Nieuw lid: Espace III, binnenverlichting, benzinemeter

Plaats reactie

Topic author
DSpace
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 07 apr 2011 23:57

Nieuw lid: Espace III, binnenverlichting, benzinemeter

Bericht door DSpace »

Hallo

nu ik opa ben geworden heb ik weer een espace aangeschaft. Lekker ruim als de kleine meegaat met buggy enzovoort.
Na een type I en II, met daar tussen diverse Citroens (ik heb nog steeds een DS), nu logischerwijs een type III.
Van eerste eigenaar 280.000 gedraaid op LPG G3. Koppeling of cilinderkop zal er ooit wel aankomen maar dan zien we dan wel weer.
Het probleempje met de benzinemeter, knipperend opeens alsof er bijna niets meer in zit, heb ik ook. Oplossing hier ook al gelezen.
Binnenverlichting: een aantal lampjes vervangen. Maar twee lampjes blijven branden tijdens het rijden. Linksvoor en rechtsmidden. Bij het afsluiten via centrale deurvergrendeling doven ze. Verlichting in kofferbak gaat aan als de achterdeuren opengaan maar NIET als de achterklep opengaat. Weet iemand de sensor/schakelaar te zitten? Ik vermoed in de klep zelf.

Kan iemand wat licht brengen in deze kleine probleempjes??

Groet, en alvast dank voor al de voorgaande postings

Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

haje
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 12 jan 2012 23:17
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door haje »

Hallo Peter

Jouw probleem met de kofferverlichting is deze: als je de achterklep open doet zit rechtsonder in de klep een vergrendeling, er zit een zwart kapje omheen, zwart kapje eraf halen, dan zie je 2 boutjes losschroeven, heb je het los dan naar buiten trekken , er zit namelijk een schakelaar in de vergrendeling, als de achterklep open gaat dan moet de kofferverlichting branden, waarschijnlijk is de schakelaar stukken of maakt geen goed contact, wil je de schakelaar vernieuwen dan moet je de binnenbekleding van de achterklep verwijderen.

veel succes

Henk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community