Vraagjes over mijn nieuw aangeschafte Grand Espace 2003 3.0

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
atm2548
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2010 23:07
Actief als: particulier

Vraagjes over mijn nieuw aangeschafte Grand Espace 2003 3.0

Bericht door atm2548 »

Vrijdag dus mijn nieuw aangeschafte Grand Espace 2003 3.0 Dhc opgehaald. Ik moet zeggen: het rijdt fantastisch! Heerlijk soepel en veel ruimte. Goeie akoestiek ook! ;)

Ik heb gelukkig zes maanden BOVAG-garantie, want ik liep al tegen een aantal zaken op. Het navigatiesysteem (Alpine met dvd-speler in handschoenenvakje) start niet meer op en blijft hangen op het laden van het programma. Ik heb deze uitgebouwd, voor zover mogelijk, en sluit 'm morgen weer eens aan om te kijken of een lange stroomonderbreking soelaas biedt.

Wat ik erg typisch vind en waar ik graag jullie mening over hoor: ik heb een automatische deurvergrendeling, die bij het rijden in werking treedt. Als ik ben gestopt, de motor uitschakel en de kaart verwijder, dan blijven mijn lichten gewoon branden. Als ik mijn voorportier open en mijn kinderen eruit wil laten, dan moet ik eerst apart de deuren ontgrendelen, want deze zijn nog steeds op slot. Ik heb gelezen, dat bij het openen van de voorportieren, de automatische vergrendeling uitgeschakeld wordt, dat klopt in mijn geval dus niet. Daarnaast gaan de lampen pas uit, als ik de auto weer op slot zet.

Het akoestische signaal voor "lichten branden" doet het ook niet overigens. Nu ik er over nadenk: volgens mij is dit alleen 's avonds aan de hand, dus wellicht houdt het verband met mijn lichtsensoren. Ik zal dat morgen nog eens checken bij licht!

Heeft iemand alvast een idee, wat er aan de hand kan zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Dat van die lichten doet de mijne ook, pas als de auto (automatisch) op slot springt doven de lichten. Uiteraard alleen 's avonds, werking op de sensor. Als ik de lichten, overdag, handmatig aan zet blijven ze branden tot de accu leeg is. Dan hoor ik overigens wel een piepertje afgaan.

Qua de vergrendeling: je zou even in de handleiding kunnen kijken. Volgens heb ik ergens een keer iets gelezen hierover, en kun je dit aanpassen door de vergrendelingsknop in het plafond ingedrukt te houden ofzoiets. Weet niet meer precies hoe het zat maar kijk dus even in het boekje.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

George Michael
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 52
Lid geworden op: 26 feb 2007 10:42

Bericht door George Michael »

De automatische vergrendeling kun je inderdaad uitzetten door het knopje lang in te drukken. Zelf vind ik het wel prettig dat de deuren automatisch dicht gaan. In de stad e.d. kunnen scootermensjes e.d. niet zomaar de deur open trekken. Als je stil staat kun je ook alle deuren ontgrendelen door op de knop te drukken i.p.v. de deurknop.
Lichten gaan inderdaad ook pas uit bij het uitnemen van de kaart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

En als je toch nog de lichten even wilt laten branden moet je even een slinger aan je groot-licht-hendel geven. Dan blijven ze nog een half minuutje ofzo aan. (soort van Follow-me-home, maar dan handmatig)
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Bericht door Pleiades »

Welke uitrustingsniveau heeft deze Espace?

Authentique? Expression? Dynamique? Privilege? of toch misschien Initiale? Want bij de wat duurdere versies hoef je de kaart niet eens in te voeren.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fgrooten
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 576
Lid geworden op: 25 nov 2009 05:38
Actief als: particulier
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Voor de werking hoef je inderdaad de kaart niet in te voeren (bij keyless-entry) maar er schijnt wel een oplaadbare batterij in de kaart te zitten die wordt opgeladen als deze in de sleuf zit. Toch af en toe doen dus.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht