Ervaringen Renault Top Occasion Garantie

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
bertvanstangen
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 jan 2009 13:38

Ervaringen Renault Top Occasion Garantie

Bericht door bertvanstangen »

In februari een 2.2.dci uit 2004 gekocht met twee jaar top occasion garantie. Nu bleek in mei (eerste keer dat de airco echt nodig was) dat de airco te weinig capaciteit had. Locale dealer beaamde dit en zei dat het kwam omdat er te weinig vloeistof in de airco aanwezig was. Bij laten vullen ad € 139,00 (viel niet onder garantie). Een of ander ***verhaal van de dealer waar ik hem kocht dat hij het in februari wel deed dus jammer dan; kosten koper :twisted:
Nu is tevens de lendesteun kapot. Valt wederom niet onder garantie omdat dit, volgens dealer, invloeden van buitenaf zijn en derhalve niet onder garantie vallen. Blijkbaar mag je niet zitten op een stoel :roll: .
Nu is mij geen uitleg gegeven over de garantievoorwaarden van top occasion bij de koop en heb ik tevens geen garantievoorwaarden op schrift gehad. Als ik die wel gehad had dan had ik kunnen zien dat wel heel erg veel is uitgesloten van garantie.
Zijn er meer mensen met negatieve ervaringen met Top Occasion garantie? Anders laat het hierbij een waarschuwing zijn dat hoewel je er van alles van verwacht veel niet onder garantiedekking valt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 4
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Wat een onzin verhaal van die verkopende dealer dat de airco het bij de verkoop wel deed.
Hij had zich 1000x moeten schamen en kosteloos de airco moeten laten bijvullen. De airco moet het gewoon goed doen, dat mag je als koper verwachten.

Ik heb nu 2 Renaults gekocht met top occasion garantie, heb nu op de Laguna nog zo'n 8 maanden. Bij de Megane kreeg ik netjes de voorwaarden op schrift, nu niet meer.

Ik heb bij de Megane mot met de dealer gehad over piepende remmen. Was een bekend probleem van die auto, moesten nieuwe remklauwen, blokken en schijven in.

Maar de verkopende dealer vond het "niet erg genoeg om het onder de garantie te laten vallen". Ik heb toen een boze brief naar Renault NL gestuurd en die hebben bemiddeld. Uiteindelijk hebben we maar een deel van de kosten hoeven te betalen. Dus klagen bij Renault NL heeft zeker zin en zou ik in jouw geval ook zeker doen.

Misschien heb je hier nog wat aan, is wel van 2005 maar zal hopelijk niet veel zijn veranderd:

http://www.oving.nl/occasions/pdf/alg_v ... casion.pdf

De actuele voorwaarden moet je bij Renault NL kunnen opvragen lijkt me.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
bertvanstangen
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 jan 2009 13:38

Ervaringen Renault Top Occasion Garantie

Bericht door bertvanstangen »

ik heb inderdaad al geklaagd bij Renault NL en die stellen de dealer in het gelijk :evil: . Over het feit dat ik niet op de hoogte bent gesteld over de voorwaarden, durfden ze zelfs te stellen dat dit waarschijnlijk wel het geval is geweest omdat de verkopers daarop getraind zijn. Renault Nederland is in mijn waardering dan ook tot onder het minpunt gedaald. Dit al helemaal toen ik vroeg naar de garantie voor de lendesteun. Antwoord van de persoon aan de telefoon was dat invloeden van buitenaf hier buiten vallen. Op mijn vraag of dit bij nieuwe auto's ook het geval was antwoordde hij; "waarschijnlijk wel".
Op deze manier heeft het dus geen zin om een auto bij een Dealer te kopen terwijl ik hier juist voor gekozen had omdat ik extra zekerheid wilde (en dus ook meer betaalde).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Nou, nou, petje af voor die dealer en Renault NL, je zal eens service verlenen naar een betaalende klant,
mischien dat ze de naam van die garantie kunnen veranderen van "Topgarantie" naar "Flopgarantie".
Ze hebben kennelijk nog niet door dat internet een machtig medium is, en dat op deze manier er geen positieve
reclame gemaakt waardoor er weer minder mensen op deze manier een auto gaan kopen.
Je mag van zo'n soort garantie verwachten dat in de gehele garantieperiode alle basis onderdelen heel blijven,
dus je hebt standaard airco, deze hoort tot het eind van de garantieperiode te blijven werken, en draagt bij aan de
veiligheid van het autorijden, zomers beter geconcentreerd en 's winters geen beslagen ramen.
Wat betreft je stoel, tsjaa, dat blijft een discussiepunt, als je banden kaal zijn vallen ze ook niet onder garantie,
de auto is uit 2004, het is een diesel dus zal hij wel aardig wat km's op de teller hebben, hierbij krijg je automatisch
met slijtage te maken van veel onderdelen, denk dan aan het stuur, zittingen uitgezakt, bekleding slijtage,
versnellingspook slijtage, gevoelsmatig zou ik dit ook niet onder een garantie laten vallen en zeker niet na 7 maanden
maar dat is dan mijn menning hierover :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 4
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

DexterXL schreef:mischien dat ze de naam van die garantie kunnen veranderen van "Topgarantie" naar "Flopgarantie".
Of Toparogantie :lol: :lol:

Maar triest is het wel, zeker in deze rijd zou een dealer er alles aan moeten doen om zijn klanten tevreden te houden. Maar mijn ervaring met de verkopende dealer vd Laguna is ook dat ze niet veel extra willen doen als ze door hebben dat de buit binnen is.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
bertvanstangen
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 jan 2009 13:38

Bericht door bertvanstangen »

DexterXL schreef: Wat betreft je stoel, tsjaa, dat blijft een discussiepunt, als je banden kaal zijn vallen ze ook niet onder garantie,
de auto is uit 2004, het is een diesel dus zal hij wel aardig wat km's op de teller hebben, :wink:
auto heeft nu "slechts" 100.000 gelopen en toen de lendesteun het, na twee maanden, begaf circa 90.000 (ik kocht hem met 87.000). Feit blijft dat slijtende onderdelen zoals banden niet onder garantie vallen maar ja motor slijt ook en valt wel onder garantie (tot 40.000km of twee jaar na aankoopdatum). De grootste grap vind ik nog dat de man durfde te beweren dat dit bij een NIEUWE auto ook niet onder garantie zou vallen :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 4
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Ik heb bij mijn Clio II uit 2003 zelfs nieuwe vloermatten gekregen onder garantie nadat die na een paar maanden na aankoop (nieuw) versleten waren.... :?

Dat was nog een goede dealer :wink:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

berniez
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 aug 2009 00:31
Actief als: particulier
Locatie: Oost Groningen

Bericht door berniez »

Heb in mei een espace (2003) gekocht met 6 mnd garantie bij een renault dealer. Na 2 maand houd de airco er mee op. Moest worden bijgevuld. Viel onder garantie. Zo kan het dus ook.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

George Michael
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 feb 2007 10:42

Bericht door George Michael »

Wij hebben een Espace uit 2005 met 12 mnd. topgarantie gekocht. Ondertussen zijn de volgende zaken onder garantie opgelost:
- remvloeistof lekte, opgelost
- batterij van kaart leeg, nieuwe gekregen
- kaartlezer werkte niet volledig, kompleet vervangen
- luchtrooster gebroken, kompleet vervangen

Geen gezeur van dealer. Zijn instelling is dat alles gewoon moet werken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

bertvanstangen schreef:
DexterXL schreef: Wat betreft je stoel, tsjaa, dat blijft een discussiepunt, als je banden kaal zijn vallen ze ook niet onder garantie,
de auto is uit 2004, het is een diesel dus zal hij wel aardig wat km's op de teller hebben, :wink:
auto heeft nu "slechts" 100.000 gelopen en toen de lendesteun het, na twee maanden, begaf circa 90.000 (ik kocht hem met 87.000). Feit blijft dat slijtende onderdelen zoals banden niet onder garantie vallen maar ja motor slijt ook en valt wel onder garantie (tot 40.000km of twee jaar na aankoopdatum). De grootste grap vind ik nog dat de man durfde te beweren dat dit bij een NIEUWE auto ook niet onder garantie zou vallen :roll:
Oh, de km's vallen reuze mee.... en als het na 3000km stuk is dan is er meer aan de hand geweest voordat je hem
kocht, maar mischien een idee, bespreek dit eens met een andere dealer, eens kijken hoe hun erover denken,
nee heb je, ja kan je krijgen.....toch?? :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
bertvanstangen
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 jan 2009 13:38

Bericht door bertvanstangen »

heb alles met de dealer in de buurt besproken en hij geeft aan dat hij het ook zou vergoeden maar dat het strikt genomen NIET onder de garantie valt :cry:

Ik ga binnenkort eens een brief naar Segerink en Wolbers (Harderwijk) sturen om te kijken of ze dan wel nog op een nette manier zaken op wil lossen en anders maar eens contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 4
Berichten: 3879
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Zo is het maar net, ook al vallen bepaalde zaken volgens de voorwaarden (die je niet hebt gekregen... :? ) niet onder de garantie, dan moeten ze de auto gewoon netjes aflevreren ne mag je van een auto met een bepaalde prijs gewoon verwachten dat alles werkt, ook de airco.

Hopelijk kan je er met de dealer uitkomen, anders kan het wel eens een slepend verhaal gaan worden.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009 18:50
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

bertvanstangen schreef:heb alles met de dealer in de buurt besproken en hij geeft aan dat hij het ook zou vergoeden maar dat het strikt genomen NIET onder de garantie valt :cry:

Ik ga binnenkort eens een brief naar Segerink en Wolbers (Harderwijk) sturen om te kijken of ze dan wel nog op een nette manier zaken op wil lossen en anders maar eens contact opnemen met mijn rechtsbijstandverzekering.
Stuur ze dan wel een zeer duidelijke brief dat zij volgengens jouw in gebreke zijn gebleven, en maak dan ook
duidelijk dat er bij de verkoop geen aandacht of uitleg is gegeven over de inhoud en voorwaardes van die garantie,
en als je toch mischien met je rechtsbijstand gaat praten, kan je die brief beter aangetekend versturen, die kan dan
eventueel als bewijsstuk dienen. :idea:

ps. over dat bedrijf hoor je idd niet veel soeps, jammer dat de vorige dealer failliet is gegaan, die wisten nog wat
service verlenen was.
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
bertvanstangen
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 jan 2009 13:38

Bericht door bertvanstangen »

zal een aantekende brief opstellen. Ik houd jullie op de hoogte :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht