt en dan je hand om de handgreep doet. En als je wegloopt moet hij vanzelf weer op slot gaan. Zo nee dan heb je geen keyless entry.

De keycards die je had, waren dat 3 knops of 2 knops?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Bericht door Chicco »

Helaas werkt het niet als ik de auto probeer te starten terwijl de keycard niet in de gleuf zit. Verder gaat de auto ook niet open op de door jou omschreven wijze en ook niet op slot :(
De keycard die defect is is een 2-knops net zoals de enige keycard die ik er nu bij heb.....
Het rare is gewoon dat, als ik mijn kenteken op de site van autoweek invoer en kijk bij de Expression-uitvoering, dat daar wel aangegeven wordt dat het zou moeten werken...... :shock:
En, zou het misschien kunnen dat dit alleen bij de 3-knops werkt en niet bij de 2-knops?
Ik wil gewoon, als het werkt, een 3-knops geleverd krijgen door de Renault-dealer en niet een 2-knops... Maar om dat te bewerkstelligen en het antwoord van zijn college te kunnen ontkrachtigen moet ik dat wel zeker weten natuurlijk.
Zelfs hun weten het niet, zoals reeds omschreven gaf hun systeem naar aanleiding van mijn kenteken/chassisnummer aan dat er alleen maar een 3-knops voor mijn auto zou zijn en opeens na het gesprek met zijn collega nog maar de 2-knops.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 8
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Bij mijn weten is de 2 knops niet handsfree en de 3 knops wel.

Ik heb nu ook een 3 knops en handsfree en had daarvoor een 2 knops (niet handsfree).

De Expression uitvoering is ook niet de meest luxe, dus kan best dat het daar niet standaard was.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Bericht door Chicco »

Mmmm oke, maar stel dat ik toch de 3-knops wil hebben, werken de normale functies dan toch op de 3-knops ook al heb ik geen keyless entree of moet ik dan echt de 2-knops pakken om überhaupt de auto te kunnen openen en te starten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 8
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Geen idee, maar waarom wil je zo graag de 3 knops?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Bericht door Chicco »

Nou, met de 2-knops die ik nu heb weet ik zeker dat de keyless entree niet werkt. Als ik dus weer een 2-knops koop kom ik er nooit achter of het wel/niet werkt.
Dus, zou het verder nergens invloed op hebben (en ze kosten hetzelfde) dan zou ik liever de 3-knops hebben zodat ik het in ieder geval kan uitproberen en.... mogelijk werkt het op afstand bedienen van de verlichting dan ook wel, althans dat knopje is ten opzichte van de 2-knops de extra knop op de 3-knops.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 8
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Als je auto met de af fabriek keycards niet handsfree werkt dan zit het er dus echt gewoon niet op, of je nu een 3 knops besteld of niet.

Als je het zeker wilt weten zou ik het gewoon aan de dealer vragen, volgens mij moet dit met de CLIP wel uit te lezen zijn

Dat 3e knopje gebruik ik dus nooit, ik gebruik ook neit de automatische verlichting omdat ik xenon heb en het erg slecht is als die steeds aan en uit gaat iedere keer als jen het portier open doet.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Bericht door Chicco »

Wat is de CLIP als ik vragen mag? En de dealer....tsja, die weet het blijkbaar ook niet, eerst kon er alleen maar een 3-knops bij en nu ineens nadat hij zag dat ik er een 2-knops bij had en overlegd had met zijn collega kon het ineens niet meer......
Ik zal sowieso eens naar een andere Renaultdealer gaan, kijken wat ze daar zeggen.
In ieder geval al bedankt voor al je reacties !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 8
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

CLIP is de uitlees apparatuur van de dealer. Ze koppelen hem aan de laptop om alle functies bij langs te gaan en evt aanwezige storingen uit te lezen.

Ik heb het hier thuis even in de Renault folder vd Espace voor je opgezocht (had ik ooit besteld :D ).

Handsfree is nooit leverbaar geweest op de Expression.
Op de andere 3 uitvoeringen zit het standaard (Dynamique, Privilege en Initiale).

Het is dus geen optie die je kan kiezen maar het is afhankelijk vd uitvoering of het er af fabriek op zit.

In ieder geval weet je het nu zeker :wink:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Bericht door Chicco »

Echt super bedankt voor je hulp en het uitpluizen Renier!!!
Nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 8
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Zijn ook veel storingen mogeljk hoor met het handsfree systeem, dus ik zou er niet van balen als ik jou was.

Ik heb de afgelopen 3 jaar in m'n Megane er ook nooit moeite mee gehad om even die kaart erin de duwen, heeft ook wel wat.

Graag gedaan, daarvoor zit je hier op het forum toch, Renault liefhebbers onder elkaar :D
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

46920
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 dec 2004 21:16
Actief als: particulier
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 46920 »

Niet om nu het verhaal te ontkrachten en je weer aan het twijfelen te brengen, maar de Renault Card met handsfree functie was wel altijd een optie voor de Expression. Wat automatisch mee kwam was electrische ruitbediening voor en achter met sneltoets en afklembeveiliging, electrische kinderbeveiliging voor achterruiten en portieren(kindersloten achterportieren door bestuurder aan en uit te zetten door middel van knop onder ruitbediening), electrische inklapbare buitenspiegels met blauw spiegelglas.

Als je deze opties hebt, zou ik zeggen dat je hands free functie hebt, anders niet.

Succes ermee.
___________________________________________________________________
Renault Vel Satis 3.5 V6 Initiale (2006), Renault Avantime 3.0 V6 Privilege (2003)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 8
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Volgens de folder was het in ieder geval geen optie, er staat duidelijk een plat streepje en geen open rondje wat een optie zou zijn. Bij de overige 3 uitvoeringen staat een dicht rondje wat aangeeft dat het standaard is
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kubic
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Berichten: 111
Lid geworden op: 07 apr 2009 22:35
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Kubic »

Het kan natuurlijk zo zijn dat het alleen als optie in een compleet pakket geleverd is en niet los.
Maar met de CLIP zou in de computer na te gaan moeten zijn of deze functie aanwezig/ingeschakeld is.
Huidige: Megane GT 1.6 2006 grijs
Vorige: Scenic 2.0 16v 2004 Beige, Scenic 1.8 RXT 2000 Blauw, Laguna 1.8 16v Initiale 2005 Zwart, Scenic 2.0 16v Dynamique 2001 Groen, Scenic 1.6 16v RXE 2000 Zilver, ESPACE 2.0 RXE 1998 Groen, Espace RN 2.2I U9 1993 Blauw, Espace 2000-1 QUADRA 1989 Groen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 7
Berichten: 474
Lid geworden op: 06 dec 2007 00:02

Bericht door Chicco »

46920 schreef:Niet om nu het verhaal te ontkrachten en je weer aan het twijfelen te brengen, maar de Renault Card met handsfree functie was wel altijd een optie voor de Expression. Wat automatisch mee kwam was electrische ruitbediening voor en achter met sneltoets en afklembeveiliging, electrische kinderbeveiliging voor achterruiten en portieren(kindersloten achterportieren door bestuurder aan en uit te zetten door middel van knop onder ruitbediening), electrische inklapbare buitenspiegels met blauw spiegelglas.

Als je deze opties hebt, zou ik zeggen dat je hands free functie hebt, anders niet.

Succes ermee.
Nou, in principe heb ik alle opties, behalve de elektrisch inklapbare buitenspiegels en het blauwe spiegelglas.....
En de CLIP.... neem aan dat dat weer extra geld kost en om nu nog eens extra geld te gaan uitgeven om er (waarschijnlijk) achter te komen dat het toch niet kan :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 8
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Volgens mij is de "electrische ruitbediening voor en achter met sneltoets en afklembeveiliging, electrische kinderbeveiliging voor achterruiten en portieren(kindersloten achterportieren door bestuurder aan en uit te zetten door middel van knop onder ruitbediening" niet specifiek icm de handsfree kaart maar is dat gewoon stadaard op elke Espace

Uitlezen met de Clip kost niet heel veel tijd, dus als je hem daar hebt gekocht kan je vragen of ze het kosteloos willen doen.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Bericht door DHL »

Normaal moet de dealer aan de hand van je chassisnummer kunnen zien welke uitrusting je auto exact heeft, zonder uitlezen met de clip. Met Espace handenvrije kaarten moet je wel weten dat deze ontladen na langurig niet gebruikt te worden. De handenvrije functie vervalt dan tot men een paar honderd kilometer gereden heeft met de kaart in de lezer. Deze kaarten hebben immers 2 batterijtjes. 1 zoals bij alle kaarten en extra eentje dat oplaadt in de lezer...
Vraag je dealer icm te raadplegen op Renault net. Daarvan kan je een mooie print krijgen met alle opties erop... En zou niks mogen kosten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht